Gjest Vonde knær har jeg Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Har hatt plager/smerter i mine knær. Vært meniskoperert for noen år siden. Jeg vet ikke hva årsaken til disse plagene er eller hvorfor de oppstår da jeg verken er idrettsutøver eller har belastninger som tilsier at knærne mine er utsatt. Er ikke overvektig og lever normalt ved at jeg holder meg aktiv med sykling og turgåeingen 3 ganger i uken vanligvis. Har måttet redusere min aktivitet pga begrensinger. Er passert 40 år. Har spurt legen uten å få noe svar. Tok MR nå i april og fikk dette i posten: Funn ved MR undersøkelse Venstre kne 1.5 T MR. PD FS i tre plan. Sagittal PD. Ingen hydrops. Intet benmargsødem. 27x17x10 med mer stor parameniskial cyste sekundært til horisontal ruptur i corpus av laterale menisk. Påvises ingen meniskruptur i mediale menisk. Normal bruskdekning i kneledd og femoropatellarledd. Intakt fremre og bakre korsbånd og intakte sideligamenter. Signaler øket stripe mellom semimembranosus og mediale gastrocnemius sene tegn på begynnende Bakers cyste. Påvises ikke tegn til tendinopati eller tenosynovitt i senene ved festet eller utspring omkring kneleddet. R: Horisontal ruptur og parameniskial cyste i corpus av laterale menisk. Høyre kne Gjennomgående horisontal ruptur anterolateralt laterale menisk. Ledsagende intra/parameniskiale cyster diameter ca 1.5x0.5 cm og litt ledsagende ødem i Hoffas fettpute. En meget fin ruptur posteromedialt på undersiden mediale menisk kan heller ikke utelukkes. Ingen hydrops. Ingen benmargsødem. Ingen bløtdelsødem for øvrig. R: Lateral meniskruptur Kan noen oversette dette for meg? På forhånd tusen takk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/379136-kan-noen-oversette-en-medisinsk-unders%C3%B8kelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.