Gå til innhold

Vekt jeg sliter med

Anbefalte innlegg

Gjest sunnmørsjenta

Jeg er en godt voksen kvinne på 37 år som har fått mitt første barn for 2 mnd siden. Vært veldig heldig la ikke på meg mer enn 15 kilo under svangerskapet, og var slank i utgangspunktet. Nå har jeg gått ned 11, men de siste 4 sitter støpt, enda jeg går turer, spiser sundt, ammer og spiser omtrent ikke noe godteri. Er så kjedelig, for jeg kan ikke gå med mine gamle bukser, er det for tidlig å "klage" på dette, eller ser det ut til at jeg må slite med mine 4 kilo for mye for godt? Er det slik at vekten stagnerer for en periode, for så å gå videre nedover?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378020-vekt-jeg-sliter-med/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest det kommer etterhvert

Ammer du? Min erfaring med mine to, er at jeg gikk raskt ned det meste av vektoppgangen, slik som deg, men at de siste kiloene forsvant når babyen virkelig spiste mye, når de var trekvart år og oppover.

Spis sunt, regelmessig, og nok, og beveg deg når du kan (gå turer etc).

Kjøp en vårbukse som passer nå.

Og med mindre du trener mye, er sjansen ganske stor for at selv om du får tilbake vekten du hadde før svangerskapet,så sitter ikke kiloene fordelt _helt_ likt som før.. Hos mange så "siger" alt litt, og man har ofte litt mer hofter og mlitt mer andre steder der fett lett lagrer seg.

Jeg veier mindre enn før svangerskapene, og er slank, men det er allikevel noen klær som ikke sitter like pent som før. Jeg er aktiv, men trener ikke bevisst for å forme kroppen helt tilbake til tidligere storhetstider.. Jeg synes ikke det gjør noe at det synes at jeg er mamma og nærmer meg førti. Men slank og sprek er jeg allikevel.

Og så bør man være obs på at man reduserer matinntaket når man begynner å trappe ned / slutte med ammingen. Jeg spiste tre og noenganger fire skiver til frokost, og fortsatte i samme stilen utover dagen, mens jeg ammet mest. (Men da var jeg aktiv også). Men jeg måtte fortelle meg selv at jeg måtte kutte på porsjonene når jeg ikke ammet lenger, ellers hadde jeg nok godt opp i vekt igjen..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378020-vekt-jeg-sliter-med/#findComment-3326232
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...