Gå til innhold

Medisin mot urinsyre

Anbefalte innlegg

LasseGutt1365381507

Hei. Har nedsatt(kronisk) nyrefunksjon grunnet hypertension. Blodtrykket behandles med adalat 60,1tbl daglig-coaprovel 300/12,5 1,1/2 tbl daglig samt concor 5, 1/2 tbl daglig. Tar også Aspilets 81 mg ( blodtynner ). Satt inn tre stenter i kransarterier etter innfarkt med påfølgende angina. Symtomfri etter behandlingen. Har et sundt kosthold, alkohol og nikotifri, trener rask gange, jogging og litt spurt ca 30 min daglig, samt hard Motocross ukentlig. Drikker minst tre liter vann dgl. Endel kaffe. Kjenner til gunstig og ugunstig kost ift urinsyre. Drikker mye Kirsebærjuce. Siste lab : BUN 19 Creatinine 1.7. Uric Acid 6.6 alle Serum.Creatinine og Uric Acid varierer. Ovennevndte verdier er de høyeste jeg hittil har hatt. Har blitt medisenert med hhv Bennarone og Allopurinol, med måtte seponere begge da jeg reagerte med økte smerter i ledd, og generell slapphet/utmattethet. Ingen tydelige allergiske reaksjoner. Bor i Thailand, og her finnes kun de to ovennevndte legemidler mot Urinsyre. Mitt spørsmål er om du kan gi meg navn på legemidler som brukes i norge/usa slik at jeg ev kan bestille disse via net. send gjerne linker. Ellers....noen alternative tips ang urinsyrebehandling ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/379611-medisin-mot-urinsyre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...