Gå til innhold

Straff fra venner ang utroskap

Anbefalte innlegg

Gjest Serengethi

For et år siden møtte jeg en mann, vi innledet et forhold til tross for at han var i en usikker bruddfase med kjæresten. Det hadde vært slutt mellom dem en rekke ganger, og etter en stund brøt han med henne. Den perioden vi var tre i forholdet visste alle om hverandre.

Jeg fortalte dette til ÈN venninne. Synes det var vanskelig, og betrodde meg til henne. Plutselig visste alle det, i en helt annen versjon enn sannheten. Venninnene mine begynte å komme med slibrige bemerkninger, liksom ikke _til_ meg, men de snakket over meg, om dere skjønner. Ja, vi er voksne, og ser hverandre heldigvis sjelden.

Fremdeles er vennskapet en prøvelse, de er frekke på en "skjult" måte (typisk damer), er hovne ovenfor meg og unner meg virkelig ikke lykken jeg har. Jeg er bra skuffet over hun som fortalte, og de andre.

Har ingen behov for å ha dem som venner, men vi er barndomsvenner og har alltid vert en venninnegjeng, selv om vi er spredt rundt i verden. Jeg har andre venner som er mye greiere på så mange måter, likevel er jeg skuffet over dem. Jeg merker også at de har fortalt dette til flere, utenfor venninnegjengen. Har lurt på å konfrontere dem, men ser ikke helt poenget. Har mest lyst til å bare la vennskapet gli over. Tidligere har de gjort det samme, da jeg var i en opprivende skilsmisse. De skapte faktisk mye sladder om meg. Har aldri støttet meg eller hatt respekt for meg. Derimot har jeg alltid støttet dem og respektert dem, både før og inntil nylig.

Føler et behov for å bl.a slette dem på facebook, men det vil jo være grobunn for mere sladder og nedrakking. Jeg ønsker heller ikke å synke like lavt som dem.

Vet ikke helt hvor jeg vil her, men noen tanker hadde vært fint.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/377742-straff-fra-venner-ang-utroskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

6

• trollemor;o)

5

• tonie

5

• løvinne71

4

Du stiller deg lagelig til hugg som moralsk tvilsom i og med at du kanskje er bøygen i noen andres ekteskapsproblemer. Følgelig føler folk seg bedre enn deg, og at de har rett til å si det også. De som har stått deg nære så lenge er og mindre redde for å si det rett ut. Der de andre veksler blikk og hvisker.

Ofte er det kvinnene som får det, mens mannen som står i midten slipper unna.

Enten får du stå i stormen til det legger seg. For det gjør som oftest det. Eller så får du kutte dem ut. Dårlig ide som du sier fordi de da får bekreftet at du er moralsk tvilsom; "Hvorfor tar hun det ut på MEG? JEG har da ikke gjort noe galt!"

Alternativt kan du jo treffe de nærmeste over et symøte og rett og slett ta det opp i plenum?

Gjest evangelica

Kanskje de forstår at din kjærestes ex faktisk er den som betaler prisen for din lykke. vanskelig for dem å glede seg over det da.

Du rettferdiggjør din handling, og de rettferdiggjør nok sin behandling av deg. Synke like lavt som dem? vel, de oppfatter det nok som om du er den som har sunket lavest,

Du trenger ikke være venner med noen, du kan la det gli over eller du kan heve deg over det. Men det er kanskje prisen du må betale for å ha brutt med de reglene dine venner da trolig har.

Annonse

Tilgi dem, de vet ikke hva de gjør! Sitat Jesus.

Som Mandolaika sier, de har ikke vært i dine sko.

Hvis noen oppfører seg dårlig mot meg, eller snakker drit om meg, bruker jeg å være veldig hyggelig mot dem. Så kan de iallfall få muligheten til å innse at jeg faktisk er en veldig grei person :-)

Hei,

Du har selvsagt grunn til å være skuffet over dem, men samtidig er du jo "heldig" (i anførselstegn) som fant ut at de var dårlige venner nå i stedet for at du oppdaget det om 10 år.

Les det NHD skriver, gå med rak rygg og bruk tiden din med venner som er mer oppegående.

Med vennlig hilsen

Ja, den satt som et skudd! Hehe :-)

Jeg synes nå det er greit å bevare en viss moral, jeg da. Den dagen folk synes det er helt topp å ødelegge ekteskap og stjele andres menn og koner tror jeg vi er litt ute av kurs.

Folk skal snakke litt dritt når noen gjør sånt. Det er sunt. Og så skal de tilgi, og så skal de trøste når det går i stykker igjen:)

Jeg synes nå det er greit å bevare en viss moral, jeg da. Den dagen folk synes det er helt topp å ødelegge ekteskap og stjele andres menn og koner tror jeg vi er litt ute av kurs.

Folk skal snakke litt dritt når noen gjør sånt. Det er sunt. Og så skal de tilgi, og så skal de trøste når det går i stykker igjen:)

Med tanke på at ts skriver:

''Det hadde vært slutt mellom dem en rekke ganger, og etter en stund brøt han med henne. Den perioden vi var tre i forholdet visste alle om hverandre. ''

så må jo den dårlige moralen her være venninnen som forteller en fortrolig samtale videre, og de andre som behandler ts dårlig?

Med vennlig hilsen

Annonse

Med tanke på at ts skriver:

''Det hadde vært slutt mellom dem en rekke ganger, og etter en stund brøt han med henne. Den perioden vi var tre i forholdet visste alle om hverandre. ''

så må jo den dårlige moralen her være venninnen som forteller en fortrolig samtale videre, og de andre som behandler ts dårlig?

Med vennlig hilsen

Det er ikke god moral det heller såklart, men det bidrar til å opprettholde en viss orden her i Sin City.

Gjest Hulderen

Hei,

Du har selvsagt grunn til å være skuffet over dem, men samtidig er du jo "heldig" (i anførselstegn) som fant ut at de var dårlige venner nå i stedet for at du oppdaget det om 10 år.

Les det NHD skriver, gå med rak rygg og bruk tiden din med venner som er mer oppegående.

Med vennlig hilsen

Hva i all verden er det du bifaller av det NHD skriver? Han bommer jo totalt! Han er så opptatt av å fordømme at kvinner på dol reagerer på utroskap og umoral at han ikke leser hva trådstarter skriver.

Jeg kan ikke se at hun har gjort noe galt, så lenge alle tre var informert og det alt hadde vært mange brudd. Det er de som sladrer og vrir på snnheten som fortjener - og får - fordømmelsen denne gang.

Det er ikke god moral det heller såklart, men det bidrar til å opprettholde en viss orden her i Sin City.

Men det er jo disse påståtte "venninnene" som er ansvarlige for uordenen...

De færreste av oss er sammen med samme partner hele livet, og Serengethi har neppe gjort noe som ikke venninnene hennes har gjort. Derimot har venninnene trolig gjort seg skyldig i dobbelmoral.

Med vennlig hilsen

Hva i all verden er det du bifaller av det NHD skriver? Han bommer jo totalt! Han er så opptatt av å fordømme at kvinner på dol reagerer på utroskap og umoral at han ikke leser hva trådstarter skriver.

Jeg kan ikke se at hun har gjort noe galt, så lenge alle tre var informert og det alt hadde vært mange brudd. Det er de som sladrer og vrir på snnheten som fortjener - og får - fordømmelsen denne gang.

NHD kritiserer de som kritiserer Serengethi.

Jeg mener heller ikke at Serengethi har gjort noe galt. Jeg mener at det er "venninnene" hennes som er modne for utskiftning.

Med vennlig hilsen

Jeg har i alle fall rett i en ting. Og det er det jeg sa om at kvinnene er de som skal ha det, uansett vinkling. Mens kreket i midten som har makt og middel til å opptre korrekt på alle vis. Han sitter som et uskyldig lam og seiler forbi både moral og skitpreik.

Sant som svenska sa; mannens hjerne er avlang og vokser jo mer han tenker!

:0D

Jeg har i alle fall rett i en ting. Og det er det jeg sa om at kvinnene er de som skal ha det, uansett vinkling. Mens kreket i midten som har makt og middel til å opptre korrekt på alle vis. Han sitter som et uskyldig lam og seiler forbi både moral og skitpreik.

Sant som svenska sa; mannens hjerne er avlang og vokser jo mer han tenker!

:0D

Jeg tror du kan være rimelig sikker på at både menns og kvinners hjerte har samme fasong! ;-)

Utover det, selvsagt er det personen "i midten" som har ansvar for ev. transgressjoner.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...