Gå til innhold

Deprimert etter sex

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei! Jeg lurer på om det finnes noen måter man kan påvise og/eller behandle post coital tristesse? Jeg sliter nemlig med at jeg etter utløsning både med og uten partner går inn i en slags tilstand der jeg blir fort irritert, jeg mister motivasjon til å gjøre selv den minste ting, det sosiale blir plutselig skremmende for en ellers sosial person og humøret synker umiddelbart etter orgasme. Dette er noe jeg har slitt med for meg selv i mange år, og har klart å kontrollere ved å holde mengden orgasmer på et minimum. Problemet er nå blitt vanskeligere å håndtere da jeg er i et forhold hvor det naturligvis blir en del sexuell aktivitet med ovennevnte konsekvenser etter orgasme. Dette fører til at jeg mister mer og mer sexlyst for hver gang vi har samleie, da jeg vet konsekvensene av en orgasme. Jeg har lest en del om tilstanden og ser at den mest sannsynlig skyldes for høye verdier av prolaktin. Jeg har også tatt opp problemet med fastlegen min, som valgte å ta noen blodprøver av meg. Det eneste disse prøvene påviste var lavt nivå av D-vitamin. Er det noen jeg kan ta kontakt med som kanskje har noe mer greie på dette? For eksempel noen med hormoner eller seksualitet som spesialfelt? Håper virkelig på et svar som kan være til hjelp da dette virkelig begynner å tære på både kjærlighetsforholdet og psyken min. Med vennlig hilsen gutt 20.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378908-deprimert-etter-sex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 år senere...
AnonymBruker

Hei!  Ser det er en stund siden dette ble posta men prøver likevel. Jeg har problem med akkurat det samme som du beskriver. Så jeg lurte på om du hadde kommet noe videre med dette, har du fått noe hjelp eller funnet noen svar? 

Jeg er 32 år og har hatt dette problem veldig lenge. Har vær hos en del spesialister så jeg kan sikkert komme med noen anbefalinger. Men vil sjekke om denne tråden er død eller ikke først.!?  :)  

Anonymous poster hash: d07ec...7ae
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378908-deprimert-etter-sex/#findComment-3548975
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei! Jeg lurer på om det finnes noen måter man kan påvise og/eller behandle post coital tristesse? Jeg sliter nemlig med at jeg etter utløsning både med og uten partner går inn i en slags tilstand der jeg blir fort irritert, jeg mister motivasjon til å gjøre selv den minste ting, det sosiale blir plutselig skremmende for en ellers sosial person og humøret synker umiddelbart etter orgasme. Dette er noe jeg har slitt med for meg selv i mange år, og har klart å kontrollere ved å holde mengden orgasmer på et minimum. Problemet er nå blitt vanskeligere å håndtere da jeg er i et forhold hvor det naturligvis blir en del sexuell aktivitet med ovennevnte konsekvenser etter orgasme. Dette fører til at jeg mister mer og mer sexlyst for hver gang vi har samleie, da jeg vet konsekvensene av en orgasme. Jeg har lest en del om tilstanden og ser at den mest sannsynlig skyldes for høye verdier av prolaktin. Jeg har også tatt opp problemet med fastlegen min, som valgte å ta noen blodprøver av meg. Det eneste disse prøvene påviste var lavt nivå av D-vitamin. Er det noen jeg kan ta kontakt med som kanskje har noe mer greie på dette? For eksempel noen med hormoner eller seksualitet som spesialfelt? Håper virkelig på et svar som kan være til hjelp da dette virkelig begynner å tære på både kjærlighetsforholdet og psyken min. Med vennlig hilsen gutt 20.

Hei!  Ser det er en stund siden dette ble posta men prøver likevel. Jeg har problem med akkurat det samme som du beskriver. Så jeg lurte på om du hadde kommet noe videre med dette, har du fått noe hjelp eller funnet noen svar? 

Jeg er 32 år og har hatt dette problem veldig lenge. Har vær hos en del spesialister så jeg kan sikkert komme med noen anbefalinger. Men vil sjekke om denne tråden er død eller ikke først.!?   :)  

Anonymous poster hash: d07ec...7ae

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378908-deprimert-etter-sex/#findComment-3548976
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...