Gjest Nord-Afrika Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Har hatt smerter i venstre kne i 10 uker, begynte i Thailand. Er nå i Nord-Afrika fram til sommeren. I Thailand gjennomgikk jeg to ukeskurer med Celebrex ( 200 og 400 ).Fikk også en innsprøytning med kortison. Mulig at den første Celebrexkuren hjalp litt.Tror også at sprøyten hjalp.Fikk også spøyte med kortison i Norge i slutten av februar. Da smertene ikke ga seg,men vel ble verre,fikk jeg tatt røntgenbilder her av begge knærne.Resultatet (som står på fransk) er:Bilteral gonartrose i begynnerstadiet. Jeg vet at gonatrose betyr artose i kneet. Betyr "bilateral" at det er på begge sidene av venstre kne eller at det er i begge knær ? Fikk utskrevet Mobic 15 mg (men fikk byttet den med Celebrex 200,da jeg leste om Mobics bivirkninger.Fikk også Ketum gel (3 gg.daglih) med virkestoff ketoprofene..Brukt dette i 8 dg.Merker ingen virkning.Fikk også utskrevet Art 50 med virkestoffet diacerheine (Engelsk muligens dextrose?)for å forebygge videre utvikling av atrosen. Ikke kjøpt sistnevnte,da jeg leste på internett at dødeligheten av denne er 50 ganger større enn Celebrex. (Fra engelsspråklig nettside).Nesten 70 sto under "Sudden death" under Art 50. Har prøvd å kontakte min norske lege,men det er ytterst vanskelig,da det nesten allid er opptatt (mistenker at røret tas av) og han har ikke e-mail. Jeg skal ringe ham igjen og be ham skaffe time til meg hos spesialist ( hva kalles de ?)på Siv og time til MR.Blir i Norge kun seks dager i bvegynnelsen av juni. Bør jeg starte med Art 50, eller er det andre medikamenter mot gonartrose ? Hva bør gjøres i Norge ? Trenger jeg operasjon ? Takknemlig for raskt svar ! PS: Har diagnosen fibromyalgi/fibrositt.Mange av plagene jeg har/har hatt er smerter i sener etc..Har samme smerter i albuer,hofter og skuldre som i kne.Har alltid trodd det var gikt/reumatisme.Tidligere har det alltid blitt forårsaket av kulde,trekk,vind,kjølig/fuktig havtåke etc..I Thailand,da dette begynte var det veldig varmt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377795-smerter-vi-kne/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.