Gjest Camilla, 24 år Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Var i utdrikningslag i helga, så lørdagskveld ble det mye alkohol. Søndag kveld merket jeg at jeg hadde smerte i øverste del av magen. Dette kom spesielt etter at jeg spiste mat. Har ikke kastet opp, men er litt kvalm og svett. Dette kan dog være fordi jeg sitter å innbiller meg at noe er gale... Blir litt redd liksom. Var hos legevakten nå (mandag ettermiddag) og fikk medisin Nexium esomeprazol 20 mg mot sure oppstøt/halsbrann/magesår osv. Legen tok ingen prøver, kjente bittelitt på magen men det var det. Jeg spurte om sjangsen for at dette kunne være bukspyttkjertelbetennelse, ettersom jeg har lest litt på nettet om at dette kan utløses av en stor mengde alkohol men han sa at det tvilte han på siden jeg ikke har kastet opp. Har derimot snakket med en venninne som har hatt det og hun hadde heller ikke kastet opp. Forstår at buksp.kj.bet. er en alvorlig sak, så jeg er fortsatt redd for at legen tok litt for lett på det? I tillegg kan det nevnes at jeg fra før har såkalt fettlever, er en del overvektig med høyt kolesterol og den biten der. Jeg fortalte legevakta om det men han så ikke ut til å tillegge det noe betydning. Så jeg lurer på om jeg skal kontakte legen og få han til å avkrefte det eller om jeg bare skal prøve medisinen jeg fikk og se om det gir seg... Kan også nevnes at jeg har allergi mot midd,katt og pollen, har noe nedsatt lungefunksjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/378666-magesmerter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Psyk av alt Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Jeg tror du trygt kan se dette an og prøve ut Nexium som foreskrevet. Hvis du ikke blir bedre, og du fortsatt er like engstelig, kan du jo bestille en time hos fastlegen for å bli beroliget. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/378666-magesmerter/#findComment-3331940 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.