Gå til innhold

Svangerskap og medisin

Anbefalte innlegg

Gjest Bekymraen

Hei Jeg er gravid i uke 8, og jeg spiser ca 4-5 paralgin forte pr dag mot ryggsmerter. Jeg har tranghet mellom de fire nedereste ryggvirvlene, som gir meg en del smerter. I tillegg har jeg hatt noen prolapser. Jeg har to barn fra før, og har slitt med bekkenløsning fra tidlig av i begge svangerskap, og jeg kjenner allerede nå antydning til dette også. Mitt spørsmål er om dette er trygt for det lille barnet i magen min? Hva er eventuellt alternativ? Jeg går jevnlig hos fysioterapaut, har fått kiropraktorbehandling, og venter på innkallelse til ryggskole. Jeg har også fått utskrevet escitalopram actavis 10 mg mot depresjon, men disse trapper jeg ned på nå, for de ønsker jeg ikke å ta under svangerskapet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378979-svangerskap-og-medisin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prust

Du må snakke med legen din om dette.

http://www.felleskatalogen.no/medisin/paralgin-forte-paralgin-major-paralgin-minor-weifa-562631

Det ser ut til at det ikke er så farlig som jeg hadde trodd med bruk tidlig i svangerskapet. Verre nær fødsel og under amming, hvis jeg har forstått det riktig.

Stig Bruset - Alt. medisin

Det er ikke gunstig å bruke Paralgin Forte under svangerskap da den inneholder Kodein, som igjen omdannes til morfin av kroppen. Jeg vil derfor anbefale deg å bruke andre alternativer for smertelindring, for eksempel akupunktur hos en velkvalifisert utøver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...