Gjest jazzlover Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Er 72 år, bor i Marokko.Fikk diagnosen prostatitt for kanskje 25 år siden på SiV.Har aldri fått medisin mot dette. Var uhyggelig smertefullt ca. 1997-99.Ble operert for prostakreft 1999, svært tidlig stadium.Radikal prostatektomi, mislykket, da en del av prostata ble stående igjen.Etter operasjon ble imidlertid plagene mindre, og har avtatt både i varighet,frekvens og styrke helt til nå nylig.Begynte midt i januar i Thailand, ikke ofte og svakt, men har økt forferdelig den siste uken:uhyggelig sterk brenning i skritt og rectum, med stråler av smerter ut fra rectum og nedover innerside av lår,smerter i underlivregionen, svi-liknende smerter utover penis, i pungen etc., samt svekket almentilstand, føler meg skikkelig dårlig. Skal gå til urolog her i morgen.Ingen smertestillende har hjulpet, heller ikke 1 grams stikkpiller med Paracetamol. Hva er det beste antibiotica mot dette? Fikk morfin i Thailand. Bør jeg begynne med dette ? Er dette kronisk eller akutt prostatitt ? Er det noe smertestillende om vil hjelpe ? Eller anti-inflammatoriske ? Skal etter planen dra til Norge fra Spania 6. juni. Bør jeg dra til Norge tidligere og evt. kontakte en urolog der ? Takknemlig for råd ! Dette er uutholdelig ! PSA er god : 0,11|. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/379687-prostatitt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Først og fremst er det fint at din PSA er så lav! Jeg synes du skal høre hva urologen sier før du vurderer konsultasjon i Norge. Etter egen erfaring kan enkelte ha nytte av Diclofenac (Voltaren) stikkpiller. Man har gått stadig mere vekk fra antibiotika såfremt det ikke er påvist bakterier eller en infeksjon med crp etc. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/379687-prostatitt/#findComment-3343329 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.