Gjest piiiiia Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Hei Mette! Jeg har kommet i en kjedlig situasjon som ingen ønsker å komme i! Jeg sluttet på P-pillen i mars 2011 og fikk ikke blødninger før 15oktober. Neste blødning deretter var 16 november. Det ble slutt med min samboer i slutten av november 2011 og den 10 desember hadde jeg ubeskyttet sex med en annen en. Jeg tok angrepillen 11 timer senere og fikk blødning 16 desember som forventet( var dette mensen??) iløpet av den neste uken ble jeg sammen med eksen min og vi er sammen enda. Vi hadde mye samleie etter 16 desember og ut januar. Jeg fikk ikke mens 16 januar og tok derfor en g-test 20 januar som var negativ. Testet pånytt 1februar og den var positiv. Dro til gyn på ul 2februar men han kunne ikke si om jeg var gravid eller ikke ut ifra ultralyden(innvendig). Var på ny ultralyd 29 feb og gyn mente jeg var 8+5(foster 16mm). Var på sykehuset ifb med innleggelse 12 mars og gyn sa at da var jeg 10+3(foster 38mm). Noe som stemmer med tidlig ultralyd uke 8. Er det noen mulighet for at det ikke er min nåværende samboer som er faren? Ul målene stemmer ikke i forhold til menstermin men det har kanskje noe med angrepillen å gjøre, eller hva tror du? Samboer er ikke informert om det da jeg føler det egentlig er noe sikkert hvem som er faren. Hva er din mening? Håper på et litt betryggende svar fra deg:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/378393-farskap/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Det kan ikke være mye tvil om at du er blitt gravid engang midt i januar. Det stemmer med graviditetstest og de to ultralydundersøkelser. Det er helt utelukket at du ble gravid ved samleie 10.12. Det kan man si med 100% garanti. Du har sannsynligvis hatt en forsinket eggløsning etter siste menstruasjon 16.12. (det har ikke sammenhang med angrepillen du tok i desember). Jeg håper du er fornøyd med svaret og ønsker deg lykke til med graviditeten. Termin er ca 5.oktober, men den bestemmes når du er på rutine-ultralyd i uke 18. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/378393-farskap/#findComment-3329440 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Det kan ikke være mye tvil om at du er blitt gravid engang midt i januar. Det stemmer med graviditetstest og de to ultralydundersøkelser. Det er helt utelukket at du ble gravid ved samleie 10.12. Det kan man si med 100% garanti. Du har sannsynligvis hatt en forsinket eggløsning etter siste menstruasjon 16.12. (det har ikke sammenhang med angrepillen du tok i desember). Jeg håper du er fornøyd med svaret og ønsker deg lykke til med graviditeten. Termin er ca 5.oktober, men den bestemmes når du er på rutine-ultralyd i uke 18. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/378393-farskap/#findComment-3329441 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.