Gå til innhold

Venn i vanskelig livssituasjon

Anbefalte innlegg

Gjest Venninnen

Jeg har en venn som er i en meget vanskelig livssituasjon. Han er såååå lett irritabel for tiden.

Problemet mitt er at han ikke snakker om de virkelige problemene. Jeg har ikke lyst til å presse ham til å snakke men han trenger virkelig å få satt ord på tingene. Hvordan få menn til å snakke om det som er vanskelig?

Jeg har prøvd å lirke litt og har fått respons noen ganger. Men nå er han så fortvilet at jeg gruer meg til å kontakte ham. Likevel tar jeg kontakt - jeg er veldig glad i ham. Dessuten har han virkelig hjulpet meg gjennom en vanskelig periode.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37942-venn-i-vanskelig-livssituasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste og det beste du kan gjøre er å være der for han. Du kan ikke presse han til å snakke, men vis han at du er der for han hvis han trenger en å snakke med. Det er ikke lett å snakke om ting som plager en, det vet jeg....

Klem, og lykke til! :-)

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Venner stiller opp for hverandre, men trenger seg ikke på. Det holder å si at du er på plass hvis han vil betro seg. Men kan hende det ikke er aktuelt for han nå. Det er viktig å huske på kjønnsforskjellene i kommunikasjon. Kvinner bearbeider gjerne sine følelser og problemer i relasjon med andre. Menn liker heller å jobbe med det for seg selv.

Gjest Venninnen

Det eneste og det beste du kan gjøre er å være der for han. Du kan ikke presse han til å snakke, men vis han at du er der for han hvis han trenger en å snakke med. Det er ikke lett å snakke om ting som plager en, det vet jeg....

Klem, og lykke til! :-)

Takk for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...