Gå til innhold

Kjønnsvorter og økt utflod

Anbefalte innlegg

Gjest jentee 21

Hei. Jeg fikk nettopp bekreftet at min kjæreste har kjønnsvorter, og ettersom vi har hatt ubeskyttet sex, har mest sannsynlig jeg også fått det. Jeg tror kanskje jeg kan se ett par veldig små, flate "utvekster" i den nedre delen av skjedeåpningen. Det er vanskelig å si om det er vorter, men det er litt ubehagelig ved sex. Ellers har jeg ingen synlige vorter. Jeg har også fått en ganske stor økning i utflod. Den er tyntflytende og gul-hvit, men lukter ikke spesielt vondt. Kan dette være et tegn på kjønnsvorter inne i skjeden? Leste på nettet at økt utflod kan være et tegn på skjedekatarr, utløst av f.eks. virus (i dette tilfellet HPV), men jeg er ikke plaget med kløe eller svie ved vannlating. Det jeg lurer på er følgende: Hvis jeg har kjønnsvorter inni skjeden/skjedeåpningen, skal disse behandles eller skal jeg vente til de går bort av seg selv? Isåfall, må de brennes/fryses bort ettersom pensling ikke er mulig inni skjeden? Kan den økte utfloden forklares av skjedekatarr utløst av innvendige kjønnsvorter? Isåfall, hvordan bør det behandles? Hva kan ellers være årsaken til den økte utfloden? Har fått legetime om 6 uker, er det for lenge å vente før en eventuell behandling? Kan vi fortsette å ha ubeskyttet sex hvis begge er smittet, eller kan dette føre til spredning av vortene?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/379220-kj%C3%B8nnsvorter-og-%C3%B8kt-utflod/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...