Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest prust

http://www.kjendis.no/2012/05/02/kjendis/carola/zoe/eva_rusz/21400838/

Carola er i Sør-Afrika for å bli kjent med og hente hjem sitt nye barn på tre år. Etter to uker tar hun jenta med til frisør og setter inn korketrekkere på henne!

Vanvittig tåpelig! Her er et barn som trenger trygghet fremfor alt, hun skal bli kjent med mammaen sin og bli trygg på henne - og så bruker Carola tid og oppmerksomhet på noe sånt tull!

*oppgitt sukking*

Fortsetter under...

Rent bortsett fra at det er ganske fjernt med løshår på småbarn generelt, ville jeg vært ekstra forsiktig med å gjøre noe sånt hvis jeg visste jeg hadde halve Europas presse etter meg.

Slike ting styrker troen på at konseptet egentlig er noe i retning av "kjendis adopterer småbarn fordi veskehund er ut"

synes

Gjest prust

Rent bortsett fra at det er ganske fjernt med løshår på småbarn generelt, ville jeg vært ekstra forsiktig med å gjøre noe sånt hvis jeg visste jeg hadde halve Europas presse etter meg.

Slike ting styrker troen på at konseptet egentlig er noe i retning av "kjendis adopterer småbarn fordi veskehund er ut"

synes

Uff - er redd du har rett.

Jeg kikket litt på en del av blogginleggene. Får samme følelse av å lese dem som når en stapper innpå masser av bløtkake, vaniljesaus, brus, marshmellows og sjokolade...

Søtt, enda mer søtt og kvalmende søtt.

Annonse

Gjest prust

Jeg har ikke ord.... hva tenker hun med?

Hårforlenging på en 3 åring er i utgangspunktet idioti, så dette blir helt på trynet. Stakkars jente! Håper hun lærer.

Synes det er trist at hun bruker så mye av sin egen oppmerksomhet på sånt dill (bloggen hennes har vanvittig mange teite bilder av sko, tallerkner og annet dill) - i stedet for å la datteren knytte seg tettere til henne.

mariaflyfly

Jeg har funnet ut at jeg må holde meg langt unna rosablogger, det er ikke bra for blodtrykket mitt...

Jeg har egentlig ikke greie på "braiding", men kan det være at håret til jenta er vanskelig å flette ordentlig hvis det er for kort, at det er derfor hun har valgt å sette i noe løshår?

Jeg prøver altså bare å finne en god forklaring, men jeg er usikker på om jeg tror på det sjøl... ;)

Gjest Tanteolga

For det første synes jeg det er rart at dette er noe folk gidder å hisse seg opp over. For det andre er dette en nybakt mor for gang nummer 2, hun har sikkert lyst til å gjøre noe fint for denne stakkars lille kroppen. Er det noen som i det hele tatt kjenner afrikansk hår? Noen som vet noe om det? Siden dere uttaler dere så veldig bastant og foraktende? Det kan være grunner til at hun gjør dette, men de driter vi i, bedre å slenge dritt ja.

For det første synes jeg det er rart at dette er noe folk gidder å hisse seg opp over. For det andre er dette en nybakt mor for gang nummer 2, hun har sikkert lyst til å gjøre noe fint for denne stakkars lille kroppen. Er det noen som i det hele tatt kjenner afrikansk hår? Noen som vet noe om det? Siden dere uttaler dere så veldig bastant og foraktende? Det kan være grunner til at hun gjør dette, men de driter vi i, bedre å slenge dritt ja.

Hva har det med saken å gjøre at dette gjelder barn nr. to?

Og hvorfor kaller du datteren "den stakkars lille kroppen"?

Jeg er forøvrig ikke det minste opphisset. Jeg synes bare en som har vært kjendis mer enn halve livet, burde tenkt over hvordan sånt vil bli tolket når media får kose seg med det. Det har fint lite med hårtype å gjøre.

Gjest Tanteolga

Hva har det med saken å gjøre at dette gjelder barn nr. to?

Og hvorfor kaller du datteren "den stakkars lille kroppen"?

Jeg er forøvrig ikke det minste opphisset. Jeg synes bare en som har vært kjendis mer enn halve livet, burde tenkt over hvordan sånt vil bli tolket når media får kose seg med det. Det har fint lite med hårtype å gjøre.

Nei dette kan ha endel med hårtype å gjøre, noe som selvsagt er helt ukjent for oss her oppe. Afrikansk hår blir som en hjelm når det vokser, det blir med andre ord ikke langt.

Den stakkars lille kroppen fordi, gud bevares, det er et lite barn og noen hårforlenging. Det er grenser for hva vi skal legge oss opp i. Selv ikke C kan ta høyde for all småsnakket som begynner og safe hvert innlegg. Det forbauser meg at alle kaster seg på og kritiserer uten å faktisk vite årsaken.

Nei dette kan ha endel med hårtype å gjøre, noe som selvsagt er helt ukjent for oss her oppe. Afrikansk hår blir som en hjelm når det vokser, det blir med andre ord ikke langt.

Den stakkars lille kroppen fordi, gud bevares, det er et lite barn og noen hårforlenging. Det er grenser for hva vi skal legge oss opp i. Selv ikke C kan ta høyde for all småsnakket som begynner og safe hvert innlegg. Det forbauser meg at alle kaster seg på og kritiserer uten å faktisk vite årsaken.

''Nei dette kan ha endel med hårtype å gjøre, noe som selvsagt er helt ukjent for oss her oppe.''

Jeg mente at _reaksjonene_ på prioriteringen ikke har med hårtype eller annen begrunnelse å gjøre. Det kan godt tenkes at selve forlengingen har masse med hårtype å gjøre, men en dreven kjendis bør likevel tenke over hva slags signaler dette gir, eller hva media vil få dette til å se ut som.

Jeg "legger meg ikke opp i" noe som helst, jeg har ikke tenkt å kontakte henne.

Annonse

Gjest Tanteolga

''Nei dette kan ha endel med hårtype å gjøre, noe som selvsagt er helt ukjent for oss her oppe.''

Jeg mente at _reaksjonene_ på prioriteringen ikke har med hårtype eller annen begrunnelse å gjøre. Det kan godt tenkes at selve forlengingen har masse med hårtype å gjøre, men en dreven kjendis bør likevel tenke over hva slags signaler dette gir, eller hva media vil få dette til å se ut som.

Jeg "legger meg ikke opp i" noe som helst, jeg har ikke tenkt å kontakte henne.

Mente ikke deg men de som så tydelig irriterer seg grønn over dette. :-)

Synes det er helt utrolig at det er mulig å irritere seg så mye over dette. Hva er greia? Burde vite det ville skape oppstandelse, mulig det. så derfor skal hun slutte å blogge, noe det virker som om hun trives med?

Gjest maiapril

Nå kan det jo hende at denne jenta _ønsket_ seg slikt hår, da? Her hjemme ønsker jenter i 3-års alderen rosa prinsessekjoler og barbieprinsesser. Og de får det av sine mammaer.

Der denne jenta kommer fra er det kanskje en 3 år gammel jentes drøm å få ha slikt hår? En kan jo ikke vite, men hvis det er tilfelle så gjør jo Carola bare det som andre mammaer ville ha gjort; nemlig å gi sin lille datter det hun ønsker seg.

Så det er vel ikke så lurt å dømme uten å ha fakta. ;)

Gjest togli

Tja.... å kalle det et overgrep er vel å gå for langt.... skal man kalle det et overgrep å ta med sitt nye adoptivbarn til frisøren for å klippe håret også? ;)

Ikke det at jeg hadde gjort dette selv, men jeg skjønner ikke poenget med å gjøre en stor sak ut av det....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...