Gå til innhold

Epilepsi og hukommelse

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Psyk av alt

Jeg har vært hos nevropsykolog og fått konstatert noe læringsvansker og nedsatt korttids (?) hukommelse. Dette grunnet epilepsi.

Fastlegen mener dog at dette kommer av dpresjon og ikke epilepsi. Det er så kjekt med fagfolk som mener forskjellige ting. jeg tror dog mest på nevropsykologen siden jeg ser at jeg sliter noe med læring, selv etter at fastlegen og psykologen ikke mener jeg lenger er deprimert.

Gjest itunes

Jeg har vært hos nevropsykolog og fått konstatert noe læringsvansker og nedsatt korttids (?) hukommelse. Dette grunnet epilepsi.

Fastlegen mener dog at dette kommer av dpresjon og ikke epilepsi. Det er så kjekt med fagfolk som mener forskjellige ting. jeg tror dog mest på nevropsykologen siden jeg ser at jeg sliter noe med læring, selv etter at fastlegen og psykologen ikke mener jeg lenger er deprimert.

Jeg er også overbevist om at det er epilepsien som er årsaken her. Rart at det ikke er forsket mer på det, det skulle vel ikke være så vanskelig å finne ut om epileptikere har dårligere hukommelse enn resten av befolkningen. Blir litt irritert når de vet så lite.

Gjest Psyk av alt

Jeg er også overbevist om at det er epilepsien som er årsaken her. Rart at det ikke er forsket mer på det, det skulle vel ikke være så vanskelig å finne ut om epileptikere har dårligere hukommelse enn resten av befolkningen. Blir litt irritert når de vet så lite.

Det var tydelig velkjent i følge nevropsykologen jeg gikk til...

• 2 uker senere...

Både epilepsien i seg selv og medikamentene kan gi konsentrasjons- og hukommelsesvansker. Dersom dine kognitive ferdigheter er klart nedsatt, kan det være grunn til å vurdere om du er optimalt medisinert eller om du er en av dem som får denne typen bivirkninger på akkurat dette medikamentet. Ikke alle medikamentene gir like store bivirkninger for alle.

• 1 måned senere...

Jeg har også epilepsi, og har veldig dårlig hukommelse, og dette har kommet etter at jeg ble kraftig medisinert (og også etter periode med masse krampeanfall og KPA-anfall), så jeg er egentlig ikke i tvil om at dette kommer av epilepsien og medisineringa. Sammenheng kanskje?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...