Gå til innhold

Røykebein og Blodpropp

Anbefalte innlegg

Gjest Røykebein eller noe annet?

Hei,

Jeg er en mann på 47 år som lurer litt på om det kan være "røykebein" som har begynt å melde seg symptommessig.

Symptomer:

- Flere tilfeller av kjennskap av "strekk" i baklegg (høyre fot), selv når jeg går korte turer. (Trener noe, hurtig gange/løping på tredemølle ca 2g pr uke i snitt)

- Når jeg sitter på toalettet (i mer enn 8-10 min) dovner høyre fot fullstendig (totalt uten følelse, og uten mulighet til å stå alene på) pga at jeg sitter med 90grader bøy i kne, men jeg kan kjenne at blodsirkulasjonen etterhvert får tilbake førligheten. Venstre fot dovner også, men sjelden helt bort.

- Har hatt endel "urolige bein" når jeg sitter i sofa med beina i vannrett stilling.

- Et par tilfeller også opplevd at høyre arm kan dovne bort om jeg har albuen i 90graders vinkel over tid selv om jeg ikke belaster armen med f.eks kroppstyngden.

Vil legge til at jeg har endret livsstil de 2-3 siste årene, i forhold til sukkerinntak, saltinntak.

Jeg har aldri røyket (begge mine foreldre røyket mye) og vært veldig aktiv med idrett i barn og ungdomsårene.

Jeg har de siste 14 årene slitt med ryggproblemer (L4 & L5), som kanskje kan bidra til redusert blodsirkulasjon fra rygg og ned i bena. (ingen medisinbruk for ryggplager)

I tillegg har jeg de 4 siste årene også vært plaget med atrieflimmer og benytter idag Zelosok / Albyl-e / Tambocor for dette, samt Atacand for nedjustering av blodtrykk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/379758-r%C3%B8ykebein-og-blodpropp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...