Gå til innhold

Passende tidspunkt for samboerskap

Anbefalte innlegg

Gjest Sunnygirl2

Litt inspirert av forrige tråd - jeg traff en mann rett før jul og vi ble kjærester etter noen måneder. Bor noen km unna hverandre, og sees 3-4 ganger i uken. Leier hver vår leil nå.

Alt er en dans på roser, vi har det helt flott hver gang vi møtes. Han har veldig mange av kvalitetene som jeg har sett etter hos en partner. Er også passe ryddig og hygienisk.

Vi har snakket litt om å flytte sammen til høsten. Både av økonomiske grunner, men også at det er koselig å se hverandre hver dag. Likevel er jeg litt skeptisk, for man vet jo at noe forsvinner når man går fra kjæreste til samboer, og det blir kanskje litt vanskeligere å beholde spenningen og romantikken?

Noen erfaringer fra tidpunktet man flyttet sammen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/379379-passende-tidspunkt-for-samboerskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ladytron

Jeg flyttet sammen med samboeren min etter seks måneder, fram til da var alt en dans på roser. Opplevde vel at ting ble veldig annerledes etter at vi flyttet sammen, han ble mer kontrollerende og sjalu. Mer passiv når det gjaldt husarbeid og å finne på aktiviteter sammen. Han viste vel mer av seg selv.

Men tror ikke at det trenger å bli sånn for dere altså, kanskje bare jeg som var litt uheldig. Kjærligheten er vel alltid et sjansespill.

Gjest ei gammel røy

Hvis det kun er dere to og ingen barn involvert, er det neppe noe problem å flytte sammen etter noen få mnd. som kjærester. Som regel vil man nok oppleve å bli kjent med kjæresten sin på godt og vondt når man ser hverandre hver eneste dag. Romantikken og spenningen kan også forsvinne dersom man ikke er bevisst og tar vare på den når samlivet starter.

mvh

Hva med å vente med å flytte sammen til dere har hatt en solid konflikt å ordne opp i? Da vet dere mye mer om hverandre.

Flytter man sammen og tviler på forholdet første og hver gang man finner sure sokker på gulvet, smuler i smøret eller syltetøy på brødfjøla, blir det fryktelig slitsomt.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...