Gjest Bitter, trist, sint - fortvilet Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Eksen og jeg var sammen i tre år. I disse tre årene, brøt han meg sakte og sikkert ned.. -Løy til meg og hadde jevnlig kontakt med sin eks i det skjulte. -Kritiserte utseendet mitt (kroppen min, huden min, håret mitt) -Hånte meg -Ignorerte meg -Holdt ikke avtaler og ga aldri beskjed om at han ikke kom (bortsett fra en gang, 5 min før maten var ferdig) -Gadd ikke engasjere seg i ferier vi skulle ha sammen, og ble sur da jeg tok tak og kom med forslag, for da overkjørte jeg han. -Reiste alltid ut alene, sa ikke til meg hvor han skulle -Ble sur hvis jeg en dag spurte hva hadde gjort (for å være interessert og virke hyggelig). Sa jeg ikke hadde noe med det å gjøre. -Ble sint hvis jeg sa vi måtte ha lik grensesetting på barna våre når vi var sammen (barn på hver vår kant). -Snakket nedsettende om barna mine, faren dems og meg -Sa jeg var psyk, hvis jeg stilte spørsmål til hans oppførsel og kontakt med tidligere eks Jeg kunne skrevet ned mye her.. det triste, er at jeg var dønn forelsket i mannen og nektet å ta til meg de negative sidene hans.. Ville ikke tro at han var på den måten. Han har "driti i meg" hele tiden. Det har han gitt uttrykk for. Han sa en gang at han ikke ville slippe meg pga sexen... -Men han hadde aldri vært forelsket i meg.. Han snakket kun om seg selv og sitt. Spurte aldri hvordan jeg har det osv. Han svarte på mine sms, sendte aldri først.. Hvorfor jeg sitter og savner ham?? Jeg savner ikke han, men venter fortsatt på at han skal bli interessert, slik at jeg kan avvise ham... Dette gjør meg sprø. forholdet har hanglet hele tiden, og fra sist sommer, har vi vel vært mer av enn på... Kan noen hjelpe meg med hvordan jeg skal få tankene over på andre ting enn ham?? Hvordan jeg kan klare å slippe bitterheten??!! Den ødelegger meg. HAdde konstant hodepine de tre årene vi var sammen. Denne kommer tilbake nå, når jeg ser hvordan han gir blanke i meg.. Han har makt over meg og det vet han 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377617-han-brukte-meg-i-tre-%C3%A5r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Når jeg leser det du skriver, så blir jeg sittende å lure på hva som gjorde at dette var et forhold du ønsket. Hva ved sin selvfølelse gjør at det var greit å bli behandlet slik? Hva oppnådde du ved å bli i forholdet? For å komme videre er det kanskje bedre å fokusere på hva som gjør at du ønsker å være i et slikt forhold - i stedet for å fokusere på ham. Tror du ikke det er mulig å få et bedre forhold enn dette? Og i såfall hvorfor ikke? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377617-han-brukte-meg-i-tre-%C3%A5r/#findComment-3320864 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bitter, trist, sint - fortvilet Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Når jeg leser det du skriver, så blir jeg sittende å lure på hva som gjorde at dette var et forhold du ønsket. Hva ved sin selvfølelse gjør at det var greit å bli behandlet slik? Hva oppnådde du ved å bli i forholdet? For å komme videre er det kanskje bedre å fokusere på hva som gjør at du ønsker å være i et slikt forhold - i stedet for å fokusere på ham. Tror du ikke det er mulig å få et bedre forhold enn dette? Og i såfall hvorfor ikke? Jeg "hang meg på" det positive.. Eller kanskje jeg levde i troen på at han, innerst inne, var den gode, voksne og fornuftige mannen jeg trodde og håpet at han var? Jeg tror vel kanskje ikke så mye på at jeg skal få oppleve et godt forhold. Fra før hadde jeg et langt ekteskap bak meg, totalt uten samtale, uten støtte og uten sex. Trodde jo dette var "normalt" også, helt til jeg forstod bedre. Dette siste forholdet hadde i allefall fantastisk sex, så noe bedre innhold enn i ekteskapet.. kanskje jeg var redd for tapet av dette? Når det er sagt, kjeftet han hvis jeg lå urolig i søvne, e.l.. Når jeg ser meg rundt, er jo alle mennene jeg kunne tenkt meg, gift.. De single er vel single av en grunn eller??? Nå vil jeg bare videre i livet, men stagnerer ved å tenke på måten jeg har latt meg krenke på. Han går med rak rygg og føler han har seiret.. Jeg gjør meg selv til et offer.. igjen og igjen.. -Er en sterk kvinne, men gjør meg svak og skjønner ikke hvorfor!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377617-han-brukte-meg-i-tre-%C3%A5r/#findComment-3320885 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ei gammel røy Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Blir lei meg på dine vegne av å lese hva du skriver. Enig med frosken, tror det er viktig å tenke gjennom hva dette forholdet i bunn og grunn ga deg som gjorde det verd å satse på. Det er alltid bittert i ettertid å oppdage at en annen, en du har vært glad i, har brukt deg. Trikset for å få "hevn" er å fullstendig drite i ham og vise det tydelig. Dernest må du være snill mot deg selv og fremfor alt lære å bli glad i deg selv igjen. Et triks er å kle seg flott, være opptatt av å ta seg godt ut også til hverdags. Da kommuniserer du til all verden inkl. ham, at du strutter av selvtillit. Engasjer deg i noe som opptar deg, gjerne noe som vises offentlig, slik at han kan legge merke til deg. Men vis for all del ikke at du er opptatt av å bli sett av ham. Dersom du virkelig vil at han skal bli interessert for så å kunne avvise ham, må du være sikker på at du virkelig vil klare å avvise ham. Hvis ikke, er den beste avvisning å unngå kontakt på noen som helst måte og skape deg et helt nytt liv uten ham. I tillegg vil jeg råde deg til å finne noen å snakke med om disse erfaringene, noen som kan ta imot sorgen, bitterheten og skuffelsen din og hjelpe deg ut av den. Lykke ti!l 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377617-han-brukte-meg-i-tre-%C3%A5r/#findComment-3320889 Del på andre sider Flere delingsvalg…
huuff Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Høres ut som en skikkelig kjip situasjon. Jeg sliter med å komme over en selv, så vet at det ikke er lett. - Selv om det åpenbare er "å glemme." Lettere sagt enn gjort. Jeg vil likevel råde deg til å forsøke å glemme hevn. Da vil det nok bli vanskeligere å komme over han. Den beste hevn er nok uansett å bare avvise hvis han kommer på banen igjen. Samtidig som du må gå videre og ta vare på deg selv. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377617-han-brukte-meg-i-tre-%C3%A5r/#findComment-3320908 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bitter, sint, trist - fortvilet Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Høres ut som en skikkelig kjip situasjon. Jeg sliter med å komme over en selv, så vet at det ikke er lett. - Selv om det åpenbare er "å glemme." Lettere sagt enn gjort. Jeg vil likevel råde deg til å forsøke å glemme hevn. Da vil det nok bli vanskeligere å komme over han. Den beste hevn er nok uansett å bare avvise hvis han kommer på banen igjen. Samtidig som du må gå videre og ta vare på deg selv. Lykke til Han er så kynisk, så jeg tror ikke han føler noe, uansett hva jeg gjør... Han sa vel, ved krangler om eksen hans tidlig i forholdet, at han følte seg som en bortkommen tufs... Vel.. håper den følelsen varer ved, selv om jeg ikke tror det. Har ALDRI vært borti en mer egoistisk og kynisk person i kjærestesammenheng.. Tror ikke han egentlig kan elske andre enn seg selv og barnet sitt... (sistnevnte er jo obligatorisk ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377617-han-brukte-meg-i-tre-%C3%A5r/#findComment-3321081 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bitter, sint, trist - fortvilet Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Blir lei meg på dine vegne av å lese hva du skriver. Enig med frosken, tror det er viktig å tenke gjennom hva dette forholdet i bunn og grunn ga deg som gjorde det verd å satse på. Det er alltid bittert i ettertid å oppdage at en annen, en du har vært glad i, har brukt deg. Trikset for å få "hevn" er å fullstendig drite i ham og vise det tydelig. Dernest må du være snill mot deg selv og fremfor alt lære å bli glad i deg selv igjen. Et triks er å kle seg flott, være opptatt av å ta seg godt ut også til hverdags. Da kommuniserer du til all verden inkl. ham, at du strutter av selvtillit. Engasjer deg i noe som opptar deg, gjerne noe som vises offentlig, slik at han kan legge merke til deg. Men vis for all del ikke at du er opptatt av å bli sett av ham. Dersom du virkelig vil at han skal bli interessert for så å kunne avvise ham, må du være sikker på at du virkelig vil klare å avvise ham. Hvis ikke, er den beste avvisning å unngå kontakt på noen som helst måte og skape deg et helt nytt liv uten ham. I tillegg vil jeg råde deg til å finne noen å snakke med om disse erfaringene, noen som kan ta imot sorgen, bitterheten og skuffelsen din og hjelpe deg ut av den. Lykke ti!l Takk for gode ord. Ja, jeg blir veldig frustrert og lei meg selv, når jeg tenker på hva jeg har funnet meg i så lenge.. Jeg har vel vært i et vakuum... skilt, 40 og ferdig?? Kanskje jeg så dette som min siste og eneste mulighet? Dessuten hadde jeg lagt merke til ham en stund og så veldig opp til ham.. var veldig tilfreds i hans selskap i starten også, helt til det gikk over i frustrasjon, hodepine og nakkesmerter... Merkelig hvordan han forandret seg etter et par måneder... Var liksom å bli kjent med meg, få meg i seng.. så startet kynismen og ignoreringen, håningen og likegyldigheten.. Skal leve livet mitt og finne meg selv.. trenger det etter så mange år med nedtrykthet.. Vet derimot ikke helt hvem jeg skal snakke med -Derfor jeg poster litt her inne 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377617-han-brukte-meg-i-tre-%C3%A5r/#findComment-3321089 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Om noen hadde svindlet deg for penger, ville du selvsagt syntes at du hadde krav på å få tilbake med renter og erstatning for tort og svie. På samme måte når man ha blitt følelsesmessig bedratt. Men der intet er å hente, har selv keiseren tapt sin rett. Det er naturlig å føle man har krav på at den som har revet ned og begått et emosjonelt ran og overgrep, skal rydde opp og be om unnskyldning. Likefullt er det fåfengt og fryktelig destruktivt og holde fast ved en slik rettighet. Du gjør det lettere for ham å utnytte deg og såre deg ennå mer. Du gjør deg selv avhengig av ham ved å låse fast ditt velbefinnende og din tilfredshet i hva han gjør og ikke gjør. I hans ansvarstagende eller mangelen på det. Hevntrang er blant de sterkeste uttrykkene for avhengighet. Den som er sterk nok, trygg og rik nok. Den som er hel og glad nok i seg selv, behøver ikke at et annet menneske får det vondt. Med en sterk rygg trenger man ikke at andre kryper for å stå oppreist. Du bli hel og finner oppreisning av de gode relasjonene du har, i ting du trives med og mestrer, i de situasjonene du kan opptre med styrke og verdighet. Akkurat som du går i dusjen for å bli ren selv om det var søla som gjorde deg skitten. (Mener ikke å si at du er skitten, bare at prinsippet er det samme. Man fikser biler på verksted, ikke i kjedekollisjoner eller hos bilopphøggeren.) Man må bort fra den eller det som river ned. Ikke oppsøke det som om det var noe å hente. Hva denne fyren rettmessig måtte skylde deg, er irellevant. For du kommer ikke til å få noe av det uansett. Det eneste som betyr noe nå er hva du selv kan gjøre med både det som er i stykker og det som fortsatt er helt. Lett å si. Vanskeligere å gjøre. Men en bevissthet om hva som fungerer og ikke, og hangen til å velge de ikke-fungerende 'løsningene', kan være en god hjelp til å heller handle konstruktivt. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377617-han-brukte-meg-i-tre-%C3%A5r/#findComment-3321256 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bitter, trist, sing - fortvilet Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Om noen hadde svindlet deg for penger, ville du selvsagt syntes at du hadde krav på å få tilbake med renter og erstatning for tort og svie. På samme måte når man ha blitt følelsesmessig bedratt. Men der intet er å hente, har selv keiseren tapt sin rett. Det er naturlig å føle man har krav på at den som har revet ned og begått et emosjonelt ran og overgrep, skal rydde opp og be om unnskyldning. Likefullt er det fåfengt og fryktelig destruktivt og holde fast ved en slik rettighet. Du gjør det lettere for ham å utnytte deg og såre deg ennå mer. Du gjør deg selv avhengig av ham ved å låse fast ditt velbefinnende og din tilfredshet i hva han gjør og ikke gjør. I hans ansvarstagende eller mangelen på det. Hevntrang er blant de sterkeste uttrykkene for avhengighet. Den som er sterk nok, trygg og rik nok. Den som er hel og glad nok i seg selv, behøver ikke at et annet menneske får det vondt. Med en sterk rygg trenger man ikke at andre kryper for å stå oppreist. Du bli hel og finner oppreisning av de gode relasjonene du har, i ting du trives med og mestrer, i de situasjonene du kan opptre med styrke og verdighet. Akkurat som du går i dusjen for å bli ren selv om det var søla som gjorde deg skitten. (Mener ikke å si at du er skitten, bare at prinsippet er det samme. Man fikser biler på verksted, ikke i kjedekollisjoner eller hos bilopphøggeren.) Man må bort fra den eller det som river ned. Ikke oppsøke det som om det var noe å hente. Hva denne fyren rettmessig måtte skylde deg, er irellevant. For du kommer ikke til å få noe av det uansett. Det eneste som betyr noe nå er hva du selv kan gjøre med både det som er i stykker og det som fortsatt er helt. Lett å si. Vanskeligere å gjøre. Men en bevissthet om hva som fungerer og ikke, og hangen til å velge de ikke-fungerende 'løsningene', kan være en god hjelp til å heller handle konstruktivt. mvh Du skriver mange kloke ord, PieLill! Alltid -Likevel klarer jeg ikke å tenke rasjonelt og riktig om dagen. Tenkte før helgen, at dette går bra. Denne mannen er jeg ferdig med. Følelsesmessig er jeg nok det, men bitterheten ødelegger I dag slettet han bilder av meg på fb, forholdet vårt slettet han osv.. og da kommer bitterheten over vissheten at han fortsatt har sin facebookprofil, som eksen hans opprettet til ham da de var sammen, noen korte måneder før han begynte å date meg.. Hun brukte ham i tre måneder, for å få en gift elsker sjalu.. han brukte meg til å komme over henne, mens han fortsatte å spørre om de kunne treffes, chattet og snakket med henne på telefon.. -I tillegg løy han om dette til meg.. -Hvorfor kunne han ikke da ha slettet hele profilen sin, som hun opprettet til ham på sin bursdag i 2008, og laget en ny da det ble slutt?? Hun var jo på den tiden eneste vennen han hadde der inne!! Åååå!!!!!!!!!!!! Urasjonelle tanker, forsvinn!! (( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377617-han-brukte-meg-i-tre-%C3%A5r/#findComment-3321346 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Du skriver mange kloke ord, PieLill! Alltid -Likevel klarer jeg ikke å tenke rasjonelt og riktig om dagen. Tenkte før helgen, at dette går bra. Denne mannen er jeg ferdig med. Følelsesmessig er jeg nok det, men bitterheten ødelegger I dag slettet han bilder av meg på fb, forholdet vårt slettet han osv.. og da kommer bitterheten over vissheten at han fortsatt har sin facebookprofil, som eksen hans opprettet til ham da de var sammen, noen korte måneder før han begynte å date meg.. Hun brukte ham i tre måneder, for å få en gift elsker sjalu.. han brukte meg til å komme over henne, mens han fortsatte å spørre om de kunne treffes, chattet og snakket med henne på telefon.. -I tillegg løy han om dette til meg.. -Hvorfor kunne han ikke da ha slettet hele profilen sin, som hun opprettet til ham på sin bursdag i 2008, og laget en ny da det ble slutt?? Hun var jo på den tiden eneste vennen han hadde der inne!! Åååå!!!!!!!!!!!! Urasjonelle tanker, forsvinn!! (( Å være uenig med sine urasjonelle tanker og følelser er en god start på veien til å bli kvitt dem. Virkelig trøbbel er det ikke før man omfavner det irasjonelle og destruktive som livbringende sannheter. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377617-han-brukte-meg-i-tre-%C3%A5r/#findComment-3322989 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Om noen hadde svindlet deg for penger, ville du selvsagt syntes at du hadde krav på å få tilbake med renter og erstatning for tort og svie. På samme måte når man ha blitt følelsesmessig bedratt. Men der intet er å hente, har selv keiseren tapt sin rett. Det er naturlig å føle man har krav på at den som har revet ned og begått et emosjonelt ran og overgrep, skal rydde opp og be om unnskyldning. Likefullt er det fåfengt og fryktelig destruktivt og holde fast ved en slik rettighet. Du gjør det lettere for ham å utnytte deg og såre deg ennå mer. Du gjør deg selv avhengig av ham ved å låse fast ditt velbefinnende og din tilfredshet i hva han gjør og ikke gjør. I hans ansvarstagende eller mangelen på det. Hevntrang er blant de sterkeste uttrykkene for avhengighet. Den som er sterk nok, trygg og rik nok. Den som er hel og glad nok i seg selv, behøver ikke at et annet menneske får det vondt. Med en sterk rygg trenger man ikke at andre kryper for å stå oppreist. Du bli hel og finner oppreisning av de gode relasjonene du har, i ting du trives med og mestrer, i de situasjonene du kan opptre med styrke og verdighet. Akkurat som du går i dusjen for å bli ren selv om det var søla som gjorde deg skitten. (Mener ikke å si at du er skitten, bare at prinsippet er det samme. Man fikser biler på verksted, ikke i kjedekollisjoner eller hos bilopphøggeren.) Man må bort fra den eller det som river ned. Ikke oppsøke det som om det var noe å hente. Hva denne fyren rettmessig måtte skylde deg, er irellevant. For du kommer ikke til å få noe av det uansett. Det eneste som betyr noe nå er hva du selv kan gjøre med både det som er i stykker og det som fortsatt er helt. Lett å si. Vanskeligere å gjøre. Men en bevissthet om hva som fungerer og ikke, og hangen til å velge de ikke-fungerende 'løsningene', kan være en god hjelp til å heller handle konstruktivt. mvh Meget kloke ord, PieLill! Refleksjonene dine her er vel verdt å ta med seg i _mange_ sammenhenger - food for thought 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377617-han-brukte-meg-i-tre-%C3%A5r/#findComment-3323038 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Å være uenig med sine urasjonelle tanker og følelser er en god start på veien til å bli kvitt dem. Virkelig trøbbel er det ikke før man omfavner det irasjonelle og destruktive som livbringende sannheter. mvh Jeg er uenig med deg om mangt, PileLill, men du sier sannelig mye klokt :-). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377617-han-brukte-meg-i-tre-%C3%A5r/#findComment-3323041 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adeles Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Adeles Rooling in the Deep er veldig fin når man skal ha litt gørr over sånt. Sett på full guffe og lytt til den mange ganger, og ras ut - og kom over det 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377617-han-brukte-meg-i-tre-%C3%A5r/#findComment-3323042 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.