Gå til innhold

Tilbakevendende infeksjon

Anbefalte innlegg

Gjest Bakteriebomben

Hei, Jeg sliter med tilbakevendende infeksjon i skjeden. Jeg har fått resept på Flagyl som har vart noen uker. Jeg kom til legen for en tid tilbake, og hun kunne konstatere at jeg hadde en hissig infeksjon i underlivet. Jeg hadde rødhet og svie. Hun tok en kjønnstest, og den var negativ. Jeg ble sendt hjem med en kur Flagyl. Fikk gjentakende kur på fem ganger. Grunnen til dette var at jeg har ofte slike infeksjoner. Siden den undersøkelsen har jeg ikke vært seksuelt aktiv, og jeg har vært nødt til å ta alle kurene. Hver gang jeg er ferdig med kuren så går det to-tre-fire uker, så er infeksjonen tilbake. Jeg har hormonspiral, og grunnen til dette er at jeg har fått adenomyose. Jeg blir veldig dårlig dersom jeg får blødninger, og spiralen hjelper meg med å holde disse smertene i sjakk. Men jeg lurer på om det er spiralen som gjør at jeg får slike infeksjoner hele tiden? I tillegg lurer jeg på en annen sak: Ved bakteriell vaginose er hovedsymptomet vond lukt. Jeg får dette symptomet til å begynne med, men det verste er at det føles som om slimhinnene mine skal spises opp. Det er sårt og betent ved skjedeinngangen, og jeg er egentlig ikke så veldig plaget av vond lukt. Det er smertene ved skjedeinngangen som er verst. Flagylkurene gjør at dette holdes i sjakk mens jeg tar kuren, men etter en stund er det tilbake. Jeg lurer på om det kan være noen andre bakterier som krever en annen kur? Det er utelukket at det er en kjønnssykdom, siden jeg ikke er seksuelt aktiv. Eneste jeg kan tenke på er om det kan være det samme som plaget meg for en tid tilbake. Rett etter en fødsel fikk jeg infeksjon med gule stafylokokker i brystene. Dette smittet til underlivet, og jeg måtte få medisin mot dette. Kan det være det samme nå? Jeg aner ikke hvordan jeg kan ha fått dette, men det stemmer med de symptomene jeg hadde da. Sterk svie, ubehag når jeg bøyer meg, som å ha sår i skjeden. Finnes det noen metode for å sjekke mot gule stafylokokker i skjeden? Jeg bare spør i bline egentlig, for jeg vet jo ikke hva dette er. Og jeg føler meg veldig hjelpesløs. Det er ingen leger eller gynekologer som vil ta tak i dette. Alle bare skriver ut Flagyl eller Dalacin vagitorier. Det er veldig håpløst. Håper inderlig at du kan gi meg et klokt svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/377813-tilbakevendende-infeksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...