Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kjære Jordmor

Da jeg reagerer på melk så har jeg ikke drukket det gjennom svangerskapet, er nå i uke 24.

Kan dette ha gjort noe med fosteret? Det er jo viktig å få i seg nok kalk, og jeg har rett og slett bare ikke tenkt på å spise det i vitaminform, før nå.

Ellers spiser jeg folat, jerntabletter, multivitaminer, tran, c-vitaminer og b-vitaminer. Har problemer med å få opp blodprosenten, så nå drikker jeg floradix i tillegg.

Men nå er jeg så bekymret angående melken som jeg går glipp av. Kan den stakkars lille mangle noe viktig pga. dette?

Håper på svar, og på forhånd takk

Masse hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37968-melke-intoleranse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det er aldri for sent å begynne med kalktilskudd. Det bør du starte med nå, og sørg for å få i deg D-vit. i tillegg (for å sørge for optimalt opptak fra tarmen). Du har kanskje fått i deg kalk på andre måter enn via melk, f.eks. fra gulost, yoghurt e.l. Dessuten bør du se etter om det er kalk i multivit.tablettene dine. Du kan regne med at det lille barnet har tæret på ditt overskudd, så det er ingen stor grunn til engstelse med tanke på at barnet har tatt skade av ditt manglende kalkinntak.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37968-melke-intoleranse/#findComment-144224
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...