Gå til innhold

Forlovelse - Ringer?

Anbefalte innlegg

''Ville nok følt meg litt snytt om jeg ikke fikk være med å planlegge forlovelsen.''

Hva er det å planlegge? Vi kjøpte ringene sammen og ble enige om å sette dem på fingeren den dagen han hentet dem. Og dett var dett.

Vi la ganske mye mer planer for dag, tid og sted for forlovelsen fordi vi ønsket dagen skulle bli noe helt spesielt. For oss var det hyggelig å planlegge og se frem til dette sammen.

Det er selvfølgelig ulikt hvor mye og hva ulike par ønsker å gjøre ut av det.

mvh

Fortsetter under...

Jeg kan vel egentlig ikke uttale meg om "de fleste" forlovelser; mitt erfaringsvrunnlag er selvsagt noe begrenset og homogent. Men jeg har kjent svært få som har båret forlovelsesringer, bortsett fra en og annen diamantring. Glatte forlovelsesringer forbinder jeg med behov for alibi for å flytte sammen, om det er vanskelig med konservative familier o.l. ;).

Teknisk sett er en jo forlovet fra det øyeblikk frieriet har funnet sted frem til bryllupet. Som sagt kjenner jeg få som har båret ringer denne perioden. Vi var vel forlovet et drøyt halvår.

Jeg føler som deg - at man jo er forlovet når man har bestemt seg for å gifte seg - og jeg kjenner heller ikke mange som har vært ringforlovet.... Det er nok litt miljøbestemt, kanskje?

Vi hadde ikke ringer før vi giftet oss, det hadde føltes litt rart for oss, tror jeg. Sånn litt Hollywoodaktig, hehe.

Jeg kan vel egentlig ikke uttale meg om "de fleste" forlovelser; mitt erfaringsvrunnlag er selvsagt noe begrenset og homogent. Men jeg har kjent svært få som har båret forlovelsesringer, bortsett fra en og annen diamantring. Glatte forlovelsesringer forbinder jeg med behov for alibi for å flytte sammen, om det er vanskelig med konservative familier o.l. ;).

Teknisk sett er en jo forlovet fra det øyeblikk frieriet har funnet sted frem til bryllupet. Som sagt kjenner jeg få som har båret ringer denne perioden. Vi var vel forlovet et drøyt halvår.

Jeg føler som deg - at man jo er forlovet når man har bestemt seg for å gifte seg - og jeg kjenner heller ikke mange som har vært ringforlovet.... Det er nok litt miljøbestemt, kanskje?

Vi hadde ikke ringer før vi giftet oss, det hadde føltes litt rart for oss, tror jeg. Sånn litt Hollywoodaktig, hehe.

Gjest Ksenia

Det kommer an på kjæresten.

Noen liker overraskelser. Andre vil føle seg overkjørt.

For vårt vedkommende hadde vi glede av å planlegge forlovelsen sammen. Og planlegge hvordan vi skulle overraske omgivelsene.

Ville nok følt meg litt snytt om jeg ikke fikk være med å planlegge forlovelsen. Min bedre halvdel ville ganske sikkert ikke likt om jeg overumplet ham med ringer.

Men det er bare oss.

mvh

Jeg skjønner ikke hvordan man kan planlegge en forlovelse, jeg. Hvis man skal ha selskap, eller virkelig overraske/planlegge hvordan man skal fortelle det, ja. Men selve overraskelsesfrieriet kan jo ikke planlegges, og det er vel det trådstarter spør om? Når man har bestemt seg for å gifte seg, er man forlovet. Hvordan planlegge det?

Til TS, jeg kjenner ingen som har vært ringforlovet, men et par tilfeller der dama har fått type amerikansk diamantring. Du får se an din dame (hvis du er mann), hvis ikke du vet hun drømmer om slikt, går det greit med roser, champagne og middag på fin restaurant.

Jeg skjønner ikke hvordan man kan planlegge en forlovelse, jeg. Hvis man skal ha selskap, eller virkelig overraske/planlegge hvordan man skal fortelle det, ja. Men selve overraskelsesfrieriet kan jo ikke planlegges, og det er vel det trådstarter spør om? Når man har bestemt seg for å gifte seg, er man forlovet. Hvordan planlegge det?

Til TS, jeg kjenner ingen som har vært ringforlovet, men et par tilfeller der dama har fått type amerikansk diamantring. Du får se an din dame (hvis du er mann), hvis ikke du vet hun drømmer om slikt, går det greit med roser, champagne og middag på fin restaurant.

''Når man har bestemt seg for å gifte seg, er man forlovet. Hvordan planlegge det?''

Det er ulikt hva folk legger i en forlovelse. Vi bestemte oss først for å gifte oss. Så bestemte vi en dato for brylluppet og til slutt en dato for forlovelse.

For oss var forlovelsen en stadfestelse og tydeliggjøring av planene om å gifte oss. Et steg på veien til bryllup. Det kan man selvsagt planlegge. Frieri var på den andre siden lite viktig for oss.

Poenget mitt til trådstarter er at hvordan man legger opp et overraskelsesfrieri, eller om man i det hele tatt gjør det, i stor grad bør avhenge av preferansene til den man har tenkt å overraske.

Bare av å lese denne tråden ser man at det er store variasjoner i hva folk legger i en forlovelse og hvordan de synes det skal foregå.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...