Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er samboer med verdens herligste gutt, vi har vært sammen snart i 2 år og pleid å ha et deilig sex liv. Jeg har følt meg som en dronning på det området;-) Så ble jeg gravid og vi fikk en skjønn beibi for snart 6 mnd siden. Og da stoppet også sexlivet;-( Kjenner at det sliter utrolig mye på meg, tusen tanker svirrer i hodet mitt. Selvtilliten er på bånn og sjalusi og mistenksomhet ulmer hele tiden inni meg, selv om jeg ikke viser ham det. Jeg kan legge til at jeg er tilbake i min "gamle" fasong, og ikke direkte urenslig heller;-) Det sliter mer på meg enn ham og det er alltid meg som tar "problemet"opp. Det er rett og slett vondt til tider, og jeg får søvnproblemer av all tenking og knaking. Ser for meg et oppløst forhold pga av dette, evt av at han ikke får lysten igjen på meg. Jeg føler meg fremdeles velidig forelsket i ham og var utrolig glad for at også sex'en stemte med oss. Først kom han med unskyldninger om at han var trøtt osv osv Siden har vi pratet om det og han sier det sikkert har sammenheng med fødselen, men at han "jobber" med det. Det kan jeg forstå egentlig selv om vi hadde en veldig fin og ukomplisert fødsel. Jeg kan ligge til at jeg ser ut som før nedentil, kniper og er som før! Men hvor lenge skal det vare?? Føler jeg mister så mye mer enn et "nummer", den nærheten man deler under/etter sex er jo da også borte. Noen som har råd eller vært borti lignende?? Jeg veksler mellom forståelse, fortvilelse, forbannelse, er så redd for at jeg også skal bli likegyldig, har vært sånn før. Jeg mister liksom lysten av å ta initiativ av hele tiden se rett inn i bakhodet hans i sengen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37888-han-vil-ikke-ha-sex-lengre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke gi opp

Hei,jeg skjønner at dette kan slite på både

det ene og det andre,men jeg synes ikke

du skal gi opp enda.Kanskje er det fødselen som henger igjen hos han,det er

mange menn som mister lysten en stund

etter å ha vært med på den,men den

kommer tilbake etterhvert.Kan det være at han synes du bruker for mye tid på barnet,

og er sjalu og litt såret? Kan han være sliten av det barnet krever med natteskrik og "merarbeide"?Vet ikke jeg,men det kan

jo være flere ting.Kanskje har dere en

downperiode nå men den bør ikke bli så

mye lenger for at avstanden ikke skal bli for stor.Har du fortalt han at du savner et sexliv med han?Har du ofte prøvd å ta initiativ men

blitt avvist?I såfall skjønner jeg godt at du

blir såret.Gi det litt mer tid,dere hadde det jo

bra før fødselen,og med et felles barn har dere alle gode grunner for å få dette til å

vare.Du får prøve en ordentlig samtale med

han om dette hvoe du forteller at dette sliter

på deg ihvertfall.Lykke til!

Hei,jeg skjønner at dette kan slite på både

det ene og det andre,men jeg synes ikke

du skal gi opp enda.Kanskje er det fødselen som henger igjen hos han,det er

mange menn som mister lysten en stund

etter å ha vært med på den,men den

kommer tilbake etterhvert.Kan det være at han synes du bruker for mye tid på barnet,

og er sjalu og litt såret? Kan han være sliten av det barnet krever med natteskrik og "merarbeide"?Vet ikke jeg,men det kan

jo være flere ting.Kanskje har dere en

downperiode nå men den bør ikke bli så

mye lenger for at avstanden ikke skal bli for stor.Har du fortalt han at du savner et sexliv med han?Har du ofte prøvd å ta initiativ men

blitt avvist?I såfall skjønner jeg godt at du

blir såret.Gi det litt mer tid,dere hadde det jo

bra før fødselen,og med et felles barn har dere alle gode grunner for å få dette til å

vare.Du får prøve en ordentlig samtale med

han om dette hvoe du forteller at dette sliter

på deg ihvertfall.Lykke til!

Hei og takk for svar.

Det siste jeg vil er å gi opp!!! Kan være litt av det du sier. Jeg har, bare for å svare på det, tatt initiativ men fått svar som "jeg er for trøtt" "det er for sent, skal tidlig opp" osv osv. Man skjønner også at sex er uaktuelt når du får en rask god natt suss og "sov godt elskede" før du får sukk for deg! Vi har et kjempe forhold ellers og er sterkt knyttet. Men jeg kjenner at det her skaper avstand for oss. Etter litt deilig sex føler man en spesiell nærhet til hverandre, små intime hemligheter deles og den gode følelsen knytter sterke bånd. Det kan jeg ikke være foruten........... Han vet hvordan jeg føler det, vi har hatt et par lange prater om det. Men det store gjennombruddet lar vente på seg. Vi har hatt sex, og det har vært deilig men på langt nær som før. Føler at det da har vært fordi han må lette på trykket og at det var enten meg eller en "håndjager" i dusjen;-(

Gjest ikke gi opp

Hei og takk for svar.

Det siste jeg vil er å gi opp!!! Kan være litt av det du sier. Jeg har, bare for å svare på det, tatt initiativ men fått svar som "jeg er for trøtt" "det er for sent, skal tidlig opp" osv osv. Man skjønner også at sex er uaktuelt når du får en rask god natt suss og "sov godt elskede" før du får sukk for deg! Vi har et kjempe forhold ellers og er sterkt knyttet. Men jeg kjenner at det her skaper avstand for oss. Etter litt deilig sex føler man en spesiell nærhet til hverandre, små intime hemligheter deles og den gode følelsen knytter sterke bånd. Det kan jeg ikke være foruten........... Han vet hvordan jeg føler det, vi har hatt et par lange prater om det. Men det store gjennombruddet lar vente på seg. Vi har hatt sex, og det har vært deilig men på langt nær som før. Føler at det da har vært fordi han må lette på trykket og at det var enten meg eller en "håndjager" i dusjen;-(

Hei igjen! Ja det virker som du har prøvd

flere ting uten den store suksessen.Det

verste er jo hva dette gjør med selvtilliten

din,og som du skriver er savnet etter

nærhet og intimitet der.Men så lenge dere fortsatt har det fint på andre områder så

har dere jo gode muligheter for å finne

tilbake til hverandre når det gjelder sexlivet

også.Men han burde jo også skjønne at

dette er noe han ikke bare kan styre alene,

et sexliv er det jo naturlig at en ønsker seg

med den en er glad i,og lever sammen med.Det er ofte her det skurrer etterhvert,

uten at en helt vet hvorfor så det er nok et

tema mange forhold kanskje sliter med.

Jeg vet ikke hvor flinke dere er til å gi

hverandre kjærtegn uten at det er sex i bildet,men det kan iblant være nok til at den

andre "våkner" igjen.At en føler at den andre

er glad i en selv om ikke alt er perfekt.Blir

det ikke noe forandring fra han på enda en lang stund så må det ligge noe dypere under.Å legge press på han vil neppe

hjelpe,da trekker de seg enda lenger unna,

hvis han føler at du er misfornøyd med han.

Men det er lov å si ifra,bare det ikke oppleves som et angrep,da går de bare i selvforsvar med såret stolthet.Kanskje du

bare får la det ligge litt,han vet jo hva du

føler om dette ettersom du har snakket med

han om det.Da er det egentlig ikke så mye mer du får gjort enn å vente å se om han

kommer på banen igjen av seg selv.

Dere er ihvertfall glad i hverandre høres det

ut som,så da er det viktigste fortsatt

tilstede!

Hei igjen! Ja det virker som du har prøvd

flere ting uten den store suksessen.Det

verste er jo hva dette gjør med selvtilliten

din,og som du skriver er savnet etter

nærhet og intimitet der.Men så lenge dere fortsatt har det fint på andre områder så

har dere jo gode muligheter for å finne

tilbake til hverandre når det gjelder sexlivet

også.Men han burde jo også skjønne at

dette er noe han ikke bare kan styre alene,

et sexliv er det jo naturlig at en ønsker seg

med den en er glad i,og lever sammen med.Det er ofte her det skurrer etterhvert,

uten at en helt vet hvorfor så det er nok et

tema mange forhold kanskje sliter med.

Jeg vet ikke hvor flinke dere er til å gi

hverandre kjærtegn uten at det er sex i bildet,men det kan iblant være nok til at den

andre "våkner" igjen.At en føler at den andre

er glad i en selv om ikke alt er perfekt.Blir

det ikke noe forandring fra han på enda en lang stund så må det ligge noe dypere under.Å legge press på han vil neppe

hjelpe,da trekker de seg enda lenger unna,

hvis han føler at du er misfornøyd med han.

Men det er lov å si ifra,bare det ikke oppleves som et angrep,da går de bare i selvforsvar med såret stolthet.Kanskje du

bare får la det ligge litt,han vet jo hva du

føler om dette ettersom du har snakket med

han om det.Da er det egentlig ikke så mye mer du får gjort enn å vente å se om han

kommer på banen igjen av seg selv.

Dere er ihvertfall glad i hverandre høres det

ut som,så da er det viktigste fortsatt

tilstede!

Hei !

Jeg må bare si til deg at jeg har det på akkurat samme som deg. Fikk barn for 2 år siden. Det er jo liksom litt mer uvanlig at menn ikke ønsker sex. Min samboer tar sjelden initiativ og har ofte unskyldninger med at han er sliten og trøtt. Dette begynner og tære skikkelig på vårt forhold fordi jeg savner så fryktelig den gode sexen vi hadde før. Føler meg så såret og avvist at det gjør vondt langt inni sjela. Ligger ofte våken og tenker, det er så vondt. Må også legge til at i mitt tilfelle tror jeg slett ikke det har noe med fødsel og gjøre fordi vi har hatt god sex etter fødselen også, men det siste året er det blitt sjeldnere og sjeldnere. Har snakket om det, men da sier han bare at han tenker vel ikke bare på sex og at jeg er kravstor. Jeg vet at det ikke stemmer fordi jeg har levd i et langt forhold før med barn og det var det omvendt, han hadde lyst bare jeg var disponibel. Det er heller ikke noe galt med kroppen min, jeg er i god form. Han sier han er veldig glad i meg, og at det ikke er noe galt med meg, men hva er det da? Ikke vet jeg, vet bare at så frustrert som jeg er nå, har jeg aldri vært over sexlivet mitt/vårt. Jeg er også glad i han og vet at han er enormt god for meg da vi hadde det bra før. Hvor ofte har dere egentlig sex med hverandre nå?

Begynner og miste håpet om at det skal ordne seg, syntes avstanden har blitt stor og alt er så vondt.

Hei !

Jeg må bare si til deg at jeg har det på akkurat samme som deg. Fikk barn for 2 år siden. Det er jo liksom litt mer uvanlig at menn ikke ønsker sex. Min samboer tar sjelden initiativ og har ofte unskyldninger med at han er sliten og trøtt. Dette begynner og tære skikkelig på vårt forhold fordi jeg savner så fryktelig den gode sexen vi hadde før. Føler meg så såret og avvist at det gjør vondt langt inni sjela. Ligger ofte våken og tenker, det er så vondt. Må også legge til at i mitt tilfelle tror jeg slett ikke det har noe med fødsel og gjøre fordi vi har hatt god sex etter fødselen også, men det siste året er det blitt sjeldnere og sjeldnere. Har snakket om det, men da sier han bare at han tenker vel ikke bare på sex og at jeg er kravstor. Jeg vet at det ikke stemmer fordi jeg har levd i et langt forhold før med barn og det var det omvendt, han hadde lyst bare jeg var disponibel. Det er heller ikke noe galt med kroppen min, jeg er i god form. Han sier han er veldig glad i meg, og at det ikke er noe galt med meg, men hva er det da? Ikke vet jeg, vet bare at så frustrert som jeg er nå, har jeg aldri vært over sexlivet mitt/vårt. Jeg er også glad i han og vet at han er enormt god for meg da vi hadde det bra før. Hvor ofte har dere egentlig sex med hverandre nå?

Begynner og miste håpet om at det skal ordne seg, syntes avstanden har blitt stor og alt er så vondt.

Heisann!

Uff ja, får knute i magen av dine ord. Forstår så godt og blir redd når du sier 2 år :-( Jeg tror for en mann er det sikkert også nederlag å ikke kunne møte sin kvinnes behov, nederlag å ikke føle lyst. Så begge parter sliter når det er sånn, men jeg skulle så gjerne følt at han iallefall Prøver å gjøre noe med det istedet for bare å la tiden gå. Det er som et timeglass, til slutt er det ikke mer sand igjen i glasset og da er vel løpet kjørt!?!

Pr idag er det ca 4 uker siden sist ( og sist var det deilig også, var det sånn det var sa han da!! ). Men jeg klarer vel å "lure" til meg noe sånn ca hver 2 uke!

Før etter vi hadde hatt sex, pratet vi litt om hvordan det hadde vært osv ikke lang tung prat men noen få gode sexye ord. Nå får jeg av og til følelsen av at han er litt "flau" over at vi har gjort det! Da lurer jeg på om han skammer seg over å ha hatt sex m meg??

Håper jo i det lengste at det plutselig skal løsne og vi kan si ha ha ha for en rar periode vi hadde den gang............Hvor lenge kan egentlig menn leve i et samliv uten sex da, de må jo føle seg kåt innemellom de også???

Annonse

Gjest lotus65

Heisann!

Uff ja, får knute i magen av dine ord. Forstår så godt og blir redd når du sier 2 år :-( Jeg tror for en mann er det sikkert også nederlag å ikke kunne møte sin kvinnes behov, nederlag å ikke føle lyst. Så begge parter sliter når det er sånn, men jeg skulle så gjerne følt at han iallefall Prøver å gjøre noe med det istedet for bare å la tiden gå. Det er som et timeglass, til slutt er det ikke mer sand igjen i glasset og da er vel løpet kjørt!?!

Pr idag er det ca 4 uker siden sist ( og sist var det deilig også, var det sånn det var sa han da!! ). Men jeg klarer vel å "lure" til meg noe sånn ca hver 2 uke!

Før etter vi hadde hatt sex, pratet vi litt om hvordan det hadde vært osv ikke lang tung prat men noen få gode sexye ord. Nå får jeg av og til følelsen av at han er litt "flau" over at vi har gjort det! Da lurer jeg på om han skammer seg over å ha hatt sex m meg??

Håper jo i det lengste at det plutselig skal løsne og vi kan si ha ha ha for en rar periode vi hadde den gang............Hvor lenge kan egentlig menn leve i et samliv uten sex da, de må jo føle seg kåt innemellom de også???

Jeg er mann og hadde selvsagt motsatt problem. Gift, nå separert, dama var utrolig sexy, en pamelakopi, MEN med alt originalt, men tror dere hun ville ha sex, neida, en gang i måneden var nok for henne. Jeg ble jo helt sprø av dette, mistet selvtilliit og lysten til å prøve meg forsvant jo helt, jeg mener hvem gidder å bli avvist 9 av 10 ganger ? Jeg er nok redd ditt forhold nærmer seg slutten, det er vanskelig å leve på gamle minner i lang tid. Fortell hvordan du vil ha det, gi han en viss tid hvor sex ikke er aktuelt, gjør ting i sammen, gi massasje men uten forventning om sex m.m.m. Så må returen begynne en eller annen gang. Tips , søk hjelp hos familierådgivning, de har spesialister også på dette området !

Gjest egoistiske menn

Heisann!

Er det noe som er sant,så er det menn er og blir noen egoister! De klager noe fælt

når de ikke er fonøyd,og da er det legitimt

å være utro også,hvis de ikke får noe hjemme.Men når det er omvendt,at kvinnene savner mer sex og interresse,da er det bare gnål og mas!

Det er så typisk,jeg kjenner igjen det,og de gidder ikke å bry seg med hva enn tror og

ikke tror.Skal vi kvinnfolka bare gå ut å få

oss noe et annet sted da eller?

De oppfører seg sånn noen bortskjemte

drittunger som bare tenker på seg selv!

Hvorfor er det ikke viktig for dem at kvinnen

de lever med også har det bra?

Hvorfor kan de ikke slenge av seg den tøffe maska og fortelle en såpass at en skjønner

hvor en har de hen?

Nei,er det ikke sånn det alltid har vært?

Når det passer dem skal en være klar,men

orker de ikke selv så for all del ikke mas,de er så slitne så!

En skulle tatt den ene og slått den andre med! Uhh,nå fikk jeg ut mye harme mot

menn,men dere stiller søren meg ikke mye opp hvis det ikke er for å få noe ut av det selv.

Primitive,enkle vesener oppfører dere som iblant.Det går an og bry seg om hvordan

andre har det også.Plutselig en dag så sitter de igjen alene,og skjønner ingenting!

Når vi kvinnfolk sier ifra om hva vi trenger,så er det fordi vi også har en

kjønnsdrift.

Noen ganger virker det som menn har enerett på den,og når det skal utøves,hvor ofte,og de godtar ikke at vi kvinnfolka får oss

et annet sted hvis de karan ikke stiller opp.

Så skjerp dere karer!

Gjest sexhungrig

Heisann!

Hvis det er noe trøst så er du ikke alene!

Vi har ikke barn men han tar aldri

initiativet lenger han jeg bor sammen med heller.Har bodd sammen i 4år,og ikke vet

jeg hva som feiler han,men sex er visst ikke

interresant lenger.Han påstår han fortsatt er glad i meg,men han er ganske like-

glad med hvordan han ser ut også.

Han sier aldri noe pent om meg lenger,og

de sjeldne gangene vi har sex,er det slutt

på all ømhet,derfor har jeg mistet mer og

mer lysten også.Det blir en ond sirkel.

Når den jevne intimiteten blir borte,skjer

det noe med følelsene også.Nå vet jeg

ikke helt hva jeg føler for han lenger.

Jeg har prøvd åsnakke med han om at vi

må ta dette på alvor før det er for sent,men

orker han så mye som å prate om det?

Nei,og da driter jeg snart i han!

Er det noe som er sant,så er det menn er og blir noen egoister! De klager noe fælt

når de ikke er fonøyd,og da er det legitimt

å være utro også,hvis de ikke får noe hjemme.Men når det er omvendt,at kvinnene savner mer sex og interresse,da er det bare gnål og mas!

Det er så typisk,jeg kjenner igjen det,og de gidder ikke å bry seg med hva enn tror og

ikke tror.Skal vi kvinnfolka bare gå ut å få

oss noe et annet sted da eller?

De oppfører seg sånn noen bortskjemte

drittunger som bare tenker på seg selv!

Hvorfor er det ikke viktig for dem at kvinnen

de lever med også har det bra?

Hvorfor kan de ikke slenge av seg den tøffe maska og fortelle en såpass at en skjønner

hvor en har de hen?

Nei,er det ikke sånn det alltid har vært?

Når det passer dem skal en være klar,men

orker de ikke selv så for all del ikke mas,de er så slitne så!

En skulle tatt den ene og slått den andre med! Uhh,nå fikk jeg ut mye harme mot

menn,men dere stiller søren meg ikke mye opp hvis det ikke er for å få noe ut av det selv.

Primitive,enkle vesener oppfører dere som iblant.Det går an og bry seg om hvordan

andre har det også.Plutselig en dag så sitter de igjen alene,og skjønner ingenting!

Når vi kvinnfolk sier ifra om hva vi trenger,så er det fordi vi også har en

kjønnsdrift.

Noen ganger virker det som menn har enerett på den,og når det skal utøves,hvor ofte,og de godtar ikke at vi kvinnfolka får oss

et annet sted hvis de karan ikke stiller opp.

Så skjerp dere karer!

ærleg talt, ein kan jo snu nesten alt du seier til å vere om kvinner.

Men eg skal prøve å ikkje vere slik, eg! Har ingen planar om det, og dersom dama hadde vore mottakeleg for det eg hadde å seie, skiulle ho nok fått visst det!

Gjest hold motet oppe

Hei!

Jeg er sammen med en mann, og vi har et fantastisk sexliv. Men, jeg har et fint forhold til eks-dama hans, og fikk vite av henne at etter de fikk barn sammen ville han ikke vite av henne. Dette har gjort meg nervøs. Hva når vi får barn da? For han har sagt flere ganger at han ønsker seg barn. Har snakket med han om dette, og han sa at grunnen til at han ikke ville "vite av henne" var rett og slett at han ikke elsket henne mer. Barnet ble født like før det ble slutt mellom dem. Jeg skjønner godt hvor frustrerende du har det. Eks'en sa at hun ikkke skjønte noen ting etter fødselen. Jeg vet ikke, kanskje det har sammenheng med fødselen. Er mannen med på den , ser han noe han ikke har sett før. Mye blod, "gørr" , og at en stor baby kommer ut. Dette kan kanskje virke avskrekkende på noen menn. Men jeg tror nok at det vil ordne seg. Det tar sikkert en stund før alt blir som før. Og med mye barnekrik, opp om natten OSV, er han nok sliten til tider, slik han sier. Bare ta det med ro, det ordner seg nok...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Parforholdet ditt behøver ikke gå mot slutten selv om det er pause i sex-livet. Slike pauser er normale. Det høres ut for meg som du har hengt deg opp i dette og gjort det til et problem. Kall det heller en naturlig og nokså vanlig utvikling etter en fødsel for bare 6 mnd siden.

Tips:

1. Forsøk å tenke annerledes om samlivet. Dere har nå fått barn, som beriker livet deres på nye måter. Men barn er små tidkrevende vesener og vil alltid kunne bli en kilde til trussel mot samlivet. Dere blir aldri bare dere to voksne igjen. Nå er det noe nytt som påvirker både samliv og sex. Dere er vel sammen om babyen, i stell og kos, bading og mating?

2. Dere må snakke om hva som er forskjellig fra før dere fikk barn. Begynn med deg selv, og vær ærlig med hva du er redd for.

3. Du kommer ingen vei med å presse en partner. Kanskje han er i en egenutvikling?

Mye flytter plass når en famlie blir 3. Spør han?

3. Hva er intimitet for deg annet enn sex, dvs. samleie? Kan dere snakke sammen om hvordan dere kan få lyst til hverandre igjen? Og ikke bare grunne på hvorfor den ikke er like sterk hos begge samtidig.

Lyst og tenning starter i hodene våre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...