Gjest Venninnen Skrevet 31. oktober 2001 Skrevet 31. oktober 2001 Jeg har en venn som er i en meget vanskelig livssituasjon. Han er såååå lett irritabel for tiden. Problemet mitt er at han ikke snakker om de virkelige problemene. Jeg har ikke lyst til å presse ham til å snakke men han trenger virkelig å få satt ord på tingene. Hvordan få menn til å snakke om det som er vanskelig? Jeg har prøvd å lirke litt og har fått respons noen ganger. Men nå er han så fortvilet at jeg gruer meg til å kontakte ham. Likevel tar jeg kontakt - jeg er veldig glad i ham. Dessuten har han virkelig hjulpet meg gjennom en vanskelig periode. 0 Siter
stone Skrevet 31. oktober 2001 Skrevet 31. oktober 2001 Det eneste og det beste du kan gjøre er å være der for han. Du kan ikke presse han til å snakke, men vis han at du er der for han hvis han trenger en å snakke med. Det er ikke lett å snakke om ting som plager en, det vet jeg.... Klem, og lykke til! :-) 0 Siter
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 31. oktober 2001 Skrevet 31. oktober 2001 Hei! Venner stiller opp for hverandre, men trenger seg ikke på. Det holder å si at du er på plass hvis han vil betro seg. Men kan hende det ikke er aktuelt for han nå. Det er viktig å huske på kjønnsforskjellene i kommunikasjon. Kvinner bearbeider gjerne sine følelser og problemer i relasjon med andre. Menn liker heller å jobbe med det for seg selv. 0 Siter
Gjest Venninnen Skrevet 31. oktober 2001 Skrevet 31. oktober 2001 stone skrev (På 31.10.2001 den 1.23): Det eneste og det beste du kan gjøre er å være der for han. Du kan ikke presse han til å snakke, men vis han at du er der for han hvis han trenger en å snakke med. Det er ikke lett å snakke om ting som plager en, det vet jeg.... Klem, og lykke til! :-) Takk for svar. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.