leopold Skrevet 28. oktober 2001 Del Skrevet 28. oktober 2001 For over et år siden hadde jeg et seksuelt forhold til en jente. Etter hvert ble jeg forelsket i henne, men uheldigvis tok forholdet slutt. En stund etterpå skaffet hun seg en annen type, noe som jeg selvfølgelig tok temmelig tungt. Skikkelig ille å bli degradert til en som hun knapt har tid til å ofre opmerksomhet i det hele tatt. Følelsene for denne jenta har følgelig avtatt en del etter hvert som tiden har gått, men de er fortsatt sterke selv etter et år (!!), til tross for at jeg har hatt to (temmlig ubrukelige riktignok) one-night stands i mellomtiden. I forrige uke fortalte jeg at jeg skal begynne å studere i en annen by, jeg har tatt det for gitt at forholdet til den nye typen er så sementert at jeg ikke vil få henne tilbake likevel. Hun er derfor en av årsakene til dette i og med at jeg tror det nå blir lettere å komme fullstendig over henne. Når jeg forteller det til henne, forteller hun i neste åndedrag at det går ganske dårlig med typen, og at det er kjempesynd at jeg skal flytte, etter i praksis å ha behandlet meg som mindre verdt enn luft i et år. Etter hvert ligger vi omfavnet sammen på sofaen, ingenting skjer riktignok, men dette er et temmelig gigantisk trinn oppover. Hjernen er selvfølgelig totalt frakoblet og følelsene blomstrer opp igjen. Hvorfor gjør hun dette ? Jeg, (som overhode ikke er istand til å tenke rasjonelt med hensyn på henne) begynner selvfølgelig å tvile på om dette flytteprosjektet er veldig lurt i og med at det nå viser seg at det kanskje er en mulighet for at jeg kan komme tilbake igjen (?) Leker til og med med tanken på at hun kanskje kan flytte etter eller at jeg skal kansellere hele flytteopplegget. Eller er dette et ubevisst maktspill av henne ? Hvordan tenker hun egentlig ? Noen som kan hjelpe meg å analysere situasjonen ? Hva skal jeg gjøre ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37802-gamle-f%C3%B8lelser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nyco Skrevet 28. oktober 2001 Del Skrevet 28. oktober 2001 Baser ikke fremtida di på ei jente som har behandlet deg som luft i et år! Klart at hun synes det er ok å ha deg som trøst når det går dårlig med typen. Eller kanskje alt er bra med dem og hun bare vil ha deg hengende rundt for å pleie egoet sitt? Flytt avgårde og finn ei jente som setter DEG som nr en fra begynnelsen av! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37802-gamle-f%C3%B8lelser/#findComment-143446 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bassisten Skrevet 28. oktober 2001 Del Skrevet 28. oktober 2001 Ho er neppe interessert i deg. Ho er som nyco seier, berre ute etter trøyst no som det går dårleg med typen. Du er ein god ven, og ho finn det trygt å krypa inntil deg, men det blir neppe noko meir, sett ut frå korleis ho har handsama deg det siste året. Følg planen din du. Dersom det skulle visa seg at ho ER kvinna i ditt liv, så vil ho oppsøkja deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37802-gamle-f%C3%B8lelser/#findComment-143454 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 Hei! Fortsett å bruke fornuften mht studier og planer. For å finne ut om dine gamle følelser er noe å satse på, må dere to dette handler om snakke sammen. Ikke bare gjett deg frem til noe. Ta intaitiv til en skikkelig prat. Spør om hennes hensikter og lyster, og fortell om deg selv, og sjekk svarene du får. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37802-gamle-f%C3%B8lelser/#findComment-143599 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nøffelinøff Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 flytt, flytt, flytt. FLYYYYYYYYYYYYYYYT!!!!!!!!!! jeg som selv er kvinne kan mang en ting om kvinners sleipe triks, og dette er et av dem. tenk med hodet på toppen, og du vil nok fort skjønne at hun ikke er noe å samle på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37802-gamle-f%C3%B8lelser/#findComment-143618 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Novisen Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 flytt, flytt, flytt. FLYYYYYYYYYYYYYYYT!!!!!!!!!! jeg som selv er kvinne kan mang en ting om kvinners sleipe triks, og dette er et av dem. tenk med hodet på toppen, og du vil nok fort skjønne at hun ikke er noe å samle på. Har vært der som Leopold beskriver. Enkleste og på kort sikt beste utvei er vel å komme seg videre og glemme den man har masse følelser for. Selv om min eks. svek meg, og fortsatt er sammen med en annen fyr så har jeg fortsatt sterke føleleser for henne. Har fått kommentarer både fra min eks. sine venner og mine egne venner om å bare glemme henne. Men er det det vi vil høre? "The winner takes it all?" Hva skal til for å snu trenden slik at vi som føler oss skikkelig dumpet skal kunne gå med hevet hode og føle at vi har vunnet kampen? Å kunne reise hodet og vise at vi har det bra er en psykologisk faktor som gir bra utslag. Men hvordan få lov til å komme inn på den som har dumpet deg og vise at du klarer deg mye bedre uten han/henne, og samtidig som du viser at hvis den personen skikker seg skikkelig så kan han/hun få lov til å ha litt kontakt med deg? Jeg er helt sikker på at den som dumper ikke føler seg så veldig høy i hatten etter en tid. Hvis forholdet var så dårlig at det det bare ble bedre ved å dumpe partneren så må det ha føltes som bortkastet tid og bruk av ressurser å satse på den personen som du dumper. Nei høy sigarføring for den som er blitt dumpet og vise til alle at en har det bra etter bruddet er den beste løsningen. Det tror iallefall jeg. Så får tiden vise om jeg har rett. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37802-gamle-f%C3%B8lelser/#findComment-143744 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nøffelinøff Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Har vært der som Leopold beskriver. Enkleste og på kort sikt beste utvei er vel å komme seg videre og glemme den man har masse følelser for. Selv om min eks. svek meg, og fortsatt er sammen med en annen fyr så har jeg fortsatt sterke føleleser for henne. Har fått kommentarer både fra min eks. sine venner og mine egne venner om å bare glemme henne. Men er det det vi vil høre? "The winner takes it all?" Hva skal til for å snu trenden slik at vi som føler oss skikkelig dumpet skal kunne gå med hevet hode og føle at vi har vunnet kampen? Å kunne reise hodet og vise at vi har det bra er en psykologisk faktor som gir bra utslag. Men hvordan få lov til å komme inn på den som har dumpet deg og vise at du klarer deg mye bedre uten han/henne, og samtidig som du viser at hvis den personen skikker seg skikkelig så kan han/hun få lov til å ha litt kontakt med deg? Jeg er helt sikker på at den som dumper ikke føler seg så veldig høy i hatten etter en tid. Hvis forholdet var så dårlig at det det bare ble bedre ved å dumpe partneren så må det ha føltes som bortkastet tid og bruk av ressurser å satse på den personen som du dumper. Nei høy sigarføring for den som er blitt dumpet og vise til alle at en har det bra etter bruddet er den beste løsningen. Det tror iallefall jeg. Så får tiden vise om jeg har rett. kommer jo litt an på den virkelige grunnen til at man er dumpet... selv har jeg blitt dumpet en av to ganger, og selvsagt var han en idiot.( han var faktisk det....) man vet som regel selv om man kan gå med hevet hode eller ikke. leopold kan iallefall gjøre det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37802-gamle-f%C3%B8lelser/#findComment-143838 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 1. november 2001 Del Skrevet 1. november 2001 FLYTT. Det finnes masse nydelige jenter i verden, som aldri ville gjort noe sånnt mot deg. Ikke kast bort tiden på henne, hun er IKKE den rette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37802-gamle-f%C3%B8lelser/#findComment-144112 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.