Gjest Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Illeluktende ballesvette Hei.. Da jeg var 19 år gammel (nå 39) så fikk jeg noe eksem lignende symptomer mellom venstre siden av pungen min og låret. Jeg visste ikke hva det var og bare lot dette være i mange måneder. Og jo lenger det gikk og jo større rød sirkel ble det mellom pungen og innsiden av låret. Inne i sirkelen så var det tørr og rødflammete hud og på yttersiden (sirkelen) så var det hissig rødt og kløe og små hvite blemmer.. Det ble bare større og større og så ille at jeg klødde jo rundt skrittet hele tiden og det virket ikke som det skulle gå vekk av seg selv heller, så jeg måtte spørre råd. Fikk da tips at det var en type eksem og at jeg måtte behandle det med kortisonkrem.. Det gjorde jeg og det gikk vekk ganske kjapt.. Men etter det så har den siden av pungen en veldig ekstrem illeluktende ballesvette. Nå har jeg hatt det problemet i 20 år og syns bare at det blir verre og verre.. Er det noen jeg kan gjøre mot den slags svettelukt.. Den andre siden av pungen og låret lukter så og si ingenting når jeg svetter der.. D.v.s at kun den siden hvor jeg har hatt eksem er det plagsomt lukt når jeg bare såvidt blir litt fuktig der.. Har prøvd med talkum men til ingen nytte.. Jeg kan komme ut av dusjen etter å skrubba og vaska meg der vel og lenge, så ti minutter etter jeg har kommet ut og sittet på sofaen så er lukta tilbake.. Hva kan jeg gjøre? Har du noen råd? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/379659-skjemmende-lukt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.