Gå til innhold

når forvente hjerteaktivitet ved innvendig ul?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en 30 år gammel kvinne, som er gravid for første gang. (6+0)

På søndag fikk jeg en sporblødning med friskt blod som ga seg raskt.

Mandag morgen kom det litt brunlig utflod, og jeg dro da til gynekolog for å sjekke dette. Ved innv. UL så vi ikke annet enn plommen, og ikke noe hjerteaktivitet. De tok en blodprøve for å sjekke Hcg nivå, så skal jeg tilbake dit imorgen (onsdag) for ny blodprøve. Som skal sammenlignes for å se om nivå synker eller stiger.

Har ny time førstkommende fredag for ny UL, og er det ikke liv da, så skal de fjerne embryoet. Mitt spørsmål blir da; hvor lang tid tar det normalt før men påviser hjerteaktivitet ved UL, og hvor mye kan man forvente at Hcg nivået vil synke på 2 dager hvis det er noe galt. Eller stige hvis det er normalt? Kjempetakk for en flott tjeneste!! Hilsen Anka71.

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg skjønner at du er spent og lurer veldig på hva de nærmeste dagene vil bringe. Hvis alt er normalt, kan du forvente at hCG-nivået har fordoblet seg over 2 dager. I motsatt tilfelle, vil du se at nivået er omtrent stabilt eller kun svakt stigende, evt. synkende. Det er kun hvis man ser en solid økning, at man kan slå fast at alt virker normalt. Det er vanlig å kunne se det lille fosterhjerte slå, ved bruk av vaginalt ultralyd i 7.uke. At de ikke så noe hjerte da du var på kontroll, skal du ikke ta så tung. Det viktigste er hva de finner nå i de nærmeste dagene. Lykke til.

Trine Endsjø, jordmor

Jeg skjønner at du er spent og lurer veldig på hva de nærmeste dagene vil bringe. Hvis alt er normalt, kan du forvente at hCG-nivået har fordoblet seg over 2 dager. I motsatt tilfelle, vil du se at nivået er omtrent stabilt eller kun svakt stigende, evt. synkende. Det er kun hvis man ser en solid økning, at man kan slå fast at alt virker normalt. Det er vanlig å kunne se det lille fosterhjerte slå, ved bruk av vaginalt ultralyd i 7.uke. At de ikke så noe hjerte da du var på kontroll, skal du ikke ta så tung. Det viktigste er hva de finner nå i de nærmeste dagene. Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...