Gjest Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Hei! Er en gutt i ungdomsårene og sliter litt med kviser. Jeg oppsøkte derfor min fastlege i vinterferien i fjor, og fikk der resept på oxytetral og epiduo. Jeg gikk på dette frem til sommeren, og jeg fikk beskjed av lege og være forsiktig med soling. Når sommeren kom sluttet jeg på medisin kuren, og jeg begynte på den igjen i ca. november måned. Da oxytetral gikk ut av produksjon fikk jeg utdelt en resept på tetracyclin og jeg skulle da fortsette med epiduo. Dette ga ikke et ønsket resultat og jeg ble satt over på ery-max og skinoren, dette ga heller ikke ønskelig resultat og jeg ble videresendt til hudlege. Hudlegen sa at jeg skulle øke tablettdosen på ery-max til 2 kapsler morgen og kveld, og fortsette med skinoren, av en eller annen grunn fikk jeg med en resept på epiduo, og når jeg kom tilbake til kontroll ble han forvirret når jeg sa at jeg gik på epiduo sammen med ery-max. Jeg fikk avgjøre selv om jeg skulle gå videre til isotretinion, og det ville jeg da ikke. Hudlegen sa at jeg skulle være mest mulig i solen, altså det motsatte av det fastlegen sier. Spørsmålet er da som følger: Skal jeg være mest mulig i solen, eller skal jeg ungå solen ? Går da altså på ery-max 2 kapsler morgen og kveld og epiduo morgen og kveld, kan jeg da benytte meg av solarium, og hvor farlig er solarium ? Håper dette var skrevet med nok detaljer, og håper på svar! Ha en god dag, og takk på forhånd! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/379355-medisin-og-solarium/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.