Gå til innhold

Svimmel, slapp, nummen osv.

Anbefalte innlegg

Gjest Engsteliggutt27

Hei! Jeg er en gutt på 27 som har vært inn og ut fra psykolog, leger og legevakter de siste 4 årene. Det hele begynte i begynnelsen av 2008, da jeg satt meg ned en lørdags kveld med kjæresten min og skulle kose oss med noen øl og se på tv. Jeg begynte på den første øllen min, og etter litt så begynte alt i hele stuen og spinne rundt...jeg var så svimmel og trodde jeg skulle svime av...det endte med legevakt, og ikke noe fornuftig svar fra de, men det gikk over. Etter 4 dager på vei hjem fra jobb i bilen skjedde det igjen etter en tunnel...jeg måtte bare stoppe og samle meg igjen og dro meg hjemover med nummenhet/prikking i hodebunnen, øretuppene og beina+vanskelig å puste, så var det rett til legevakta igjen...der kom han frem til at jeg led av panikkangst. Etter mangen anfall ikke lenge etter diagnosen, så begynte jeg på cipralex, og det funket veldig bra på meg i 3 år, til nå det siste året. Jeg har bare blitt verre og verre i formen, og føler meg ganske engstelig hele tiden. Jeg har vært sykemeldt i 8 mnd. og er fullstendig ute av stand til å jobbe da jeg er i så elendig form at jeg så vidt tør å være alene hjemme. Jeg har vært grundig utredet og vært til kardiolog, nevrolog, og 30 års helsesjekk hos volvat. Det de har funnet ut var at jeg har en moderat alkoholisk hepatitt tross jeg ikke er noen stordranker, men skeiet litt ut en periode siden 2010 til nå. Jeg har ikke drukket alkohol siden 9 februar i år, og formen har aldrig vært verre. Noe annet jeg har vært plaget med siden 2010 er voldsom hjertebank/ ekstraslag. Det kjennes ut som hjertet stopper opp et lite øyeblikk, for så og starte opp igjen, og det kjennes ut som et sug i hele kroppen når det skjer, og hjertet kan hoppe over 5-6 slag på rad (det er rekorden). Jeg blir utrolig engstelig hver gang det skjer, så det har endt opp med legevaktbesøk 2 ganger, uten at de har funnet ut noe, for ekstraslagene var gått over da jeg ble undersøkt. Nå i det siste er det hovedsakelig svimmelhet og nummenhet i armer, fingertuppene, beina, og hele ansiktet som plager meg. Dette er non-stop 24 t døgnet. Jeg har begynt å få hvite prikker på armene, innsiden av håndflatene, og siden av magen og lårene. Det som er litt rart med prikkene er at de kommer og går. Forsvinner helt når jeg dusjer. Ofte i det jeg sovner eller prøver å sovne, kjennes det ut som jeg får krampe i hele kroppen, og armene sovner når jeg holder de over hodet, og det kjennes ut som huden svir litt hele tiden...dette gjelder stort sett hele kroppen. Konsentrasjonen min er borte vekk, jeg får ikke med meg hva folk sier lenger. Jeg har sluttet på cipralex etter jeg ble dårlig igjenn, pga. ingen effekt. Jeg har prøv vellbutrin retard, og truxal uten ønsket effekt. Jeg tar ingenting nå. Livskvaliteten min er helt elendig, og jeg er veldig frustrert over at ingenting hjelper+ jeg ikke har fått en diagnose på noe...Fastlegen min er sikker på at alt er psykisk, men det er noe jeg ikke klarer å slå meg til ro med når jeg har alle disse fysiske symptomene, og føles som jeg kan stupe når som helst. Jeg får intrykk av at alle legene tar utgangspunkt fra panikkangsten, og prøver ikke å tenke litt utav boksen, selv om jeg har vært grundig sjekket. Jeg begynner å bli desperat, for jeg har en kone og 2 unger jeg burde tatt meg av, istedet for meg selv...jeg står også i stor fare for å bli uføre. Her er alt jeg har vært igjennom siste 2 årene: MR. hode nakke. Ingen funn Blodprøver. funn alkoholisk hepatitt blodprosent normal, stoffskifte normal. kardiolog, 24 t ekg. ingen intet unormalt registrert. kun et ekstraslag, som kardiologen sier er helt normalt. Nevrologisk undersøkelse. Nevrologen syntes jeg skalv mye på hendene, men ikke noe mer unormalt. vidersendt til mri scan. noe fastlegen min er u-enig i trengs. Noe annet som kan nevnes er at jeg røyker, og har gjort det siden jeg var 14 år, ca 15 om dagen. Mvh. gutt 27

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378862-svimmel-slapp-nummen-osv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...