Gå til innhold

Hjelp! Spiser og drikker for lite!

Anbefalte innlegg

Jeg håper noen kan gi meg et godt råd. Jeg er gravid (9+4) og begynte for litt over en uke siden å føle meg uvel. Har hatt noen skikkelige kvalmebyger, men kaster ikke opp. Jeg har fobi mot kvalme/oppkast, og dette er mitt store mareritt. Resultatet er nå at jeg mer eller mindre har sluttet å spise. Jeg var flink til å drikke mye vann i begynnelsen, men nå klarer jeg ikke det heller. I løpet av en vanlig dag spiser jeg to-tre tørre kjeks, og drikker et lite glass vann eller saft, før jeg kommer hjem til middag og spiser en bitteliten porsjon og drikker cola til (det smaker godt, og går ned). Jeg har så langt gått ned to kilo, og jeg har ingenting å gå på. Er 170 høy og veier nå 55 kilo. Jeg pleier vanligvis å spise en del sjokolade og annet snop, men det smaker meg ikke nå i det hele tatt. Spiser litt chips i håp om å bli tørst av det... Hva gjør jeg nå? Jeg kan ikke fortsette sånn!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37963-hjelp-spiser-og-drikker-for-lite/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Du skal ikke regne med at dette varer så lenge. I løpet av 2-3 uker vil du sansynligvis føle deg bedre. Prøv å få i deg mest mulig væske. Om det er Cola, så er det bedre enn ingen ting. Ta også kosttilskudd, og gjerne tran e.l., selv om jeg kan tenke meg at sistnevnte er helt uholdbart når man er kvalm. Hvis du ikke blir bedre om ikke så lenge, bør du ta det opp med din lege. God bedring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...