Gjest ikke frigid Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Det er en ting jeg tror kan være mer til skade i et forhold enn til nytte.Det er all den fokuseringen på sex som til enhver tid bør være sånn og sånn for at du skal ha et bra forhold.Hvor mange blir ikke frustrerte over all denne opplysningen om hvordan en bør ha det!Etter å ha levd noen år og hatt flere samboerforhold,har jeg lært litt om virkeligheten og hvor sammensatt et forhold er.Det som teller like mye er tiden en har sammen og det man deler på godt og vondt.Du kan ha sex ofte i et forhold men det kan mangle mye allikevel.Jeg er lei av å bli fortalt hvor ofte jeg bør ha sex og hva en bør gjøre av sexøvelser!Jeg tror all denne fokuseringen gjør at mange får urealistiske forventninger om hvordan de skal ha det for å ha et velykket forhold.Etter flere år isammen med samme partner går sexlivet etterhvert i bølgedaler.En har ikke lyst på hverandre hele tiden når den første forelskelsen er over og hverdagstriviligheter overtar mer og mer.Det er faktisk normalt at det kan gå uker innimellom i et forhold hvor en ikke har sex av forskjellige grunner uten at forholdet behøver å være dødt for det.En kan være sliten,litt sextrøtt en periode,en kan ha perioder en ikke har den nærheten en ønsker,det kan være små barn som tar energien osv... Men en kan ikke gi opp et forhold selv om sexlivet skranter i perioder hvis en fortsatt ønsker å være sammen med denne personen.Når en er single kan en jo leve uten sex i flere måneder uten at tar livet av en.Et godt sexliv er viktig,men det må ikke bli overfokusert for virkeligheten er ofte annerledes.For mange går og tror de må ha sex så og så ofte for at forholdet skal svare til dagens krav.Når du ser det samme ansiktet hver dag i flere år er ikke sex noe du ønsker 4ganger i uka år ut og inn.Men kanskje er det tiden og erfaringer dere har delt igjennom årene som virkelig binder dere sammen.At dere er ferdige med barnesykdommene som et nytt forhold ofte må igjennom.At dere har lært dere å stole på hverandre og ikke har gitt opp når det har vært vanskeligheter.Da har en også sex sammen men kanskje ikke etter et mønster media liker å fortelle oss at vi bør ha sånn og sånn.Så slapp av dere som tror hvor ofte dere har sex er alfa og omega for forholdet deres,virkeligheten etter noen år er at det ofte går i bølgedaler uten at det er noe å få panikk av.Ha et godt sexliv men ikke tro at det er alt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37879-sex-f%C3%A5r-for-stor-betydning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Hei! Kjærlighet - mye mer enn sex. Jeg leste innlegget ditt med interesse. Og jeg tror mange, kanskje særlig kvinner, kjenner seg igjen. De som satser alt på et kort, sex, går glipp av mye! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37879-sex-f%C3%A5r-for-stor-betydning/#findComment-143704 Del på andre sider Flere delingsvalg…
thundor Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Selvsagt er ikke sex det som i seg selv får et forhold til å fungere! Men for de aller fleste (spesielt menn) er dette en viktig del av samlivet. Utallige diskusjoner med venner (og egen erfaring) viser at menn er utrolig fokusert på sex og at de fleste ønsker myre mer sex i sine forhold. Jada, det er perioder hvor ting er tungt og slitsomt osv., men for mange menn er det ikke måte på hva de kan takle bare de opplever litt intimitet innemellom. Som en bekjent sa ved en anlending: "Hadde vi i det minste hatt sex hadde ting fungert mye bedre fra min side". Dette provoserer nok mange fordi det oppleves som et primitivit utsagn, men jeg er overbevist om at dette langt på vei er riktig. Kvinner forutsetter respekt for deres ønske om ikke å ha sex, mens det er svært sjeldent at kvinner respekterer at menn ønsker sex. Jeg tør påstå at de mange utroskap vi stadig leser og hører om (bl.a. på disse sider) er et resultat av manglende sex og intimitet i forholdet, uansett hvem som står bak utroskapet. Sex er ikke alt, MEN intimitet og sex styrker forholdet. Så det så! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37879-sex-f%C3%A5r-for-stor-betydning/#findComment-143711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest til thundor Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Selvsagt er ikke sex det som i seg selv får et forhold til å fungere! Men for de aller fleste (spesielt menn) er dette en viktig del av samlivet. Utallige diskusjoner med venner (og egen erfaring) viser at menn er utrolig fokusert på sex og at de fleste ønsker myre mer sex i sine forhold. Jada, det er perioder hvor ting er tungt og slitsomt osv., men for mange menn er det ikke måte på hva de kan takle bare de opplever litt intimitet innemellom. Som en bekjent sa ved en anlending: "Hadde vi i det minste hatt sex hadde ting fungert mye bedre fra min side". Dette provoserer nok mange fordi det oppleves som et primitivit utsagn, men jeg er overbevist om at dette langt på vei er riktig. Kvinner forutsetter respekt for deres ønske om ikke å ha sex, mens det er svært sjeldent at kvinner respekterer at menn ønsker sex. Jeg tør påstå at de mange utroskap vi stadig leser og hører om (bl.a. på disse sider) er et resultat av manglende sex og intimitet i forholdet, uansett hvem som står bak utroskapet. Sex er ikke alt, MEN intimitet og sex styrker forholdet. Så det så! Du har rett i at intimitet og sex er viktig men for å få lyst på det må andre ting fungere først,det tror jeg mange menn ikke skjønner fullt ut.Det er ganger da en omgang med sex kan løse opp å føre en nærmere igjen istedenfor en krangel f.eks. men jeg er enig i at sex er vel overfokusert i dagens samfunn.En hører stadig at menn hele tiden ønsker seg sex,og gjerne mer enn de får hjemme.Det fins faktisk ganske mange menn som ikke lever opp til dette. Mange av dem virker til tider uinterresert i sex og er rent ut kjedelige.De orker heller ikke å engasjere seg dypere i forholdet,noe som ofte gjør oss kvinnfolk frustrert.Hvor mange kvinnfolk kjenner seg ikke igjen at etter å ha nærmest blitt oversett en tid er mannen kjempeklar for sex en kveld. Problemet da er bare iblant at det er ikke så lett å bli tent på en som ikke skjønner at veien til et godt sexliv handler om å bry seg om hvordan den andre har det og bevare nærheten i det daglige også.Det er ikke bare menn som er frustrert over et dårlig sexliv,kvinner er det også.Det virker som det bare er menn som vil ha sex ofte nok, faktisk er en del av dem nokså slappe på det området også! Og de har sikkert en grunn de også.Det er dette vi må skjønne, at vi er alle forskjellige og vi må slutte å fore denne myten om at menn alltid er klare for sex,mens kvinnene stenger igjen. Kvinnfolk liker også sex,men de stiller ofte litt mer krav til mannen enn bare å stille opp i senga.Og jeg vil vel anta at mennene også har sine formeninger om hva en kvinne bør ha å bidra med i et forhold enn bare sex.La oss ha sex og kose oss,men det er ikke nødvendigvis den eneste veien til nærhet og intimitet,men en del av det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37879-sex-f%C3%A5r-for-stor-betydning/#findComment-143717 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke frigid jeg heller Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Hei! Kjærlighet - mye mer enn sex. Jeg leste innlegget ditt med interesse. Og jeg tror mange, kanskje særlig kvinner, kjenner seg igjen. De som satser alt på et kort, sex, går glipp av mye! Hei alle sammen. Jeg er en kvinne på 39 år og har vært sammen med mannen min i snart 25 år! Vi har fire gode barn fra 3-18 år, men nå er forholdet snart over pga. at vi etterhvert har fått forskjellige behov for sex. Jeg har vært utsatt for overgrep under svangerskapet (7mnd på vei) og det tror seg har vært med å gjøre sexsakten mindre sjarmerende. Nå har jeg i tillegg utviklet svulst i underlivet, så det er helt sikkert at min mann som er veldig glad i sex ikke holder ut stort lengre og det gjør ikke jeg heller! Men det er litt frustrerende når man føler seg helt nede at partneren må ha sex , om ikke annet så i form av nettsex. Jeg har stort behov for nærhet og ømhet og min mann får bare til å gi dette gjennom sex. Det blir litt vanskelig når man ikke har det helt bra i sjela eller hva mener dere? Vi har kommer til at det beste er å splitte opp når behovene er så forskjellige. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37879-sex-f%C3%A5r-for-stor-betydning/#findComment-143732 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest til 39-åring Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Hei alle sammen. Jeg er en kvinne på 39 år og har vært sammen med mannen min i snart 25 år! Vi har fire gode barn fra 3-18 år, men nå er forholdet snart over pga. at vi etterhvert har fått forskjellige behov for sex. Jeg har vært utsatt for overgrep under svangerskapet (7mnd på vei) og det tror seg har vært med å gjøre sexsakten mindre sjarmerende. Nå har jeg i tillegg utviklet svulst i underlivet, så det er helt sikkert at min mann som er veldig glad i sex ikke holder ut stort lengre og det gjør ikke jeg heller! Men det er litt frustrerende når man føler seg helt nede at partneren må ha sex , om ikke annet så i form av nettsex. Jeg har stort behov for nærhet og ømhet og min mann får bare til å gi dette gjennom sex. Det blir litt vanskelig når man ikke har det helt bra i sjela eller hva mener dere? Vi har kommer til at det beste er å splitte opp når behovene er så forskjellige. Hei! Det var sårt å lese din historie.Synd at dere må splittes etter så mange år,og nå hadde du vel trengt hans støtte.Men det blir jo ikke lett for han vil jo savne sex så lenge lysten fortsatt er der.Dessverre sier nå jeg at sex skal splitte opp alt dere har opplevd isammen.Er det ikke noe håp om at du senere kan og vil ha sex?Jeg synes han burde stått ved din side nå,det er det som kjennetegner ekte kjærlighet.Når det oppstår sykdom pluss overgrepet du har vært utsatt for tidligere er det viktig å ha noen som forstår.Dere kunne jo ha et sexliv uten samleie for å gi fremtiden videre en sjanse for å se om ting kan bli annerledes etterhvert som du får hjelp for svulsten.Men som du skriver er du nede,og antagelig har du nå nok med din egen helse uten å måtte tenke på å få tilfredsstilt mannen din oppi dette her.Jeg ønsker deg lykke til,og det må være tungt å oppleve et brudd med mannen i tillegg.For å være helt ærlig synes jeg det er litt dårlig av han,men jeg vet jo ikke noe om hvor sterk denne sex- driften hans er.Men det kan hende han oppdager senere at han mistet noe mer og verdifullt enn et nytt sexliv etterhvert,når han har prøvd lykken alene en stund. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37879-sex-f%C3%A5r-for-stor-betydning/#findComment-143739 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simone Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Hei! Det var sårt å lese din historie.Synd at dere må splittes etter så mange år,og nå hadde du vel trengt hans støtte.Men det blir jo ikke lett for han vil jo savne sex så lenge lysten fortsatt er der.Dessverre sier nå jeg at sex skal splitte opp alt dere har opplevd isammen.Er det ikke noe håp om at du senere kan og vil ha sex?Jeg synes han burde stått ved din side nå,det er det som kjennetegner ekte kjærlighet.Når det oppstår sykdom pluss overgrepet du har vært utsatt for tidligere er det viktig å ha noen som forstår.Dere kunne jo ha et sexliv uten samleie for å gi fremtiden videre en sjanse for å se om ting kan bli annerledes etterhvert som du får hjelp for svulsten.Men som du skriver er du nede,og antagelig har du nå nok med din egen helse uten å måtte tenke på å få tilfredsstilt mannen din oppi dette her.Jeg ønsker deg lykke til,og det må være tungt å oppleve et brudd med mannen i tillegg.For å være helt ærlig synes jeg det er litt dårlig av han,men jeg vet jo ikke noe om hvor sterk denne sex- driften hans er.Men det kan hende han oppdager senere at han mistet noe mer og verdifullt enn et nytt sexliv etterhvert,når han har prøvd lykken alene en stund. Jeg er 36 år og har samboer, men her er det omvendt, han vil sjelden ha sex og tar sjelden initiativ.Jeg har erfaring da jeg har hatt det omvendt før med min tidligere som alltid ville. Du sier at sex ikke er alt, det har du rett i, men for min del er jeg så underernæret på sex til tider at jeg er totalt frustrert. Nå skjønner jeg at sex er viktig i et forhold, siden jeg sjelden får det. Det er også slik at jeg vurdere å gå ut av forholdet pga av sjelden sex. Har snakka med samboeren min, til ingen nytte. Han er glad i meg og har ingen andre.Men slik vil ikke jeg ha det lenger ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37879-sex-f%C3%A5r-for-stor-betydning/#findComment-143757 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.