Gå til innhold

Mobbing av single,ensomme og svisketryne.

Anbefalte innlegg

Gjest Oksen Ferdinand

Hvorfor er det ofte en selvfølge at absolutt alle MÅ ha en kjæreste altid? Hvorfor blir single mennesker straffet økonomisk?

Det kan se ut som om skatteetaten regner slik 1+1= 1,5

Vi single burde da få redusert skatt,gjeld og husleie ved samlivsbrudd slik at vi ikke betaler for 1,men 0,75.

Hvorfor er vår fritid mindre verdt enn andres? Blir litt småkvalm over alle program om familie,mødre,babyer og småbarn sjekking ogb Big Broter,Paradise Hotell o.s.v.

Man skulle tro at befolkningen i Norge var mellom 0 og 30 alle mann.(Gutter og jenter)

Hadde media tatt mer hensyn til den faktiske alderssammen-setningen ville vi hatt flest programmer for de mellom 30 og 50

Det er også vi over 40 som er de rikeste.Barna har flyttet ut og det er ofte 2 som jobber fulltid.

Vil tippe at 1-2 millioner nordmenn er under 16 år,enker og enkemenn,skilte og separerte eller single av andre grunner.

"Sitt når du er ung,for når du blir gammel må du stå"

Voksen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/379797-mobbing-av-singleensomme-og-svisketryne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes ingen 10 positive ting.

1.Økonomi er ok

2.Stort hus

3.Bra bil

4.Snill katt

5.Bedre i humør.

Godt at katten din er snill - jeg har lagt merke til at du ofte nevner den... :-)

Synes den burde rykket opp til 1.plass på listen din, da... :-)

Du er verken helt singel eller helt ensom hvis du har en snill katt som du er glad i.

Gjest dette mener jeg...

Forstår ikke hvorfor folk mener at barnefamilier har det så bra økonomisk og skattemessig?

Vi har da ikke noe skattefradrag - det er veldig dyrt å ha barn - og vi har jo ikke noe fritid. Ja det er dyrere å ha et hus alene enn med to inntekter, men så er man da også flere som skal dele kvadratmeterne...

Selvfølgelig forstår jeg at det er ensomt å være enslig men hvorfor den klagingen mot barnefamilier hele tiden?

Annonse

Gjest melmøll

Forstår ikke hvorfor folk mener at barnefamilier har det så bra økonomisk og skattemessig?

Vi har da ikke noe skattefradrag - det er veldig dyrt å ha barn - og vi har jo ikke noe fritid. Ja det er dyrere å ha et hus alene enn med to inntekter, men så er man da også flere som skal dele kvadratmeterne...

Selvfølgelig forstår jeg at det er ensomt å være enslig men hvorfor den klagingen mot barnefamilier hele tiden?

Kanskje klagingen kommer av at situasjonen ikke er selvvalgt?

Å klage på at det er dyrt å ha mange barn er vel ikke bedre, man bør ikke forvente at staten skal finansiere barna, og man vet det koster. Ikke alle har råd til å ha masse barn.

Gjest melmøll

Det finnes ingen 10 positive ting.

1.Økonomi er ok

2.Stort hus

3.Bra bil

4.Snill katt

5.Bedre i humør.

Kan jeg hjelpe deg? 10 positive ting ved å bo alene:

1. Du slipper å tråkke i andres rot

2. Du har lettere full oversikt over økonomi og kan prioritere akkurat som du vil

3. Du får bestemme akkurat hvordan du vil innrede

4. Du bestemmer selv når du vil rydde og gjøre rent

5. Du kan bestemme når du vil ha besøk eller være helt alene

6. Du slipper å krangle med noen når du er hjemme

7. Du kan ha kjæreste og nyte det å bare ha gode dager sammen.

8. Du slipper å forholde deg til evt masete svigerforeldre

9. Ingen bruker opp varmtvannet i dusjen

10. Ingen som snorker, eller har andre plagsomme uvaner

Skal jeg fortsette? Jeg har bodd alene over et år og hatt det helt supert! :-)

Gjest melmøll

Godt at katten din er snill - jeg har lagt merke til at du ofte nevner den... :-)

Synes den burde rykket opp til 1.plass på listen din, da... :-)

Du er verken helt singel eller helt ensom hvis du har en snill katt som du er glad i.

:-) som Gubben Pettersen sier så fint, en hel kone kunne bli i meste laget men en katt kunne jeg vel alltids ha.

Gjest dette mener jeg...

Å klage på at det er dyrt å ha mange barn er vel ikke bedre, man bør ikke forvente at staten skal finansiere barna, og man vet det koster. Ikke alle har råd til å ha masse barn.

Enig i at barnefamilier ikke skal klage de heller...

Gjest Oksen Ferdinand

Så rart. Jeg føler det stikk motsatt. Jeg bor nå for meg selv, og får bostøtte og null skatt på trygden. Gifter jeg meg med kjæresten mister jeg bostøtten og blir pålagt skatt. Og mister ca 15 prosent av trygden.

Da hadde jeg levd på luft og kjærlighet.Kjæreste er viktigere enn penger.

Annonse

Gjest togli

Det er vel relativt sjelden barnefamiliene klager i motsetning til single uten barn ;)

Det er mye misunnelse der ute..... jeg overraskes stadig over at voksne folk ikke greier å legge bort misunnelsen og hele tiden må klage over at "den og den får, mens jeg får ikke".... Ting henger som regel ikke sammen på den måten ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...