Gjest student.kvinne.24 Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Hei. Jeg er en 24 år gammel jente som har vurdert silikonimplantat siden jeg var 20 år gammel. Jeg er en A-cup og tilnærmet flatbrystet og har forsøkt vektoppgang, p-piller og andre alternativer for å øke bryststørrelsen uten hell. Jeg er en oppegående og fornuftig jente som studerer og "er glad i meg selv", men til tross for disse faktorene er dette et kompleks som likevel plager meg svært mye, gjør at jeg føler meg lite kvinnelig og spesielt er et problem i forhold til å være intim og i slike situasjoner. På grunnlag av dette ønsker jeg silikonimplantat og har vært på konsultasjon der jeg fikk beskjed om at jeg måtte legge implantatene under muskelen og informasjon vedrørende komplikasjoner. Jeg ønsker dette utrolig sterkt og har overveid og reflektert over at jeg tar det på riktig grunnlag i lang tid. Dog skremmer komplikasjonene meg vedig, spesielt faren for kapseldannelse og nye operasjoner som jeg evt må påføre min friske kropp. Mine spm. til deg er derfor: 1. jeg fikk beskjed om at faren for kapsel er 1,5 % de første 5 årene. Stemmer dette? 2. Etter de 5 første årene, hvor mange prosent utvikler da kapseldannelse? Øker denne andelen for hvert år utover de 5 første årene? 3. Jeg driver med mye ulik idrett (ridning, ski langrenn og slalåm, løping, spinning osv) - vil dette øke sjangsen for kapseldannelse sammenlignet med en passiv livsstil? 4. Hvis jeg utvikler kapsel, kan jeg da fjerne innleggene og legge inn nye uten økt risiko for ny kapseldannelse? 5.. Hva er dine meninger rundt risikoen ved et slikt innlegg og hvor mange operasjoner bør man påregne i løpet av et liv? På forhånd tusen takk for hjelpen og veiledningen. God påske! Hilsen jente 24 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377751-brystimplantat/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ikke akkurat brystfager nei Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Jeg har alltid hatt små bryster, og etter å ha ammet to barn er de i alle fall ikke blitt noe større. Jeg hadde sen brystutvikling og de små brystene plaget meg enormt i ungdomstida og før jeg oppdaget hvilket under bh-er med innlegg kan gjøre. Det er allikevel så klart enkelte (stroppe)kjoler og dype utringninger jeg ikke kan bruke, men dette er ikke noe problem. Jeg har en partner som overhodet ikke bryr seg om størrelsen på mine bryster og jeg er altfor redd for komplikasjonene ved implantat til å ville vurdere det. Nå er jeg snart 40 og i et fast forhold og jeg forstår at dette kan være ganske annerledes for deg som er 24. Jeg ville ha tenkt grundig igjennom det en gang til, er bryststørrelsen virkelig så viktig? Har du prøvd ulike bh-typer? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377751-brystimplantat/#findComment-3322245 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.