Gå til innhold

Alergisk reaksjon

Anbefalte innlegg

Gjest Susanne HP

Jeg vet hva jeg er alergisk mot. Paprika og forskjellige typer crisp (som f.eks skjokolade & Crisp). Det som skjer når jeg spiser crisp er at jeg begyner å få små klumper i huden som klør som myggstikk, det begyner først med hendene så sprer det seg. men jeg vet ikke om det sprer seg pga. at jeg spiser mer av det eller at det er en del av det. Uansett... spørsmålet er: Hva kan jeg gjøre for at det blir bra igjen så fort som mulig? sist gang det skjedde så ble jeg nesten rosa i ansiktet, så da har jeg ikke så lysst til å gå på skolen med deg akkuratt... fins det en medisin som hjelper mot allergien? og hvor lenge kommer det til å vare tror du?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/379849-alergisk-reaksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest luftslott

For det første: når du vet hva du reagerer på, må du holde deg unna dette. Ikke spis ting som inneholder ting du reagerer på. Denne gangen reagerte du med kløe, neste gang kan du reagere med at halsen hovner opp og det blir vanskelig å puste.

Ja, det finnes medisin som demper reaksjonen og forebygger. Kjøp allergimedisin på apoteket eller gå til fastlegen din, så får du det billigere på resept. Det fins også kløestillende kremer som kan hjelpe på den akutte hudreaksjonen.

Men hovedpunktet her er: hold deg unna det du er allergisk mot.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/379849-alergisk-reaksjon/#findComment-3344812
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...