Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest dating

Jeg driver og dater (tror jeg?) en gutt jeg liker veldig godt. Vi har vært venner en god stund, men i det siste har vi funnet på ting bare meg og han, og det har vært mye flørting og god stemning mellom oss. Igår var vi på kino, og så tok han meg med på et skikkelig stilig sted for å ta en drink etterpå. Vi har det utrolig hyggelig ilag men foreløpig har vi ikke vært intime på noen av datene (men han tok meg med ut på takterasssen for å se på utsikten på stedet vi var på igår og jeg tror han ville kysse meg men ikke helt turte). Vi har dog kysset noen ganger i fylla.

Uansett, så til "problemet." Han er veldig dårlig til å ta kontakt med mindre det er konkrete ting (som forsåvidt ikke er så ofte det heller). Jeg kan bare glemme å få melding etter en date om at han han har hatt det hyggelig f.eks. Han tar heller aldri kontakt på facebook chatten, noe jeg gjør støtt og stadig. De gangene jeg tar kontakt på chatten er han superhyggelig tilbake, stiller masse spørsmål, tuller og gir mye av segselv. Men som sagt, HAN tar ikke kontakt først. Sender jeg han en sms, kan det fort ta 6 timer før jeg får svar. Det er også stort sett meg som har foreslått å finne på ting, men han er overhodet ikke vanskelig å be (f.eks var det jeg som foreslo kinoen igår fordi det er en film jeg veldig gjerne vil se, og han hadde lyst til tross for at han allerede hadde sett filmen, noe jeg synes er ganske positivt). Etter kinoen var det han som foreslo en drink, og det ble jeg veldig glad for.

Som sagt, vi har det bare så hyggelig sammen når vi er sammen, og jeg føler meg ganske sikker på at han er keen når vi er sammen. Men så kommer jeg hjem, og hører ingenting, og da er jeg kjempeusikker igjen. Vi går på samme skole så vi ser hverandre ganske ofte på skolen (nesten daglig), og snakkes jo sånn sett, men det blir liksom ikke helt det samme.

Bør jeg bare glemme dette? Med tanke på at jeg er såpass keen så har jeg jo lyst til å ha kontakt med han hele tiden, men prøver å la være å ta for mye kontakt. Problemet er bare at om ikke jeg gjør det skjer det ingenting.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378368-er-dette-helt-d%C3%B8dt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest dating

Kanskje han har dårlig fantasi? Kanskje han synes det er nok med dine forslag? Kanskje han er usikker på hva som er riktig å foreslå? Kanskje han har litt lite initiativ og må sparkes i gang?

Jo alt det er mulig.

Igår sa han at neste gang vi skulle på kino foreslå han at vi skulle se en film som kommer ut snart som han hadde veldig lyst til å se. I tillegg foreslo han en annen ting vi kunne gjøre sammen. Så sånn sett virker han jo absolutt interessert.

Men jeg kan bare ikke skjønner hvorfor man ikke har lyst tilk å ta kontakt når man er interessert. F.eks var vi begge pålogget på facebook ikveld over lengre tid.. hvorfor sier han ikke hei? (akkurat idag kunne han hatt en grunn men han sier _aldri_ hei først). Jeg elsker å sende meldinger med de jeg er keen på, det er jo så spennende og en hyggelig måte å flørte litt på når man ikke er fysisk sammen:-)

Jo alt det er mulig.

Igår sa han at neste gang vi skulle på kino foreslå han at vi skulle se en film som kommer ut snart som han hadde veldig lyst til å se. I tillegg foreslo han en annen ting vi kunne gjøre sammen. Så sånn sett virker han jo absolutt interessert.

Men jeg kan bare ikke skjønner hvorfor man ikke har lyst tilk å ta kontakt når man er interessert. F.eks var vi begge pålogget på facebook ikveld over lengre tid.. hvorfor sier han ikke hei? (akkurat idag kunne han hatt en grunn men han sier _aldri_ hei først). Jeg elsker å sende meldinger med de jeg er keen på, det er jo så spennende og en hyggelig måte å flørte litt på når man ikke er fysisk sammen:-)

Jeg kvier meg veldig for å ta kontakt med folk på facebook, selv folk jeg ofte har lange og interessante samtaler med. Det er nesten alltid den andre som tar initiativet. Jeg har jobbet en god del med min selvtillit, men fremdeles er jeg redd for å bli avvist. Han har nok lyst til å ta kontakt med deg, siden han altid sier ja og tilogmed foreslår ting når dere er sammen. Kanskje du kan si direkte til ham at du gjerne vil at han skal ta kontakt først?

Jo alt det er mulig.

Han høres veldig interessert ut!:)

Men kanskje rekker han ikke savne deg før du tar kontakt igjen? Særlig hvis dere ser hverandre hver dag uansett?

Ikke alle gutter er like flinke til å sende meldinger eller ringe med mindre det er noe spesifikt du lurer på. Hva med å la han ta initiativet neste gang, og vent noen dager før du sender melding?

Og 6 t er ikke så mye mellom hver melding, han var sikkert opptatt..

Annonse

Gjest Elextra

Jo alt det er mulig.

Jeg har ofte FB oppe mens jeg sitter på PC'en, uten at jeg "er" på FB av den grunn. Det kan vel være det samme med han?

Synes du bør begrense vektleggingen av den elektroniske kommunikasjonen. Alt for mange, og særlig jenter, legger stor vekt på mengde/type kommunikasjon på FB og hyppighet og responstid på tekstemeldinger etc. Slikt trenger ikke bety _noen_ ting. Kanskje ville det være lurt å heller ringe ham, og gjerne foreslå at han ringer deg,om det passer slik.

(jeg har i ettertid valgt å bestandig være "offline" på FB, men det har ikke med saken å gjøre.

''Bør jeg bare glemme dette? Med tanke på at jeg er såpass keen så har jeg jo lyst til å ha kontakt med han hele tiden, men prøver å la være å ta for mye kontakt. Problemet er bare at om ikke jeg gjør det skjer det ingenting.''

Hvorfor ser du forholdet så svart/hvitt - enten/eller? Det virker som han er interessert i deg og ønsker å tilbringe tid med deg, men han har kanskje et annet forhold til elektroniske medier enn du har, f.eks?

Dere gjør ting sammen, planlegger ting sammen og trives sammen, hvorfor ikke ta det opp i en god gammeldags samtale face to face?

Fossil hilsen fra

Gjest dating

Jeg har ofte FB oppe mens jeg sitter på PC'en, uten at jeg "er" på FB av den grunn. Det kan vel være det samme med han?

Synes du bør begrense vektleggingen av den elektroniske kommunikasjonen. Alt for mange, og særlig jenter, legger stor vekt på mengde/type kommunikasjon på FB og hyppighet og responstid på tekstemeldinger etc. Slikt trenger ikke bety _noen_ ting. Kanskje ville det være lurt å heller ringe ham, og gjerne foreslå at han ringer deg,om det passer slik.

(jeg har i ettertid valgt å bestandig være "offline" på FB, men det har ikke med saken å gjøre.

Tusen takk for svar.

Vi er midt i eksamensperiode om dagen, og det kommer til å vedvare i 3 uker til. Det innebærer lesing fra morgen til sent på kveld så det blir ingen nye dates i nærmeste framtid. Derfor vurderer jeg å foreslå om han vil sove hos meg en dag denne uken, også at vi kan lese sammen på biblioteket rett ved meg dagen etter (vi studerer i København og jeg bor ca 30 min fra skolen). Hva synes du om den idéen? Jeg tenker som så at dersom han er interessert så vil ha sannsynligvis si ja, og dersom han ikke er keen på den måten, men bare anser meg som en venninne, så vil han si nettopp det.

Grunnen til at jeg i det hele tatt kom på denne tanken er at på lørdag etter det jeg tror var en date, så sendte jeg han en melding da jeg kom hjem og spurte om han ville holde treffene våre skjult fra våre venner foreløpig for å slippe masse spørsmål, eller om han ikke brydde seg om at folk visste at vi hang litt sammen. Han ringte meg så tilbake og sa at det ikke gjorde han noe at våre venner visste, også plutselig slang han på noe sånt som følgende "du kan godt si at jeg sov hos deg også hehe "....... ??? Han sa dette på en spøkende måte men jeg aner ikke hvorfor han sa det?? Tenker som så at enten sa han det fordi det er helt usannsynlig at det ville skje, eller så sa han det fordi han tenkte kanskje det kom til å skje etter daten, og ville sjekke min reaksjon? Nei jeg vet ikke jeg altså..

Uansett, så vurderer jeg altså å like gjerne spørre om han vil sove her en dag denne uken.. med mindre dere synes det er en særdeles dårlig idé ;-)

Gjest dating

''Bør jeg bare glemme dette? Med tanke på at jeg er såpass keen så har jeg jo lyst til å ha kontakt med han hele tiden, men prøver å la være å ta for mye kontakt. Problemet er bare at om ikke jeg gjør det skjer det ingenting.''

Hvorfor ser du forholdet så svart/hvitt - enten/eller? Det virker som han er interessert i deg og ønsker å tilbringe tid med deg, men han har kanskje et annet forhold til elektroniske medier enn du har, f.eks?

Dere gjør ting sammen, planlegger ting sammen og trives sammen, hvorfor ikke ta det opp i en god gammeldags samtale face to face?

Fossil hilsen fra

Jo vi kan jo ta det face to face, men dersom jeg har misforstått fullstendig og vi bare treffes som venner så er det lettere å få vite det via sms eller facebook chat enn face-to-face :-) Hadde jeg vært litt mer sikker hadde jeg spurt, men foreløpig er jeg veldig usikker.

Uansett takk for svar:) Nytt spørsmål - se innlegget fra meg til Elextra :-)

Gjest dating

Han høres veldig interessert ut!:)

Men kanskje rekker han ikke savne deg før du tar kontakt igjen? Særlig hvis dere ser hverandre hver dag uansett?

Ikke alle gutter er like flinke til å sende meldinger eller ringe med mindre det er noe spesifikt du lurer på. Hva med å la han ta initiativet neste gang, og vent noen dager før du sender melding?

Og 6 t er ikke så mye mellom hver melding, han var sikkert opptatt..

Takk for svar:) Om jeg ikke sender melding så tror jeg ikke han gjør det. Og i hvert fall ikke nå som vi er i eksamensperiode og ikke kan gå på flere dates på 3 uker.

Nytt spørsmål - se innlegget fra meg til Elextra :-)

trollemor;o)

Tusen takk for svar.

Vi er midt i eksamensperiode om dagen, og det kommer til å vedvare i 3 uker til. Det innebærer lesing fra morgen til sent på kveld så det blir ingen nye dates i nærmeste framtid. Derfor vurderer jeg å foreslå om han vil sove hos meg en dag denne uken, også at vi kan lese sammen på biblioteket rett ved meg dagen etter (vi studerer i København og jeg bor ca 30 min fra skolen). Hva synes du om den idéen? Jeg tenker som så at dersom han er interessert så vil ha sannsynligvis si ja, og dersom han ikke er keen på den måten, men bare anser meg som en venninne, så vil han si nettopp det.

Grunnen til at jeg i det hele tatt kom på denne tanken er at på lørdag etter det jeg tror var en date, så sendte jeg han en melding da jeg kom hjem og spurte om han ville holde treffene våre skjult fra våre venner foreløpig for å slippe masse spørsmål, eller om han ikke brydde seg om at folk visste at vi hang litt sammen. Han ringte meg så tilbake og sa at det ikke gjorde han noe at våre venner visste, også plutselig slang han på noe sånt som følgende "du kan godt si at jeg sov hos deg også hehe "....... ??? Han sa dette på en spøkende måte men jeg aner ikke hvorfor han sa det?? Tenker som så at enten sa han det fordi det er helt usannsynlig at det ville skje, eller så sa han det fordi han tenkte kanskje det kom til å skje etter daten, og ville sjekke min reaksjon? Nei jeg vet ikke jeg altså..

Uansett, så vurderer jeg altså å like gjerne spørre om han vil sove her en dag denne uken.. med mindre dere synes det er en særdeles dårlig idé ;-)

Dette gjorde meg enda sikrere; han er veldig forelsket i deg, men er usikker på om du gjengjelder følelsene. Dette er alt annet enn dødt :-) Lykke til, dette ser ut til å bli en fin vår!!!

Annonse

trollemor;o)

Jo vi kan jo ta det face to face, men dersom jeg har misforstått fullstendig og vi bare treffes som venner så er det lettere å få vite det via sms eller facebook chat enn face-to-face :-) Hadde jeg vært litt mer sikker hadde jeg spurt, men foreløpig er jeg veldig usikker.

Du er usikker og han er usikker.... dere er begge forelsket!

Det er ingen dum ide, spør du meg, go for it :-)

(Og ja, 'ear to ear' er en akseptabel kommunikasjonsform, sjøl for meg, *host*)

Dette høres lovende ut; ta sjansen og lykke til :-)

Høres alt annet enn dødt ut.

Ikke alle er like opptatt av meldinger hit og dit og hopper til straks det kommer en SMS. Det er gjerne mer din kommunikasjonsform enn hans.

Du kan ikke bedømme følelser ut fra hvor fort en SMS besvares.

Gi ham litt tid til å ta inisiativ på sin måte iblant, så du ikke alltid kommer ham i forkjøpet.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...