Gjest Zambi Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 Jeg har en regelmessig menstuasjonssyklus på 27 dager. Sist mens startet 4. oktober. Jeg hadde egentlig lovet meg selv å vente å teste til forventet mensdag (på onsdag)eller ved uteblitt mens, men så var det den tålmodigheten da. Testet med clearblue en svak blå strek midt på dagen søndag. Testet igjen på mandag (ettermiddag). Denne streken var sterkere, men ikke knall blå. Jeg har svake stikk/smerter i ventre side av magen. Ligner på menssmerter, men ikke helt like. Hadde litt større smerter på torsdag, også på venstre side. Mine spørsmål er som følgende: 1. Kan smertene komme av at et eventuelt foster som fester seg? 2. Hvor mange oppdagede graviditeter ender i spontanabort? 3. I hvilke uker er faren for spontanabort størst? 4. Hvis jeg tester positivt igjen etter en ukes tid, tar jeg da kontakt med et legekontor eller helsestasjon i nærheten? Jeg har bodd en periode i utlandet og har ikke skaffet meg fastlege ennå. Hvem skal jeg eventuellt dra på kontroller hos? 5. Er det vanlig å levere blodprøve til en lege for å få skjekket om man er gravid, etter man har testet positivt på en hjemmetest? 6. I hvilken uke pleier man å dra på den første kontrollen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37852-gravid-med-mange-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daina Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Hei Gravid? med mange spørsmål Hadde jeg vært deg ville jeg ha kontaktet en lege eller en helsestasjon. Gravidtest: Det sies at når det er to blåe streker, selv hvor svak den ene er så er man gravid, men man kan jo ikke altid være sikker! Gravidtesten skal være sikker fra dagen etter du ventet mensen, men kan også slå ut før, det spørs på hvor stekt hormonene slår ut! Du hadde mange spørsmål og om du ikke vil gå til hvem som helst lege kan du jo ringe en helsestasjon å få svar på disse spørsmålene! Lykke til så mye! hilsen Daina 8) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37852-gravid-med-mange-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-143805 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 3. november 2001 Del Skrevet 3. november 2001 Mine spørsmål er som følgende: 1. Kan smertene komme av at et eventuelt foster som fester seg? Nei, det kan ikke gi smerter 2. Hvor mange oppdagede graviditeter ender i spontanabort? Ca 15%, mindre hos de unge og oftere hos de eldre kvinner. 3. I hvilke uker er faren for spontanabort størst? I de første tre måneder 4. Hvis jeg tester positivt igjen etter en ukes tid, tar jeg da kontakt med et legekontor eller helsestasjon i nærheten? Jeg har bodd en periode i utlandet og har ikke skaffet meg fastlege ennå. Hvem skal jeg eventuellt dra på kontroller hos? Alle har en fastlege, gå til kontroll der. 5. Er det vanlig å levere blodprøve til en lege for å få skjekket om man er gravid, etter man har testet positivt på en hjemmetest? Nei, det er ikke vanlig ved normalt svangerskap. 6. I hvilken uke pleier man å dra på den første kontrollen? Etter 2-3 måneder Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37852-gravid-med-mange-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-144314 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.