Gjest Pilka Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 ''Dette er et problem hvis den ene snorker.'' Det finnes råd mot snorking. Nesespray (min søster brukte en fra helsekosten med meget godt resultat), plaster, nesebøyler og operasjon bl.a. Vektnedgang er også lurt om man er overvektig. Det er ikke alle disse tiltakene som hjelper. Det kan være andre ting som er problematiske med å sove i samme seng som en annen person og det er ganske vanlig med eldre ektepar at de ikke sover i samme seng. Dobbelsenger er ikke vanlige på sykehjem. Det betyr ikke at det er kritikk mot dem som vil sove sammen med noen, men at det kan være forskjellige behov. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/379644-det-l%C3%B8nner-seg-%C3%A5-v%C3%A6re-to-eller/page/2/#findComment-3342631 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lever i parforhold Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Jeg kan ikke tenke meg å leve uten mannen min, men dersom det skulle skje noe slik at jeg måtte, hadde jeg aldri blitt samboer eller giftet meg igjen. Jeg er introvert og trives egentlig best alene. Det er ganske få mennesker jeg holder ut med over mer enn et par timer, og mannen min er det hederlige unntaket. MEN - det har ikke vært bare enkelt, det heller, og har krevet masse tilpasning og noen "offer", minde alenetid, for eksempel. For selv om jeg får stor aksept for å holde meg for meg selv, finnes det jo grenser, tross alt. Når det gjelder mat,snorking og sånn, så går det stort sett bra, bortsett fra at det er kjedelig at jeg er den eneste i huset som spiser makrell i tomat. Blir jo ødelagt før jeg rekker å spise opp boksen etter at den er åpnet, og NEI - engangspakninger med makrellmos er ikke det samme Felles økonomi har vi hatt siden vi flyttet sammen. Men det at folk som lever i parforhold har så mye bedre økonomi enn enslige, er bare tull for vår del. Par uten barn har naturligvis bedre økonomi enn enslige uten barn, men så fort man får noe unger, fyker pengene ut fortere enn de kommer inn, synes jeg. Først er det større hus og bil, fordi man er flere enn to, og må ha plass til alle, så er det barnehage og SFO, og etterhvert fritidsaktiviteter som ikke nødvendigvis er billig, og så blir de ungdommer med all moroa det innebærer. Den beste økonomiske tida jeg har hatt, var rett før jeg traff mannen min, i ny leilighet, høy lønn og lav rente. Da var det London, Paris og Roma flere ganger i året, skikkelige sommerferier og mye annen moro! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/379644-det-l%C3%B8nner-seg-%C3%A5-v%C3%A6re-to-eller/page/2/#findComment-3342642 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest melmøll Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Blir vanskelig å droppe det følelsesmessige og kun tenke praktisk og økonomisk for det må gjerne være en helhet der for at det skal fungere. Men, man kan være veldig glad i en person selv om denne er så forskjellig fra deg at det er umulig å leve med. Man har større glede av hverandre hvis man er like er iallefall min erfaring. Det er grunnleggende at man er enige når det gjelder økonomi og stor fordel om man er like sosiale. Det vil bli umulig å trives i et forhold der begge må trosse egne meninger og behov hele tiden. Det må bare bli mer konfliktfylt, dersom man ikke har ekstremt god forståelse for hverandre. Jeg tror uansett man blir mer lykkelig med en som er likere deg. Jeg irriterer meg over sånne familierabatter. Hvorfor skal enslige betale mer? Akkurat som enslige har bedre råd? Det er klart det er økonomisk lønnsomt å være to. -men det er under forutsetning av at det er to som er enige om økonomi. Sammen med en som sløser eller ikke betaler for felles utgifter kan du risikere å få dårligere økonomi selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/379644-det-l%C3%B8nner-seg-%C3%A5-v%C3%A6re-to-eller/page/2/#findComment-3342887 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bella Dotte Skrevet 21. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2012 Blir vanskelig å droppe det følelsesmessige og kun tenke praktisk og økonomisk for det må gjerne være en helhet der for at det skal fungere. Men, man kan være veldig glad i en person selv om denne er så forskjellig fra deg at det er umulig å leve med. Man har større glede av hverandre hvis man er like er iallefall min erfaring. Det er grunnleggende at man er enige når det gjelder økonomi og stor fordel om man er like sosiale. Det vil bli umulig å trives i et forhold der begge må trosse egne meninger og behov hele tiden. Det må bare bli mer konfliktfylt, dersom man ikke har ekstremt god forståelse for hverandre. Jeg tror uansett man blir mer lykkelig med en som er likere deg. Jeg irriterer meg over sånne familierabatter. Hvorfor skal enslige betale mer? Akkurat som enslige har bedre råd? Det er klart det er økonomisk lønnsomt å være to. -men det er under forutsetning av at det er to som er enige om økonomi. Sammen med en som sløser eller ikke betaler for felles utgifter kan du risikere å få dårligere økonomi selv. ''Jeg irriterer meg over sånne familierabatter. Hvorfor skal enslige betale mer? Akkurat som enslige har bedre råd? Det er klart det er økonomisk lønnsomt å være to. -men det er under forutsetning av at det er to som er enige om økonomi. Sammen med en som sløser eller ikke betaler for felles utgifter kan du risikere å få dårligere økonomi selv.'' Ja, det var dette jeg ville fram til - men du har selvfølgelig rett i hele innlegget ditt. Når jeg tenker meg om: Hvor snill er en person som holder deg våken når du trenger å sove, føst med prat og TV på høyt, så med snorking, mens han selv sover mens du er på jobb? Hvor morsomt er det å rydde og vaske for to? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/379644-det-l%C3%B8nner-seg-%C3%A5-v%C3%A6re-to-eller/page/2/#findComment-3343056 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Blir vanskelig å droppe det følelsesmessige og kun tenke praktisk og økonomisk for det må gjerne være en helhet der for at det skal fungere. Men, man kan være veldig glad i en person selv om denne er så forskjellig fra deg at det er umulig å leve med. Man har større glede av hverandre hvis man er like er iallefall min erfaring. Det er grunnleggende at man er enige når det gjelder økonomi og stor fordel om man er like sosiale. Det vil bli umulig å trives i et forhold der begge må trosse egne meninger og behov hele tiden. Det må bare bli mer konfliktfylt, dersom man ikke har ekstremt god forståelse for hverandre. Jeg tror uansett man blir mer lykkelig med en som er likere deg. Jeg irriterer meg over sånne familierabatter. Hvorfor skal enslige betale mer? Akkurat som enslige har bedre råd? Det er klart det er økonomisk lønnsomt å være to. -men det er under forutsetning av at det er to som er enige om økonomi. Sammen med en som sløser eller ikke betaler for felles utgifter kan du risikere å få dårligere økonomi selv. ''Jeg irriterer meg over sånne familierabatter. Hvorfor skal enslige betale mer? Akkurat som enslige har bedre råd?'' Det er jo selvsagt fordi man kanskje har mange barn, og barn koster.... Jeg priser meg lykkelig over familiekort i f.eks. skitrekket på vinteren. Da betaler jeg rundt 750 kroner for meg selv og tre barn, samme pris om jeg hadde med meg en annen voksen. Skal jeg i trekket alene, koster det meg bare 250 kroner - noe jeg fint kan betale som enslig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/379644-det-l%C3%B8nner-seg-%C3%A5-v%C3%A6re-to-eller/page/2/#findComment-3343078 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pilka Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 ''Jeg irriterer meg over sånne familierabatter. Hvorfor skal enslige betale mer? Akkurat som enslige har bedre råd?'' Det er jo selvsagt fordi man kanskje har mange barn, og barn koster.... Jeg priser meg lykkelig over familiekort i f.eks. skitrekket på vinteren. Da betaler jeg rundt 750 kroner for meg selv og tre barn, samme pris om jeg hadde med meg en annen voksen. Skal jeg i trekket alene, koster det meg bare 250 kroner - noe jeg fint kan betale som enslig. Det er ingen selvfølge å ha mange barn. Mange familier sammenstår av far, mor og to barn. Noen par har til og med et barn. Det er dyrt å bo helt alene, veldig dyrt. Egentlig skulle jeg gjerne ha bodd sammen med tre menn som alle hadde god råd. Det er mye praktiskere enn å bo sammen med en. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/379644-det-l%C3%B8nner-seg-%C3%A5-v%C3%A6re-to-eller/page/2/#findComment-3343086 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 ''Jeg irriterer meg over sånne familierabatter. Hvorfor skal enslige betale mer? Akkurat som enslige har bedre råd?'' Det er jo selvsagt fordi man kanskje har mange barn, og barn koster.... Jeg priser meg lykkelig over familiekort i f.eks. skitrekket på vinteren. Da betaler jeg rundt 750 kroner for meg selv og tre barn, samme pris om jeg hadde med meg en annen voksen. Skal jeg i trekket alene, koster det meg bare 250 kroner - noe jeg fint kan betale som enslig. Hei! Helt enig. Jeg er egentlig overrasket at voksne mennesker uten barn ikke skjønner at familierabatter både er nødvendige for familier og ofte det som gjør at familier, med alle barna kan finne på ting sammen. Barn har ikke egen inntekt, de koster like mye som en voksen, så som foreldre forsørger vi jo et individ på den inntekten vi har. Barn koster like mye av flere grunner, de skifter garderobe oftere enn voksne, skotøy, skiutstyr, leker, fritidsaktiviteter. Jeg har av og til blitt forundret over enslige hvor mye de kan handle til seg selv. Jeg gjør sjelden det, jeg tenker alltid på andres behov da barna, det er jo stadig noe nytt de trenger/ønsker seg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/379644-det-l%C3%B8nner-seg-%C3%A5-v%C3%A6re-to-eller/page/2/#findComment-3343094 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Hei! Helt enig. Jeg er egentlig overrasket at voksne mennesker uten barn ikke skjønner at familierabatter både er nødvendige for familier og ofte det som gjør at familier, med alle barna kan finne på ting sammen. Barn har ikke egen inntekt, de koster like mye som en voksen, så som foreldre forsørger vi jo et individ på den inntekten vi har. Barn koster like mye av flere grunner, de skifter garderobe oftere enn voksne, skotøy, skiutstyr, leker, fritidsaktiviteter. Jeg har av og til blitt forundret over enslige hvor mye de kan handle til seg selv. Jeg gjør sjelden det, jeg tenker alltid på andres behov da barna, det er jo stadig noe nytt de trenger/ønsker seg. ''Barn har ikke egen inntekt, de koster like mye som en voksen, så som foreldre forsørger vi jo et individ på den inntekten vi har. Barn koster like mye av flere grunner, de skifter garderobe oftere enn voksne, skotøy, skiutstyr, leker, fritidsaktiviteter.'' Ja - det er sant. De koster mye, både i mat, i klær, sko og fritidsutstyr. Og de har som regel fritidsaktiviteter som koster penger. Jeg har ingen fritidsaktivieter for meg selv som koster noe - men det går temmelig mange tusen i året på ungene. Og for all del - jeg unner dem det, og ønsker at det skal være slik.' Men som du sier, de har jo ingen inntekt, og det koster å ha barn. Så jeg synes det er helt riktig at det innimellom finnes familiebilletter og -rabatter - slev om det ikke er så ofte jge opplever det. Det å gå på kino for eksempel er jo knalldyrt for hele familien - med 80-100 kr pr billett - eller teaterbilletter eller andre ting. Da er det jo aldri noen rabatter. Togli skrev at hun og barna får familierabatt på slalåmsenteret, det har aldri jeg opplevd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/379644-det-l%C3%B8nner-seg-%C3%A5-v%C3%A6re-to-eller/page/2/#findComment-3343110 Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 ''Barn har ikke egen inntekt, de koster like mye som en voksen, så som foreldre forsørger vi jo et individ på den inntekten vi har. Barn koster like mye av flere grunner, de skifter garderobe oftere enn voksne, skotøy, skiutstyr, leker, fritidsaktiviteter.'' Ja - det er sant. De koster mye, både i mat, i klær, sko og fritidsutstyr. Og de har som regel fritidsaktiviteter som koster penger. Jeg har ingen fritidsaktivieter for meg selv som koster noe - men det går temmelig mange tusen i året på ungene. Og for all del - jeg unner dem det, og ønsker at det skal være slik.' Men som du sier, de har jo ingen inntekt, og det koster å ha barn. Så jeg synes det er helt riktig at det innimellom finnes familiebilletter og -rabatter - slev om det ikke er så ofte jge opplever det. Det å gå på kino for eksempel er jo knalldyrt for hele familien - med 80-100 kr pr billett - eller teaterbilletter eller andre ting. Da er det jo aldri noen rabatter. Togli skrev at hun og barna får familierabatt på slalåmsenteret, det har aldri jeg opplevd. Det er også slik at ganske mange familierabatter gjelder far, mor og to barn.. Det har vi fått erfare mange ganger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/379644-det-l%C3%B8nner-seg-%C3%A5-v%C3%A6re-to-eller/page/2/#findComment-3343111 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 ''Barn har ikke egen inntekt, de koster like mye som en voksen, så som foreldre forsørger vi jo et individ på den inntekten vi har. Barn koster like mye av flere grunner, de skifter garderobe oftere enn voksne, skotøy, skiutstyr, leker, fritidsaktiviteter.'' Ja - det er sant. De koster mye, både i mat, i klær, sko og fritidsutstyr. Og de har som regel fritidsaktiviteter som koster penger. Jeg har ingen fritidsaktivieter for meg selv som koster noe - men det går temmelig mange tusen i året på ungene. Og for all del - jeg unner dem det, og ønsker at det skal være slik.' Men som du sier, de har jo ingen inntekt, og det koster å ha barn. Så jeg synes det er helt riktig at det innimellom finnes familiebilletter og -rabatter - slev om det ikke er så ofte jge opplever det. Det å gå på kino for eksempel er jo knalldyrt for hele familien - med 80-100 kr pr billett - eller teaterbilletter eller andre ting. Da er det jo aldri noen rabatter. Togli skrev at hun og barna får familierabatt på slalåmsenteret, det har aldri jeg opplevd. Hei! Akkurat det har jeg tenkt på også. Jeg går ikke så ofte på kino med barna som jeg ville gjort om det var rabatt, det er dyrt å betale 100 kr pr person, har man mange barn blir det fort dyrt. Det kommer jo i tillegg til alt annet. Så har jeg prøvd noen ganger å være økonomisk handle brus på Rimi før vi drar, men så kommer vi dit og da er det jo naturlig at de vil ha popcorn og baconcrisp Så det blir dyrt. Teater skal vi på til høsten, Kardemommeby med 4 barn blir det sikkert over 2000 kr. Og det er jo ikke rabatter på fritidsaktiviteter m.m. Jeg tror det er vanskelig for mange enslige å skjønne hvor kostbart det er å ha barn, men som du skriver, man unner jo barna det og de går jo før våre behov. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/379644-det-l%C3%B8nner-seg-%C3%A5-v%C3%A6re-to-eller/page/2/#findComment-3343113 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest melmøll Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Hei! Helt enig. Jeg er egentlig overrasket at voksne mennesker uten barn ikke skjønner at familierabatter både er nødvendige for familier og ofte det som gjør at familier, med alle barna kan finne på ting sammen. Barn har ikke egen inntekt, de koster like mye som en voksen, så som foreldre forsørger vi jo et individ på den inntekten vi har. Barn koster like mye av flere grunner, de skifter garderobe oftere enn voksne, skotøy, skiutstyr, leker, fritidsaktiviteter. Jeg har av og til blitt forundret over enslige hvor mye de kan handle til seg selv. Jeg gjør sjelden det, jeg tenker alltid på andres behov da barna, det er jo stadig noe nytt de trenger/ønsker seg. Jeg har barn. Familierabattene som har vært aktuelle for meg hittil har gjeldt for de to voksne i familien, derfor irriterer det meg. Helt klart fint at familien skal få rabatt iskitrekk osv da man betaler mye for store barn! Jeg tenkte kun utifra min egen situasjon, der jeg opplevde å måtte betale mer for diverse ting etter at eksen flyttet ut, til foreninger og slikt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/379644-det-l%C3%B8nner-seg-%C3%A5-v%C3%A6re-to-eller/page/2/#findComment-3343116 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjerrigknark Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 ''Jeg irriterer meg over sånne familierabatter. Hvorfor skal enslige betale mer? Akkurat som enslige har bedre råd?'' Det er jo selvsagt fordi man kanskje har mange barn, og barn koster.... Jeg priser meg lykkelig over familiekort i f.eks. skitrekket på vinteren. Da betaler jeg rundt 750 kroner for meg selv og tre barn, samme pris om jeg hadde med meg en annen voksen. Skal jeg i trekket alene, koster det meg bare 250 kroner - noe jeg fint kan betale som enslig. ''Det er jo selvsagt fordi man kanskje har mange barn, og barn koster..'' Men hvorfor skal enslige sponse barnefamilier? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/379644-det-l%C3%B8nner-seg-%C3%A5-v%C3%A6re-to-eller/page/2/#findComment-3343118 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Jeg har barn. Familierabattene som har vært aktuelle for meg hittil har gjeldt for de to voksne i familien, derfor irriterer det meg. Helt klart fint at familien skal få rabatt iskitrekk osv da man betaler mye for store barn! Jeg tenkte kun utifra min egen situasjon, der jeg opplevde å måtte betale mer for diverse ting etter at eksen flyttet ut, til foreninger og slikt. Hei! Ja akkurat. Jeg leste ikke hele tråden En del enslige er av den oppfatning at vi familier får for mye rabatter, etter min mening får vi for lite, vi betaler med samme inntekt som de enslige har for mennesker som ikke har egen inntekt. Jeg tror sist vi var på tusenfryd at vi betalte over 3000 kr bare for å komme inn Egentlig syns jeg det skulle være slik at det fantes enda en sats, et beløp de mennesker med barn som er på sosialstønad skulle betale, det kunne vært et diskre kort man viste også gikk barn av disse gratis inn. Jeg leste i avisen i fjor sommer om barn av fattige foreldre som verken dro på ferie eller kunne gå på kino, det var hjerteskjærende å lese. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/379644-det-l%C3%B8nner-seg-%C3%A5-v%C3%A6re-to-eller/page/2/#findComment-3343120 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Hei! Akkurat det har jeg tenkt på også. Jeg går ikke så ofte på kino med barna som jeg ville gjort om det var rabatt, det er dyrt å betale 100 kr pr person, har man mange barn blir det fort dyrt. Det kommer jo i tillegg til alt annet. Så har jeg prøvd noen ganger å være økonomisk handle brus på Rimi før vi drar, men så kommer vi dit og da er det jo naturlig at de vil ha popcorn og baconcrisp Så det blir dyrt. Teater skal vi på til høsten, Kardemommeby med 4 barn blir det sikkert over 2000 kr. Og det er jo ikke rabatter på fritidsaktiviteter m.m. Jeg tror det er vanskelig for mange enslige å skjønne hvor kostbart det er å ha barn, men som du skriver, man unner jo barna det og de går jo før våre behov. Vi betalte akkurat årskort i Dyreparken/Badeland for meg og de tre barna. Tror det var 1250 kr pr stk. "Rabatten" inntrer først når medlem nr 5 i familien skla betale, og det er ikke mye å spare. Vanvittig dyrt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/379644-det-l%C3%B8nner-seg-%C3%A5-v%C3%A6re-to-eller/page/2/#findComment-3343121 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Vi betalte akkurat årskort i Dyreparken/Badeland for meg og de tre barna. Tror det var 1250 kr pr stk. "Rabatten" inntrer først når medlem nr 5 i familien skla betale, og det er ikke mye å spare. Vanvittig dyrt! Hei! Ja det er dyrt, som jeg skrev en dag på tusenfryd for oss koster over 3000 kr bare i inngangsbilletter. Jeg hadde årskort i kristiansand dyrepark jeg også når vi bodde der en tid, det er så fint å gå i parken hele året, se på ulvene, ja det er en flott park. Da smurte jeg med mat også så vi på mating av selene, savner det, ikke noen dyrepark i Oslo. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/379644-det-l%C3%B8nner-seg-%C3%A5-v%C3%A6re-to-eller/page/2/#findComment-3343122 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest melmøll Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 ''Jeg irriterer meg over sånne familierabatter. Hvorfor skal enslige betale mer? Akkurat som enslige har bedre råd? Det er klart det er økonomisk lønnsomt å være to. -men det er under forutsetning av at det er to som er enige om økonomi. Sammen med en som sløser eller ikke betaler for felles utgifter kan du risikere å få dårligere økonomi selv.'' Ja, det var dette jeg ville fram til - men du har selvfølgelig rett i hele innlegget ditt. Når jeg tenker meg om: Hvor snill er en person som holder deg våken når du trenger å sove, føst med prat og TV på høyt, så med snorking, mens han selv sover mens du er på jobb? Hvor morsomt er det å rydde og vaske for to? Det blir ikke riktig å bo sammen med en person fordi det lønner seg. Det er en bonus. De som bor sammen bør ta hensyn til hverandres ulikheter og behov. Dere bør dele på husarbeid. Hvis du opplever at han gjør det så vil du få det mye bedre enn alene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/379644-det-l%C3%B8nner-seg-%C3%A5-v%C3%A6re-to-eller/page/2/#findComment-3343123 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Vi betalte akkurat årskort i Dyreparken/Badeland for meg og de tre barna. Tror det var 1250 kr pr stk. "Rabatten" inntrer først når medlem nr 5 i familien skla betale, og det er ikke mye å spare. Vanvittig dyrt! Hei! Forresten er jeg syk i dag, jeg har 41 i feber og orker lite. (enda jeg har tatt paracet og ibux) Tror jeg har fått lungebetennelse, det er så kjedelig å sitte/ligge sånn på sofaen. Bare jeg setter på en vaskemaskin er jeg sliten. Må bli ferdig med en oppgave og skrev 1 1/2 time på den i går, da var jeg helt utslitt, jeg som vanligvis kan sitte 12 timer. I går hadde jeg 42 i feber, så det går frem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/379644-det-l%C3%B8nner-seg-%C3%A5-v%C3%A6re-to-eller/page/2/#findComment-3343125 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest melmøll Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Hei! Ja akkurat. Jeg leste ikke hele tråden En del enslige er av den oppfatning at vi familier får for mye rabatter, etter min mening får vi for lite, vi betaler med samme inntekt som de enslige har for mennesker som ikke har egen inntekt. Jeg tror sist vi var på tusenfryd at vi betalte over 3000 kr bare for å komme inn Egentlig syns jeg det skulle være slik at det fantes enda en sats, et beløp de mennesker med barn som er på sosialstønad skulle betale, det kunne vært et diskre kort man viste også gikk barn av disse gratis inn. Jeg leste i avisen i fjor sommer om barn av fattige foreldre som verken dro på ferie eller kunne gå på kino, det var hjerteskjærende å lese. Den ene foreningen hele familien er medlem i hadde familiemedlemskap tidligere som gjaldt to barn og to voksne, men byttet til at det ble en helt grei pris pr voksen og veldig billig for barn. Den måten å rabattere fungerer bedre for oss som er enslig foreldre med barn. Enslige foreldre med barn er også dyrt, vi må ha nesten dobbelt av alt. Medisiner, solkremer, pass, ferie, som vi før spleiset på må jeg nå betale alt selv. Men jeg skal ikke klage, som du sier er det noen som ikke har råd til dette, og de burde fått støtte. Ettersom jeg nå styrer hele økonomien selv har jeg bedre råd nå som enslig enn sammen med en partner med høyt forbruk, så personlig lønte det seg for meg økonomisk og ssoialt. Nå får jeg sove hele natta uten å bli vekket av en som skal trene før hanen haler også. Jada, det er ikke så verst. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/379644-det-l%C3%B8nner-seg-%C3%A5-v%C3%A6re-to-eller/page/2/#findComment-3343130 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Den ene foreningen hele familien er medlem i hadde familiemedlemskap tidligere som gjaldt to barn og to voksne, men byttet til at det ble en helt grei pris pr voksen og veldig billig for barn. Den måten å rabattere fungerer bedre for oss som er enslig foreldre med barn. Enslige foreldre med barn er også dyrt, vi må ha nesten dobbelt av alt. Medisiner, solkremer, pass, ferie, som vi før spleiset på må jeg nå betale alt selv. Men jeg skal ikke klage, som du sier er det noen som ikke har råd til dette, og de burde fått støtte. Ettersom jeg nå styrer hele økonomien selv har jeg bedre råd nå som enslig enn sammen med en partner med høyt forbruk, så personlig lønte det seg for meg økonomisk og ssoialt. Nå får jeg sove hele natta uten å bli vekket av en som skal trene før hanen haler også. Jada, det er ikke så verst. Hei! Den ordningen ville nok fungert bedre for oss også, fordi vi har flere enn to barn må vi stort sett betale for ekstra barn/voksne, de fleste rabattordninger tar utgangspunkt i familier på 4 Jeg er glad jeg ikke er alene, vet ikke hvordan jeg skulle klart meg... jeg ville nok måtte lære det, men jeg har en hensynsfull og snill mann. Bra for deg at du trives alene med barna da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/379644-det-l%C3%B8nner-seg-%C3%A5-v%C3%A6re-to-eller/page/2/#findComment-3343133 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 ''Det er jo selvsagt fordi man kanskje har mange barn, og barn koster..'' Men hvorfor skal enslige sponse barnefamilier? Enslige sponser ikke barnefamilier. Familierabatten fører til at familier som ellers ikke ville hatt råd også kan ta en dag i slalombakken. Uten rabatten ville færre kjøpt billetter, og DET ville blitt dyrere for de enslige. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/379644-det-l%C3%B8nner-seg-%C3%A5-v%C3%A6re-to-eller/page/2/#findComment-3343174 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.