Gå til innhold

problemer med å fungere seksuelt i parforhold

Anbefalte innlegg

Gjest hvitveispiken

Hei Jeg er en jente på 41 år som har vært gift i snart 6 år. Har tre barn fra to tidligere forhold.Fikk mitt første barn da jeg var 19år,senere 2 barn til med annen samboer. Var samboer med far til de to siste i 9 år,ble raskt sammen med min nåværende mann etter bruddet,og vi har nå holdt sammen i 7 år.Det som er et stort problem for meg er at jeg sliter med å ha et aktivt seksualliv med min partner. Jeg har så mye sperrer rundt kropp (spesielt partner).Er rimelig fornøyd med egen kropp nå,trener jevnt og er i god form,så det ligger ikke der..har så lett for å se "skavanker" som tar fra meg all lyst og vilje. Ønsker ikke å ha det sånn! når vi først har sex er det godt og bra,men har vel aldri opplevd sex som noe ekstatisk. Som liten brukte jeg å forske mye på meg selv,og var veldig nysgjerrig på dette. Debuterte som 14 åring med en gutt jeg ikke kjente i edru tilstand. Står for meg enda som noe uforståelig,jeg var både beskjeden og usikker. Har nok brukt sex som noe virkemiddel i ungdommen for å både bli likt og få den oppmerksomheten fra menn. Kommer fra et trygt hjem med kristen oppdragelse.Hadde et noe vanskelig forhold til pappa i oppveksten,ikke noe særlig nærhet fysisk da vi vokste til (tror han var beskjeden på dette) Kunne heller ikke snakke med han som en slags støttende mannsperson i oppveksten. Har i dag som voksen et godt og avslappet forhold til han. Opplevde et par ganger å bli antastet i ungdomstiden,noe som fikk meg til å føle meg skitten. Har veldig lett for å dømme meg selv i forhold til seksuell aktivitet. Fikk bekreftet skammen da jeg ble smittet med herpes genitalis i 20 års alderen. Er nå på randen av skilsmisse pga alt dette. Jeg er fornøyd med jobb,meg selv og barna...men sliter som sagt med å leve med mannen min. Lurer på om jeg har det best alene..(har aldri rukket å prøve det..) Hvorfor er jeg så utrolig kresen på det kroppslige? dette får meg til å bare gå i dvale og lever som en nonne i forholdet..føler ikke at jeg savner det heller,men merker at jeg blir mer åpen for andres oppmerksomhet...huff..dette er vanskelig å forklare.,håper det gir en viss mening.

Fortsetter under...

Gjest Mandager

Må jo si at tiden jobber i mot deg. Ingen hverken du eller din mann vil klare å beholde en perfekt kropp etter hvert som årene går.

Jeg vet ikke hvorfor du er så opptatt av det kroppslige. En pen kropp er jo fint å se på, jeg synes også det. Men når det røyner på, er det ingen ting jeg heller vil enn å krype inntil mannen jeg elsker og som elsker meg, selv om jeg ikke lenger er 180, høy og slank.

Ikke er han den han en gang var heller, å se på. Men han er så mye, mye mer. Og jeg er glad jeg fremdeles tenner på ham. For meg er han perfekt uansett.

Er det andre ting i forholdet som er galt tror du? Jeg tror nok at hvis det var flere ting i forholdet som ikke var bra, så ville det nok vært lettere for meg å finne feil ved feks. utseende.

Lykke til.

Må jo si at tiden jobber i mot deg. Ingen hverken du eller din mann vil klare å beholde en perfekt kropp etter hvert som årene går.

Jeg vet ikke hvorfor du er så opptatt av det kroppslige. En pen kropp er jo fint å se på, jeg synes også det. Men når det røyner på, er det ingen ting jeg heller vil enn å krype inntil mannen jeg elsker og som elsker meg, selv om jeg ikke lenger er 180, høy og slank.

Ikke er han den han en gang var heller, å se på. Men han er så mye, mye mer. Og jeg er glad jeg fremdeles tenner på ham. For meg er han perfekt uansett.

Er det andre ting i forholdet som er galt tror du? Jeg tror nok at hvis det var flere ting i forholdet som ikke var bra, så ville det nok vært lettere for meg å finne feil ved feks. utseende.

Lykke til.

''Men når det røyner på, er det ingen ting jeg heller vil enn å krype inntil mannen jeg elsker og som elsker meg, selv om jeg ikke lenger er 180, høy og slank. Ikke er han den han en gang var heller, å se på. Men han er så mye, mye mer. Og jeg er glad jeg fremdeles tenner på ham. For meg er han perfekt uansett.''

*Nikker* Akkurat sånn er det hos oss også. :o) Og det kjennes utrolig trygt og fint og godt. :o)

Som Åge Aleksandersen sier i "Hymne til de mørke soverom":

Det e riktignok itj så veldig avansert

men det e kjent og kjært

trygt og godt og lite komplisert

:o)

veien å gå

Hei. Jeg kjenner meg så godt igjen her fra et forhold jeg var i. Jeg ble kvalmen bare av tanken på å ha sex med den mannen. Da jeg tenkte meg om fant jeg ut at jeg faktisk ikke følte noen tiltrekning til han,og gikk fra han til slutt. Sexlivet blomstret etter det. Helt frem til nå,som jeg har skrevet et innlegg om :) Masse lykke til,jeg skjønner frustrasjonen din

Gjest ei gammel røy

Hvis du elsker mannen din, vil evt. fysiske skavanker være av underordnet betydning. At du blir mer oppmerksom på dem, kan tyde på at følelsene mangler. Men det kan selvsagt også bero på ting i deg selv som har sammenheng med ting du har vært gjennom tidligere, som du nevner. Er det en ide å snakke med en psykolog e.l. om dette for å finne ut av ting?

Vennlig hilsen

''Men når det røyner på, er det ingen ting jeg heller vil enn å krype inntil mannen jeg elsker og som elsker meg, selv om jeg ikke lenger er 180, høy og slank. Ikke er han den han en gang var heller, å se på. Men han er så mye, mye mer. Og jeg er glad jeg fremdeles tenner på ham. For meg er han perfekt uansett.''

*Nikker* Akkurat sånn er det hos oss også. :o) Og det kjennes utrolig trygt og fint og godt. :o)

Som Åge Aleksandersen sier i "Hymne til de mørke soverom":

Det e riktignok itj så veldig avansert

men det e kjent og kjært

trygt og godt og lite komplisert

:o)

Har du snakket med din mann om dette?

Kanskje har du en periode nå som det er slik. Avstå fra sex ei tid, og se hva som skjer.

Jeg leste vel heller ikke noe om du er forelsket fortsatt, glad i han eller noe i den retning. Hva med litt alene tid, bare dyrke hverandre ei helg, stenge av for alle andre. Sprite opp med litt nytt og spennende, gjøre ting på litt andre måter. Kanskje noen drømmer eller visjoner ligger der også, prøv noe nytt.

Men først og fremst snakk med din mann, og om du fortsatt vil gå videre i dette forholdet ditt.

Lykke til!

Annonse

Har du snakket med din mann om dette?

Kanskje har du en periode nå som det er slik. Avstå fra sex ei tid, og se hva som skjer.

Jeg leste vel heller ikke noe om du er forelsket fortsatt, glad i han eller noe i den retning. Hva med litt alene tid, bare dyrke hverandre ei helg, stenge av for alle andre. Sprite opp med litt nytt og spennende, gjøre ting på litt andre måter. Kanskje noen drømmer eller visjoner ligger der også, prøv noe nytt.

Men først og fremst snakk med din mann, og om du fortsatt vil gå videre i dette forholdet ditt.

Lykke til!

Hvis du legger svaret ditt rett fra trådstarter så får hun det opp på sin "svar til meg"-liste. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...