happygirl Skrevet 29. oktober 2001 Skrevet 29. oktober 2001 Når man leser at fosterets CRL er 5,6 mm og at det korresponderer med ca 6 ukers gestasjonslengde, vil det da si 6 uker fra befruktning og da 8 uker fra siste menstruasjons første dag? Eller vil det si 4 uker fra befruktning o g dermed 6 uker fra siste mens` første dag? hvis du finner en CRL på 5,6 mm, hvor langt på vei vil du da anslå en kvinne til å være i svangerskapet, regnet fra siste mens` første dag? Innviklet? Jeg er 26år, gravid med nummer to og var på UL når jeg var 8 uker gravid etter mensberegningen, og fikk bsekjed om "at fosterets CRL er 5,6 mm og at det korresponderer med ca 6 ukers gestasjonslengde" Dette mener jeg må være feil? Det må da være 8 ukers gestasjonslengde? Eller????? Hilsen en fortumlet 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 3. november 2001 Skrevet 3. november 2001 Man beregner tiden fra siste menstruasjons første dag. CRL på 5.6 mm svarer til 6-7 ukers svangerskap fra siste menstruasjon. Noen ganger kommer eggløsningen forsinket og fosteret blir derfor mindre enn ventet ved beregning utfra mensen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.