Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, er en kar her på 21år, var inne å så litt om det var noen tråder som hjalp, egentlig ikke. Problemet mitt er at min hvilepuls konstant ligger på 100-120 sånn ca (målt flere ganger). Oppdaget dette først for halvannet år siden, ble sendt på sykehuset å har da fått en del undersøkelser som

- Belastningstest

-Ultralyd på hjertet

-Hatt måleapparat 4 dager i strekk

-Pluss uttalige blodprøver siden det å jevnlig flere

Konklusjon på alt dette var ingen tegn til noe, alt helt fint av stoffskite ++, ultralyd, puls bare høy i våken tilstand, når jeg sover ligger den på 65-70 men er i våken tilstand dette gir effekter. Vet at farmoren min hadde hjertefeil å døde i en alder av 53år men legen min sier dette er noe jeg ikke skal tenke på, ifølge blodprøvene mine.

Hadde en veldig krevende fysisk jobb hvor jeg da slet meg sånn ut at det var ingen ennergi til overs bortsett ifra søndager, begynner fort å svette ved fysisk arbeid, har perioder hvor jeg fysisk kjenner blod trykket stiger kraftig hvor da jeg også blir svimmel, kvalm, smerter i brystet.( ca 1-2 ganger i uken) å kommer helst når jeg ligger i sengen å skal sove, som igjen fører til mye trøtthet.(har vært på besøk flere ganger hos legevakten når dette har skjedd for sikkerhetskyld, men dette var ingen ting å bry seg om) En av disse gangene la jeg meg som vanlig, klar til å sove så beynte puls å trykk å stige, sto opp å å gikk inn i stua, la meg på sofaen å ventet på at det skulle gi seg, ble kvalm, svimmel, svimte til slutt av, rett før jeg svimte av hadde jeg en sinnsyk vond prikking i høyre arm, etter 20 minutter våknet jeg å var delvis bedre, ringte da legevakt, reiste ned men ingen ting ble påvist som vanlig. Har fortsatt jevling disse episodene (kun 2 stk med prikking i armen)

Våre inne på diverse undersøkelser både legevakt, fastlege å sykehuset å hatt 10 talls EKGer, alltid høy puls, men ingen ujevn rytme.

Legen mener å ha utelukket all form for hjertefeil som til tross er bra, ble satt på Betablokker 50mg, disse fungerte veldig bra å hadde mye mer overskudd en før men fikk veldig store søvnforstyrrelser, så går ikke på noe sånt inn til videre. Er så lei av å mase på legen min, å ville gjerne hatt en mening fra en annen synsvinkel. Pluss har fint blodtrykk også. Går på fast medikament: Nexium 20mg, for dårlig lukkemuskel, har sluttet å røyke, selv om pulsen går i gang lenge før jeg er oppe av sengen, så lurer i bunn å grunn hva noen kan tenke seg dette kan være. Har det ellers veldig fint i live mitt så er ganske blank her på hva å hvor å begynne med evt. legen min vet ikke sikkert selv om han mener pulsen bare er en : A-typiske puls, kardiologer på sykehuset finner heller ikke ut noe, men begynner bli lei for tærer psykisk å være delvis utmattet å sløv til alle døgnets tider å at jeg fortsatt bare er 21år. Alt svar settes pris på. :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/377685-h%C3%B8y-puls/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...