Gå til innhold

regnvær = astma blomstring

Anbefalte innlegg

Hver eneste gang, det er regnvær/snøvær, så blir jeg så skjempe astma dårlig. Tette/tunge/surklende/pipende lunger. Tette/tunge bronkier. Tett/tung/sår/hoven hals/svelg. Tett/Tung/rennende nese. Tette/tunge bihuler. Tett/tungt hode. Konstant hosting, nysing, snufsing, snyting. Jeg kan ikke gjøre noenting, uten å ha kleenex, innen rekkevidde. Jeg hiver etter pusten.

Det er håpløst. Når det er regnvær/snøvær, så er det ingen, her i huset, som får seg no nattesøvn, på grunn av hoste/nyse kulene mine hele natta.

Samboeren min sier, at om morgenen, trenges det ikke, å stå opp av senga, å se ut av vindu, for å finne ut, om det er regnvær i dag. For er det regnvær i dag, så har astmaen min, holdt oss våken, hele natta.

Så er det noen der ute, som vet, om det finnes, noe annet å ta, utover astma medisiner (forstøver/kortison/inhalator), som gjør meg sterkere mot regnvær??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378465-regnv%C3%A6r-astma-blomstring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er interessant det du forteller, for jeg har pollenallergi og merker ingen forskjell på om det regner eller snør eller solen stråler. Men jeg har merket at jeg tåler dårlig rå luft, type kjeller, og kveld/natt utendørs, da samler det seg væske i luftveiene.

Kan en luftavfukter være noe?

Det er interessant det du forteller, for jeg har pollenallergi og merker ingen forskjell på om det regner eller snør eller solen stråler. Men jeg har merket at jeg tåler dårlig rå luft, type kjeller, og kveld/natt utendørs, da samler det seg væske i luftveiene.

Kan en luftavfukter være noe?

Jeg skal prøve en slik luftfukter.

Jeg er villig, til å prøve det aller meste, i håp om, noe form for bedring her.

Jeg er bare så lei av, det å bestandig, være forskjølet. Er jeg "bare" forskjølet, så er det for meg, å være frisk.

Astma/allergi, som slår ut, i alle årstider.

Regnvær, gjør meg astma sjuk, hele året.

Snøvær/kulde, gjør meg astma sjuk, om høsten/vinteren

Juletre/blomster/kranser/dekorasjoner/dufter, gjør meg astma sjuk, i advent/jul.

trær/gress/blomster/planter/burot/busker, gjør meg astma sjuk, om våren/sommeren.

Så her hos meg, er alle gode råd, som jeg ikke har utprøvd, dyre, og vell verdt, å prøve ut.

Gjest Psyk av alt

Jeg er bare så lei av, det å bestandig, være forskjølet. Er jeg "bare" forskjølet, så er det for meg, å være frisk.

Juletre/blomster/kranser/dekorasjoner/dufter, gjør meg astma sjuk, i advent/jul.

trær/gress/blomster/planter/burot/busker, gjør meg astma sjuk, om våren/sommeren.

Så her hos meg, er alle gode råd, som jeg ikke har utprøvd, dyre, og vell verdt, å prøve ut.

Det virker ikke som om du er optimalt medisinert?

Det er stor forskjell på luftavfukter og luftfukter ;)

Tar du dobbel medisin i slikt vær? Synes du skal høre med legen din om bedre medisinerig.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...