Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurer på når det er vanlig at hodet fester seg når en er andregangsfødende. Jeg er 33+6 uker på vei i dag og hodet har festet seg (er andregangsfødende) Betyr dette at fødselen nærmer seg, eller kan jeg gå til over termin allikevel? Har termin 16. des.

Takker for svar

mvh. PlutoJ

Fortsetter under...

Jeg kan ikke svare generelt på spørsmålet ditt, men min erfaring var i alle fall at hodet var festet da det første gang ble undersøkt i uke 35 med mitt andre barn. Fødselen ble satt i gang med gelè 12 dager på overtid for mitt vedkommende! Jeg tror også at hodet hadde vært festet en stund før denne undersøkelsen. Så det betyr ikke nødvendigvis at fødselen er nært forestående!

Lykke til!

Mvh

Trine Endsjø, jordmor

Det er litt vanskelig å vurdere hvorvidt hodet har festet seg på flergangsfødende. Noen ganger mener man at det har festet seg, men plutselig er det likevel bevegelig. Det vanligste er faktisk at det ikke fester seg skikkelig før man begynner med rier. Hvis det ikke er tegn på at livmorhalsen din har begynt modnigsprosessen ennå, tror jeg ikke du behøver å engste deg for å føde for tidlig. Du kan evt. be din lege/jordmor om å få en innvendig undersøkelse med tanke på dette.

Trine Endsjø, jordmor

Det er litt vanskelig å vurdere hvorvidt hodet har festet seg på flergangsfødende. Noen ganger mener man at det har festet seg, men plutselig er det likevel bevegelig. Det vanligste er faktisk at det ikke fester seg skikkelig før man begynner med rier. Hvis det ikke er tegn på at livmorhalsen din har begynt modnigsprosessen ennå, tror jeg ikke du behøver å engste deg for å føde for tidlig. Du kan evt. be din lege/jordmor om å få en innvendig undersøkelse med tanke på dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...