Gå til innhold

Aner ikke hva jeg skal gjøre

Anbefalte innlegg

Gjest Lillje2

Jeg har vært sammen med kjæresten i fire år. Det har vært litt frem og tilbake. Vi har hatt ekstra utfordringer fordi han har en kronisk sykdom som gjør det vanskelig. Han har også flere dyr som han ikke får pass til. Vi har derfor aldri vært på en ferie sammen, eller bare vi to. Når vi er sammen handler det mye om sykdommen hans. Allikevel kjenner jeg at jeg er forelsket og at følelsene hadde blusset mer opp igjen for min del hvis vi hadde fått litt påfyll av positive ting/opplevelser av og til som alle par trenger.

Han går mye og hakker på meg fordi han blir lett irritabel pga smerter. I går sa han rett ut til meg, at han ikke var forelsket. Vi snakket om dette og om at det var vanskelig å holde på følelsene i den situasjonen vi er i. Og jeg spurte om han trodde at de følelsene ville komme tilbake om vi hadde gjort litt normale ting som par gjør. Det visste han ikke.

Men han ville heller ikke gjøre det slutt, han er så glad i meg sier han at det klarer han ikke. Han sa også at siden han er syk vet han ikke helt hva han føler, det går opp og ned. Etter den telefonsamtalen fikk jeg en sms hvor det sto at vi måtte fortsette og jobbe sammen, han var så glad i meg.

Men jeg sitter nå her med en enorm klump i magen. Selvom jeg vet at følelser dabber i en sånn situasjon (skal ikke bare skylde på situasjonen, kan jo ikke vite om det bare er den sin "skyld" men jeg tror jo den har en del å si) så var det utrolig tøft å høre han si at han ikke var forelsket. Jeg vet ikke om jeg klarer å være sammen med han lenger nå som jeg vet det. Gå og vente på at han kanskje blir forelsket igjen? vente på at han kanskje finner seg en ny forelskelse? :( Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378762-aner-ikke-hva-jeg-skal-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest luftslott

Han er ikke forelsket lenger men vil ikke være den som slår opp, det overlater han visst til deg. Sykdom gir ingen rett til å behandle andre dårlig, så å gå og hakke på deg og skylde på sykdom blir for lettvint. Jeg ville sagt at etter det dere har hatt sammen skylder han deg å være ærlig nok til å si at han vil avslutte forholdet og ikke bare skyve avgjørelsen over på deg.

Kom deg videre du, avslutt på en ok måte og gled deg over muligheten til å møte noen som kan gi like mye som de får:-)

Sånn ordentlig bankende-hjerte-rosa-sky-forelsket går jo over etterhvert og kan bli til veldig-glad-i-følelser, det er helt vanlig.

Jeg synes ikke han kan hakke på deg og skylde på sykdommen sin og som deg hadde jeg nok vurdert de positive sidene opp mot de negative og se om det hadde gitt meg noe.

Selvfølgelig skal man støtte hverandre i tunge tider osv, men det skal være gjensidig og man skal også gi hverandre mye positivt og det høres det ikke ut som han gjør.

Han er ikke forelsket lenger men vil ikke være den som slår opp, det overlater han visst til deg. Sykdom gir ingen rett til å behandle andre dårlig, så å gå og hakke på deg og skylde på sykdom blir for lettvint. Jeg ville sagt at etter det dere har hatt sammen skylder han deg å være ærlig nok til å si at han vil avslutte forholdet og ikke bare skyve avgjørelsen over på deg.

Kom deg videre du, avslutt på en ok måte og gled deg over muligheten til å møte noen som kan gi like mye som de får:-)

Still noen krav til han i det minste. Slutte å hakke på deg, det finner du deg ikke i, er han ordentlig glad i deg tåler han den. Dessuten er det viktig som du sier med alene tid. Hvis alle de dyra gjør dette vanskelig får du stille som krav deg eller dyra da, noen til å passe dem, eller kvitte seg med dem. Få ferieturer sammen, kanskje blomstrer det opp igjen det som han "ikke vet hva er" For jeg tror han er glad i deg, og klarer ikke skille ut av forelskelsen. Han vil jo ikke miste deg, det sier han jo.

Still krav, og la det få konsekventer, ikke godta at han hakker på deg etc. Det er da ikke din skyld at han er syk. Hvis han er så syk at livskvaliteten blir dårlig tror jeg det er mulig å gjøre noe med det. Uten at jeg vet hva det dreier seg om. Medisiner, flytting, god helse, fysisk, psykisk, alt henger sammen, så finurlig er vi mennesker satt sammen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...