Gå til innhold

Straff fra venner ang utroskap

Anbefalte innlegg

Jeg tror du kan være rimelig sikker på at både menns og kvinners hjerte har samme fasong! ;-)

Utover det, selvsagt er det personen "i midten" som har ansvar for ev. transgressjoner.

Med vennlig hilsen

Hjertet ja. Men hjernen derimot, er beviselig ganske forskjellig!

Som jeg sa... ;0P

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

6

• trollemor;o)

5

• tonie

5

• løvinne71

4

Men det er jo disse påståtte "venninnene" som er ansvarlige for uordenen...

De færreste av oss er sammen med samme partner hele livet, og Serengethi har neppe gjort noe som ikke venninnene hennes har gjort. Derimot har venninnene trolig gjort seg skyldig i dobbelmoral.

Med vennlig hilsen

Jeg vet ingenting om hva de har gjort, bare hva hun som skrev hovedinnlegget har gjort, og jeg synes det er både greit og forståelig at folk snakker litt om sånt. Når jeg velger å gjøre noe litt tvilsomt må jeg bare regne med at det blir snakk.

Hun har valgt dårlige venner, da. Virkelig gode venner holder kjeft etter at de har sagt til deg hva de mener. Dette må være "venner". Det er flest av dem.

Smålige og dårlige venner du har. Moralistiske slarvekjærringer. Skjønner at du er skuffet og lei deg.

Du har forøvrig ingen moralsk, etisk eller annen forpliktelse ovenfor kjøresten din sin ex, hverken før, under eller etter bruddet.

Ovenfor mannen er det bare å si lykke til, håper dere får det fint sammen.

Når det gjelder jentegjengen har du i grunnen 3 valg:

1-Late som ingenting, fortsette som før

2-Ta det opp med dem (spesielt hun du snakka med), si du er utrolig skuffet og såret for tillitsbruddet ved å snakke videre, og påfølgende nedlatende holdning ovenfor deg.

3-Stryke de av 'vennelista', og la de ta kontakt en gang i fremtiden om de ønsker å si noe mer til deg.

Hva i all verden er det du bifaller av det NHD skriver? Han bommer jo totalt! Han er så opptatt av å fordømme at kvinner på dol reagerer på utroskap og umoral at han ikke leser hva trådstarter skriver.

Jeg kan ikke se at hun har gjort noe galt, så lenge alle tre var informert og det alt hadde vært mange brudd. Det er de som sladrer og vrir på snnheten som fortjener - og får - fordømmelsen denne gang.

'umoral'. Det er din moral kanskje, men ikke min. Å ligge med folk som teoretisk er i uavklart situasjon er en relativt utbredt avslutning på ett forhold, og inngang til et nytt.

Dette er ikke gode venninner!!

Tvert imot synes jeg de oppfører seg som om de ikke liker deg, og benytter enhver anledning til å være nedlatende mot deg.

Gode venninner skal være støttende, og ihvertfall ikke baksnakke deg til andre uansett om de er uenige i dine handlinger / valg.

I min venninnekrets betror vi oss til hverandre om både oppturer og nedturer enten det gjelder samlivsproblemer, jobb, familie feider eller hva det måtte være. I noen tilfeller også utroskap og/eller forelskelser utenom ekteskapet. Det eksisterer på en måte en gjensidig taushetsplikt, så venninnegjengen skal være et "trygt" sted å dele sine tanker og problemer uansett hva det gjelder.

Jeg tror ikke du har noe å tape på å kutte kontakten med disse venninnene.

Annonse

Jeg vet ingenting om hva de har gjort, bare hva hun som skrev hovedinnlegget har gjort, og jeg synes det er både greit og forståelig at folk snakker litt om sånt. Når jeg velger å gjøre noe litt tvilsomt må jeg bare regne med at det blir snakk.

Hun har valgt dårlige venner, da. Virkelig gode venner holder kjeft etter at de har sagt til deg hva de mener. Dette må være "venner". Det er flest av dem.

Det er IKKE ok å snakke dritt og sladder om en venninne som har betrodd seg til deg, uansett om hun har oppført seg "umoralsk" eller gjort noe dumt i dine øyne!

Som en god venninne skal man gjerne få si sin mening, og kanskje prøve å snakke vedkommende litt tilrette, ( hvis det er på sin plass) men man skal være lojal nok til å holde på "betroelser" og ikke videreformidle informasjon som kan skade vedkommende.

Da er man ikke en venninne, men en sladrekjerring...

Gjest Hulderen

NHD kritiserer de som kritiserer Serengethi.

Jeg mener heller ikke at Serengethi har gjort noe galt. Jeg mener at det er "venninnene" hennes som er modne for utskiftning.

Med vennlig hilsen

Nei, NHD kitiserer ikke venninnene til Serengethi, han kritiserer dol-kvinnene.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er IKKE ok å snakke dritt og sladder om en venninne som har betrodd seg til deg, uansett om hun har oppført seg "umoralsk" eller gjort noe dumt i dine øyne!

Som en god venninne skal man gjerne få si sin mening, og kanskje prøve å snakke vedkommende litt tilrette, ( hvis det er på sin plass) men man skal være lojal nok til å holde på "betroelser" og ikke videreformidle informasjon som kan skade vedkommende.

Nettopp :-)

Gjest Pilka

Du må være ny her om du trodde du skulle få noe støtte.

Alle kvinner på DOL fikk seksuell lyst samtidig med gifteringen. Denne lyst har siden utelukkende rettet seg mot ringens giver.

Jeg tror jeg mistet sexlysten med gifteringen på fingeren og fikk den ikke igjen før jeg hadde tatt ned ringen, lagt den i esken igjen og esken bakerst i skapet med alt det rare i.

Forsåvidt er det kanskje ikke helt riktig siden det demrer for meg at jeg oppdaget sexlivets gleder med ringen på fingeren, men ikke med mannen som hadde tilsvarende ring på sin finger.

Og jeg er dol-kvinne;-). Kanskje er jeg A-4 også.

Annonse

I en perfekt verden burde det nok vært sånn, men dette er den virkelige verden. Det er sånn folk er, i alle fall veldig mange av oss. Det sladres.

I en perfekt verden burde det nok vært sånn, men dette er den virkelige verden. Det er sånn folk er, i alle fall veldig mange av oss. Det sladres.

http://www.abcnyheter.no/nyheter/helse/2012/01/18/sladder-er-sunt

Sladder er sundt! Vitenskapelig bevist! :0D

hidi, the scorpion

Du må være ny her om du trodde du skulle få noe støtte.

Alle kvinner på DOL fikk seksuell lyst samtidig med gifteringen. Denne lyst har siden utelukkende rettet seg mot ringens giver.

''Alle kvinner på DOL fikk seksuell lyst samtidig med gifteringen. Denne lyst har siden utelukkende rettet seg mot ringens giver.''

Glimrende svar, NHD;)

Aner ikke poenget med å være så perfekte, siden ingen _er_ perfekte;)

Uavhengig av hva de måtte mene om det du har gjor, er dine "venninners" oppførsel under pari i mine øyne. Synes de du har gjort noe galt, får de ha ryggrad til å si det rett ut til deg eller holde både blikk og kjeft.

Å baksnakke, spre løgner og ikke minst plapre i vei om ting man har fått vite i fortrolighet er komplett uakseptabelt.

Gjør noen slikt mer som en engangsglipp, er det ofte god hjelp i å ta det opp med dem. Alle har latt snakketøyet løpe løpsk iblant.

Har de det derimot valgt dette som en livsstil og sosial omgangsform, er sannsynligvis konfrontasjon bensin på bålet.

Slike intrigemakere av 'venner' foretrekker jeg å fase ut.

Å la vennskapet gli stille over, høres ut som en god plan. Sikkert taktisk lurt å vente med å slette dem fra Facebook.

Utrivelig å oppleve slikt, særlig når det gjelder barndomsvenner og en barndomsgjeng. Men du har det ganske sikkert bedre uten dem.

mvh

Hvis man har samme innstilling til verdien av vennskap som du har, så blir det nok dessverre mye sladder, ja...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...