Gjest RuthiFrutti Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Hei, Jeg er ei jente på 25 år som vurderer konsultasjon hos en kirurg, men er litt usikker på om en kirurg kan hjelpe meg med problemet mitt, og håper derfor kansje du kan hjelpe meg med mitt spørsmål! Det som plager meg er at kinnbenet på venstre side i ansiktet mitt er mye høyere og mer utstående enn på høyre side, og det ser rett og slett ut som jeg er veldig veldig hoven i ansiktet. Jeg har også et veldig smalt kjeveparti, som kansje gjør problemet litt mer tydlig. Jeg er abslout klar over at vi mennesker ikke er symmetriske i ansiktet, men mitt er så synlig at jeg har blitt konfrontert med leie kommentarer siden jeg var 15 år. Dette plager meg veldig, og høyre ansiktsdel trives jeg med. Derfor lurer jeg på om et kirurgisk inngrep kan gjøres for å få et mer balansert kinnbein? Jeg har tenkt på fillere og fetttransplantasjon, men ønsker mest av alt å gjøre noe med selve problemet mitt. Det ville vært det enkleste. Håper det ikke er helt umulig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/378510-skjevheter-i-ansiktet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr med Morten R Kveim, Plastisk kirurg Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Du har rett i at en viss grad av asymmetri er normalt. Er det plagsomt, slik du beskriver, har man i prinsippet to muligheter: enten å gjøre noe med bløtdelene eller å gjøre noe med ansiktsskjelettet. Som du er inne på, er den første varianten mye enklere, men det finnes operasjoner der man flytter på deler av ansiktsskjelettet. Du er nødt til å begynne med en konsultasjon hos en erfaren plastikkirurg. Hvis dine forandringer er uttalte, kan du henvises til universitetsklinikk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/378510-skjevheter-i-ansiktet/#findComment-3331235 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.