Gjest miss77 Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 Herregud! Hva skal jeg gjøre? Har skrevet inn før og skrevet om situasjonen min. Fikk veldig mange bra svar. Men... ingenting har løst seg... enda... Jeg er 23 år. Har hatt samboer i 1,5 år, kjøpt leilighet sammen. Men... jeg har blitt forelsket i en annen!! Jeg hater utroskap! Hater derfor meg selv fordi jeg er utro i tankene... Han jeg har forelsket meg i er en bekjent. Vi har i noen uker flittig hatt kontakt pr. sms. Han sier at vi må møtes snart. At han tenker masse på meg og sånn. Jeg tenker også masse på han, hele dagen! Dette går så klart utover forholdet jeg er i nå. Jeg vil ikke såre kjæresten min! Han er så snill og god mot meg. Han har så klart merket at jeg er blitt veldig rastløs i det siste. Er veldig mye ute med venninner. Han tror det er noe og ber meg om å være helt ærlig med han om det er det. Skal jeg være ærlig eller ikke?? Jeg har hele tiden håpet på at forelskelsen til han andre skulle gå over... men det har det ikke... Jeg er i et dilemma og kan ikke snakke med noen om dette. Jeg sliter skikkelig! Blir kjempedeprimert av hele greia.... Kan noen svare meg seriøst? Jeg orker ikke tullesvar! Huff... skal ikke være lett, nei... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37854-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 Hei Ikke rot deg opp i rot med han andre, jeg har vært i samme situasjon som deg. Var vanvittig forelsket i en annen og etterhvert fant jeg ut at det var gjensidig, det var en felles bekjent av oss begge. Tenk deg godt om, vil du ut av det forholdet du har nå? er det virkelig verd det? Jeg vet det er vanskelig å tenke slik når man er forelsket og svever på skyer! Men det er bedre at partnern din blir såret før det skjer noe! Meg meg gikk det ikke så bra, jeg greide ikke la vær, var så forelsket at bare denne personen betydde noe. Og når dere har blitt mer innvolvert er det vanskelig å la vær å forsette!!!!!! Håper du finner ut av det... vet det er fryktelig vanskelig:) klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37854-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/#findComment-143642 Del på andre sider Flere delingsvalg…
baktus Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 Kjære deg! Skjønner at du er i en vanskelig situasjon. Jeg må være litt kort nå, men syns at du skal være ærlig med samboeren din. Fortell ham at du er forelska i en annen. Det er jo sånt som skjer! Det kan hende det går over. Men for all del: ikke gå bak ryggen hans og vær utro!!!! Det er det verste som fins, og det ødelegger ihvertfall samboerskapet ditt! Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37854-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/#findComment-143643 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 Hei Ikke rot deg opp i rot med han andre, jeg har vært i samme situasjon som deg. Var vanvittig forelsket i en annen og etterhvert fant jeg ut at det var gjensidig, det var en felles bekjent av oss begge. Tenk deg godt om, vil du ut av det forholdet du har nå? er det virkelig verd det? Jeg vet det er vanskelig å tenke slik når man er forelsket og svever på skyer! Men det er bedre at partnern din blir såret før det skjer noe! Meg meg gikk det ikke så bra, jeg greide ikke la vær, var så forelsket at bare denne personen betydde noe. Og når dere har blitt mer innvolvert er det vanskelig å la vær å forsette!!!!!! Håper du finner ut av det... vet det er fryktelig vanskelig:) klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37854-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/#findComment-143644 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 Hei Ikke rot deg opp i rot med han andre, jeg har vært i samme situasjon som deg. Var vanvittig forelsket i en annen og etterhvert fant jeg ut at det var gjensidig, det var en felles bekjent av oss begge. Tenk deg godt om, vil du ut av det forholdet du har nå? er det virkelig verd det? Jeg vet det er vanskelig å tenke slik når man er forelsket og svever på skyer! Men det er bedre at partnern din blir såret før det skjer noe! Meg meg gikk det ikke så bra, jeg greide ikke la vær, var så forelsket at bare denne personen betydde noe. Og når dere har blitt mer innvolvert er det vanskelig å la vær å forsette!!!!!! Håper du finner ut av det... vet det er fryktelig vanskelig:) klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37854-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/#findComment-143645 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ziirine Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 Jeg syns du skal fortelle at du er forelsket i en annen, hvis forelskelsen er veldig sterk. Jeg er enig med baktus - sånt er noe man aldri kan garantere seg mot. Det kan skje selv den beste, og de følelsene man har, de har man. Det du imidlertid kan forhindre er å vikle deg inn i en masse løgner. Du må nok regne med at det blir noen tunge stunder. Han blir sikkert lei seg og såret, men husk - det er ingen som kan "ta deg" når du er ærlig. Det er ingen som kan argumentere mot det en føler. Handlinger derimot, er noe annet. Du må selvfølgelig ta konsekvensen av din forelskelse - kanskje blir konsekvensen voldsom - at han forlater deg. Jeg synes likevel du skal være ærlig, all den tid din forelskelse ikke synes å gå over med det første.. Det er viktig å være ærlig - spesielt når du merker hvilken vei det går - bare på den måten kan du beholde verdigheten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37854-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/#findComment-143649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miss77 Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 Jeg syns du skal fortelle at du er forelsket i en annen, hvis forelskelsen er veldig sterk. Jeg er enig med baktus - sånt er noe man aldri kan garantere seg mot. Det kan skje selv den beste, og de følelsene man har, de har man. Det du imidlertid kan forhindre er å vikle deg inn i en masse løgner. Du må nok regne med at det blir noen tunge stunder. Han blir sikkert lei seg og såret, men husk - det er ingen som kan "ta deg" når du er ærlig. Det er ingen som kan argumentere mot det en føler. Handlinger derimot, er noe annet. Du må selvfølgelig ta konsekvensen av din forelskelse - kanskje blir konsekvensen voldsom - at han forlater deg. Jeg synes likevel du skal være ærlig, all den tid din forelskelse ikke synes å gå over med det første.. Det er viktig å være ærlig - spesielt når du merker hvilken vei det går - bare på den måten kan du beholde verdigheten. Det er så godt å høre gode, fornuftige svar. :-) Takk alle sammen! Jeg tror også at man kommer lengst med ærlighet. Men... hva kommer til å skje etter at jeg har fortalt det? Kommer helt sikkert til å bli et lite helvete! Men.. det er kanskje like greit? Skal jeg da fortsette forholdet med min kjæreste? Eller kan jeg begynne å møte han andre?? Dette er kanskje ting jeg må ta opp med kjæresten min!! Og finne ut hva jeg virkelig vil! Men ALT er skikkelig vanskelig nå! Må først finne en passende anledning til å fortelle det, tror ikke det blir i kveld... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37854-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/#findComment-143650 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jajamennsann Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 Hei Ikke rot deg opp i rot med han andre, jeg har vært i samme situasjon som deg. Var vanvittig forelsket i en annen og etterhvert fant jeg ut at det var gjensidig, det var en felles bekjent av oss begge. Tenk deg godt om, vil du ut av det forholdet du har nå? er det virkelig verd det? Jeg vet det er vanskelig å tenke slik når man er forelsket og svever på skyer! Men det er bedre at partnern din blir såret før det skjer noe! Meg meg gikk det ikke så bra, jeg greide ikke la vær, var så forelsket at bare denne personen betydde noe. Og når dere har blitt mer innvolvert er det vanskelig å la vær å forsette!!!!!! Håper du finner ut av det... vet det er fryktelig vanskelig:) klem Hei Vær så snill og ikke vær utro, det fortjener ikke samboeren din, han fortjener ærlighet som du selv sier. Har nettopp funnet ut at typen er utro og det svir. Lykke til hverfall! Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37854-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/#findComment-143667 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Hei! Jeg vil fraråde deg å ta kjappe avgjørelser. For å jobbe mest mulig selvstendig med dilemmaet du er i, vil jeg råde deg til å bruke en utenfor vennekretsen som samtalepartner. Forelskelse kan gjøre oss blinde for en kort tid. Samtidig høres det ut som du har truffet prinsen i ditt liv? Ta det opp med en som ikke er involvert i livet ditt fra før. For dette er ditt valg. Ved å bruke tid og krefter på seriøs jobbing med spørsmålet, kan du ikke bebreide deg selv siden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37854-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/#findComment-143708 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.