Gå til innhold

Hva reagerer hun på nå?

Anbefalte innlegg

Gjest gresspollen allerede?

Datteren vår har gresspollen allergi men hun har allerede reagert noen dager nå. I dag reagerte hun voldsomt da de hadde trent ute på gress. Men det kan vel ikke være gresspollen hun har reagert på allerede? Siden det kun er de siste par dagene hun har reagert så kan det vel ikke være bjørk eller salix heller? Eller kan det det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/379834-hva-reagerer-hun-p%C3%A5-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

mariaflyfly

Hvis gresset er nyklipt, er det helt naturlig at hun reagerer på det, selv om pollensesongen ikke er i gang ennå.

Jeg er for øvrig av den oppfatninga at sesongen ER i gang, samme hva målinger sier. Jeg har nemlig også kledd de siste to dagene til tross for at jeg har forebygge med medisiner i to uker allerede.

Gjest gresspollen allerede?

Hvis gresset er nyklipt, er det helt naturlig at hun reagerer på det, selv om pollensesongen ikke er i gang ennå.

Jeg er for øvrig av den oppfatninga at sesongen ER i gang, samme hva målinger sier. Jeg har nemlig også kledd de siste to dagene til tross for at jeg har forebygge med medisiner i to uker allerede.

Ja tenkte også om det kunne være gresset... Det var ikke noe annet i nærheten da de var på den gressplenen. Men du mener altså at hun kan reagere på nyklipt gress - for det VAR nyklipt.

Annonse

Gjest luftslott

Ja tenkte også om det kunne være gresset... Det var ikke noe annet i nærheten da de var på den gressplenen. Men du mener altså at hun kan reagere på nyklipt gress - for det VAR nyklipt.

Helt sikkert gresset! Jeg nyser og klør når naboene klipper plenen, selv før spredningen tar seg opp.

Gjest prust

Noen gressarter blomstrer nå. Engrevehale og hundegras er vel de tidligste, og de har jeg sett i blomst nå. Rapp (som er vanlig i plengras) er like før blomstring på plenen vår nå - vi skal klippe den i mporgen, slik at vi får klippet den ned før pollenet kommer ut.

Tror ikke timotei og raigras har blomstret ennå, men som sagt en del av de tidligste gressartene gjør det nå - selv om pollenvarselet sier at det ikke har begynt ennå.

Vi bor på Sørlandet.

Gjest prust

Ja, gresspollensesongen har helt klart begynt. Det er bare å se på gressaksene - flere arter har begynt å blomstre og en kan se de tgule pollenet på dem.

Mannen min har begynt å klø i øyne og nese, og har startet med medisin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...