Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Pilka

''Det er jo selvsagt fordi man kanskje har mange barn, og barn koster..''

Men hvorfor skal enslige sponse barnefamilier?

Enslige sponser ikke barnefamilier og har aldri gjort. Det er en selvfølge at samfunnet støtter barn uansett om de har enslige foreldre eller lever med to foreldre.

At det er dyrt å leve alene er noe helt annet. Ingen forbyr oss enslige å leve sammen med så mange andre som vi bare vil for å dele kostnadene.

Fortsetter under...

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

8

• Bella Dotte

6

• Lillemus

2

• Angustia

2

Gjest gjerrigknark

Enslige sponser ikke barnefamilier. Familierabatten fører til at familier som ellers ikke ville hatt råd også kan ta en dag i slalombakken. Uten rabatten ville færre kjøpt billetter, og DET ville blitt dyrere for de enslige.

Kvantumsrabatter bør gjelde alle. Uansett om det gjelder fire enslige, eller en familie på fire.

Gjest gjerrigknark

Enslige sponser ikke barnefamilier og har aldri gjort. Det er en selvfølge at samfunnet støtter barn uansett om de har enslige foreldre eller lever med to foreldre.

At det er dyrt å leve alene er noe helt annet. Ingen forbyr oss enslige å leve sammen med så mange andre som vi bare vil for å dele kostnadene.

Selvfølgelig sponser enslige barnefamilier. Det er bare å se på hvordan skattesystemet er lagt opp.

Kvantumsrabatter bør gjelde alle. Uansett om det gjelder fire enslige, eller en familie på fire.

Så du mener at 4 enslige, med 4 inntekter, bør ha samme rett og har samme behov for rabatt, som når en familie, med maks 2 inntekter, skal betale for 4-5 personer??

Hele hensikten med familierabatten er jo at de som er nødt til å betale for mange, skal slippe litt billigere unna!

Gjest Elextra

Selvfølgelig sponser enslige barnefamilier. Det er bare å se på hvordan skattesystemet er lagt opp.

''Selvfølgelig sponser enslige barnefamilier. ''

Det er vel snarere barnefamiliene som fremskaffer fremtidige skattebetalere som skal sponse de ensliges alderdom :P.

Annonse

Det er også slik at ganske mange familierabatter gjelder far, mor og to barn..

Det har vi fått erfare mange ganger.

''Det er også slik at ganske mange familierabatter gjelder far, mor og to barn..

Det har vi fått erfare mange ganger.''

Ikke sant? Jeg har vært eneforsørger med tre barn og irritert meg over dette mang en gang... Argumenterte alltid med at vi var en familie på 4, men nei da, det var vi pr definisjon ikke! :-(

Gjest gjerrigknark

Hvordan sponser de enslige barnefamilier? Hva er det i skattesystemet som tilsier det?

''Lei av å sponse barnefamilier:

Single er kraftig lei av å subsidiere barnefamiliene. Nå krever de lavere skatt og reduserte avgifter på vann og kloakk. ''

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article1740455.ece#.T7vguEVOA1I

Gjest Cinnamongirl

''Lei av å sponse barnefamilier:

Single er kraftig lei av å subsidiere barnefamiliene. Nå krever de lavere skatt og reduserte avgifter på vann og kloakk. ''

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article1740455.ece#.T7vguEVOA1I

Gidder ikke å lese dette i kveld... har du et kort sammendrag?

''Det er også slik at ganske mange familierabatter gjelder far, mor og to barn..

Det har vi fått erfare mange ganger.''

Ikke sant? Jeg har vært eneforsørger med tre barn og irritert meg over dette mang en gang... Argumenterte alltid med at vi var en familie på 4, men nei da, det var vi pr definisjon ikke! :-(

Nei, unger kan vi ha, men familie er vi ikke :(

Annonse

Gjest togli

Jeg tviler på at en eventuell fjerning av familierabatter gjør at enslige får mer å rutte med... Det er viktig for samfunnet at folk føder barn - disse barna skal en dag betale skatt som kommer oss til gode når vi blir pensjonister ;)

''Men hvorfor skal enslige sponse barnefamilier?''

Fordi barn som har en bra oppvekst sannsynligvis blir veltilpassede voksne som betaler skatten du og jeg skal leve av når vi blir pensjonister :-)

• 3 uker senere...
Bella Dotte

Det er ingen selvfølge å ha mange barn. Mange familier sammenstår av far, mor og to barn. Noen par har til og med et barn.

Det er dyrt å bo helt alene, veldig dyrt. Egentlig skulle jeg gjerne ha bodd sammen med tre menn som alle hadde god råd. Det er mye praktiskere enn å bo sammen med en.

''Det er dyrt å bo helt alene, veldig dyrt. Egentlig skulle jeg gjerne ha bodd sammen med tre menn som alle hadde god råd. Det er mye praktiskere enn å bo sammen med en.''

:-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...