mann_1981 Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Hei, nå er jeg frustrert, som jeg noen ganger blir av den der pokkers hodepina. Mann 30, frisk Det begynte sommmeren 2009 uten noen utløsende årsak som jeg kom på hvertfall, Endte opp med da å kontakte legen til slutt etter da noen uker med konstant hodepine og ble forholdsvis ganske raskt henvist til sykehus og CT, spinalpunksjon, blodprøver,øyeundersøkelser, og nevrolog. Alt var bra og det var antatt at det var spenningshodepine. Spurte om hva man skulle gjøre for å få bukt med smertene, men det var bare til svar at det måtte man bare akseptere at man hadde. Noe jeg til og fra har gjort, så har ikke brydd legen med dette etterpå. Har vært svært forsiktig med å tatt smertestillende da paracet\ibux har svært lav og kortvarig effekt, samt at jeg ikke vil ha på meg at dette er årsaken til hodepine, og forsøkt trening som har bidratt til at plagene har blitt ytterlige værre. ellers så har jeg forsatt ikke funnet noen andre mønster på hva som forverrer eller lindrer.Spiser normalt litt uregelmessig,ca 3-4 måltider om dagen noe jeg alltid har gjort og drikker 3-4 kopper kaffe daglig , er i normal aktivitet, røyker ikke og har en aktiv jobb og en normal fritid med hus og barn. Legger meg ca kl 00 +\- og oppe i 7-9 tida. Jeg ser ikke at jeg har en livsstil som er unormal. Jeg har elementer som kan være årsak på det psykiske, bla.a at jeg er et løvetannbarn og at jeg har en krevende jobb også psykisk. så jeg antar jo at det spiller inn og har vel forsåvit konkludert med selv at det er utviklet seg til kronisk tensjonshodepine og prøver å akseptere og håndtere det slik som det er, selv om det kan være litt tøfft noen ganger. I de siste mnd så virker det som hodepinen er blitt værre, og de siste dagene er jeg blitt litt lyssky og har vondt for å bevege øynene,(forøvrig synsundersøkerlser er topp) ikke noe stiv nakke eller slikt, det har vært noen dager nå med masse stress da, så kan det være årsak, at kroppen er sliten? Er jo litt bekjymra på om det er ett eller anna som vokser litt oppi toppen der.. jeg vurderer jo å kontakte fastlege etter påske uansett da, men vet ikke helt hva jeg skal "forlange", Jeg er jo inneforstått at det kan være kronisk, selv om det ikke er noen satt diagnose på meg og må diagnostiseres først(har ført hodepinekalender som forbredelse) og da om jeg kan få hjelp til å håndtere hodepina, og om jeg kan be om MR siden jeg ikke har hatt dette før, hva kan man finne ut på MR, som man ikke kan finne på CT? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377995-konstant-vondt-i-hodet-i-3-%C3%A5r-og-lei/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest samme båt Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Søk på nicket mitt så finner du en tråd der jeg har svart med mine erfaringer. Kort oppsummert: Osteopat, ulike typer hodepute, bittskinne fra tannlegen (myk eller hard), du kan også ta en blodprøve for å sjekke deg for cøliaki. Det kan gi hodepine. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377995-konstant-vondt-i-hodet-i-3-%C3%A5r-og-lei/#findComment-3324876 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.