Gå til innhold

Tror du noe er galt med meg?

Anbefalte innlegg

Gjest Forvirret jente

Jeg er i midten av tjueårene. Helt fra jeg var 15 har jeg hatt en regelmessig syklus, men litt kort, dvs igjennomsnitt på 23 dager. Jeg brukte pille i noen år, og da jeg sluttet, så hadde jeg EN lang syklus, men så var alt OK igjen. Vi ble den gang raskt gravide, og fødte en velskapt sønn som nå er to år. Jeg begynte på pillen igjen en stund etter at jeg fødte. Nå har jeg sluttet igjen, i sommer, men siden da har de vært helt merkelige! Først to uker forsinket, så tre uker forsinket, så en uke forsinket, og nå er jeg allerede en drøy uke forsinket, uten at jeg forstår noe. De er totalt ureglmessige og SÅ langvarige!

Hva skyldes dette? Kan det tenkes at jeg ikke har eggløsning mer? Jeg har nemlig fulgt med på slim-måling, osv, og da virker det som om eggløsningen er i rute, altså på ca dag 14, mens mensen likevel forsinkes HVER BIDIGE gang.¨

Du har før sagt her inne at KUN befruktede egg førte til å forsinke blødningen fra eggløsningen. MEN jeg kan da umulig abortere måned etter måned? Det er da unormalt, for et ellers ungt og friskt par, som allerede har et barn?

Kan det rett og slett skyldes at kroppen gjør seg klar til eggløsning, men at den aldri frinner sted? Og hva skyldes isåfall dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37957-tror-du-noe-er-galt-med-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg vil anbefale deg å måle temperatur over en syklus eller to. Etter eggløsning stiger temperaturen et par streker. Hvis det ikke kommer stigning kan det tyde på manglende eggløsning. Hvis temperaturen har vært forhøyet i ca 10 dager kan du ta en graviditetstest. Så får du svar på dine spørsmål, håper jeg. Lykke til.

Mette Moen, Gynekolog

Jeg vil anbefale deg å måle temperatur over en syklus eller to. Etter eggløsning stiger temperaturen et par streker. Hvis det ikke kommer stigning kan det tyde på manglende eggløsning. Hvis temperaturen har vært forhøyet i ca 10 dager kan du ta en graviditetstest. Så får du svar på dine spørsmål, håper jeg. Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...