Ukjendt12 Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Hei jeg er en jente på 20 år. Har ikke hatt mensen på 5 måneder. Har egentlig ikke streifet meg at jeg kan være gravid. Men nå har jeg ømme bryst, føler jeg legger på meg, oppblåst mage, og føler meg ofte kvalm og uvel/sliten. Har aldri morgenkvalme. For 5 måneder begyndte jeg å trene veldig hardt, hver dag. har gått ned noen kilo før jeg følte jeg begyndte å legge på meg igjen. Jeg tror egentlig ikke jeg er gravid, men alt i alt så sier alle symptomer nettopp dette til meg! men om jeg skulle være 5 måneder på vei ville jeg jo fått mage ol nå! har for så vidt tatt en graviditetstest som viste negativt også. men jeg skjønner forstsatt ikke hva som skjer med kroppen min! Jeg har økt treningen fra hver dag til nå 2 ganger om dag. Prøver å spise riktig i tillegg. men det store spørsmålet er jo hvorfor får jeg ikke mensen, hvorfor er brystene ømme og jeg får også kviseutbrudd, som jeg alltid får når mensen nærmer seg, omtrent hver måned. jeg er helt rådvill, og trenger virkelig ett råd om hva jeg burde gjøre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/379851-tror-ikke-jeg-er-gravid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Beklager det litt sene svaret. Du forteller ikke hvor lenge du har hatt nevnte symptomer. Det kan skyldes at dine hormonelle forhold er ved å ordne seg, kanskje fordi du har gått ned i vekt? Dine symptomer kan være ’premenstruelle’ dvs symptomer som opptrer mellom eggløsning og menstruasjon, hos deg ømme bryster og kvinser. Hvis du ikke har fått menstruasjon i løpet av to uker etter at symptomene startet, synes jeg at du skal ta en ny graviditetstest. Hvis du ikke får menstruasjon og ikke er gravid, synes jeg at du skal ta kontakt med fastlegen for en sjekk av dine hormoner. Du kan ha den tilstand som betegnes PCOS (poly cystiske ovarie symdrom), hvor det er unormale hormoner og svikt eller sjeldne eggløsninger, og ofte overvekt. Her er vekttap den viktigste behandling, men menstruasjoner kan reguleres med p-pille. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/379851-tror-ikke-jeg-er-gravid/#findComment-3346348 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ukjendt12 Skrevet 3. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2012 Beklager det litt sene svaret. Du forteller ikke hvor lenge du har hatt nevnte symptomer. Det kan skyldes at dine hormonelle forhold er ved å ordne seg, kanskje fordi du har gått ned i vekt? Dine symptomer kan være ’premenstruelle’ dvs symptomer som opptrer mellom eggløsning og menstruasjon, hos deg ømme bryster og kvinser. Hvis du ikke har fått menstruasjon i løpet av to uker etter at symptomene startet, synes jeg at du skal ta en ny graviditetstest. Hvis du ikke får menstruasjon og ikke er gravid, synes jeg at du skal ta kontakt med fastlegen for en sjekk av dine hormoner. Du kan ha den tilstand som betegnes PCOS (poly cystiske ovarie symdrom), hvor det er unormale hormoner og svikt eller sjeldne eggløsninger, og ofte overvekt. Her er vekttap den viktigste behandling, men menstruasjoner kan reguleres med p-pille. Vennlig hilsen Mette H Moen hadde symptomene i noen dager (3-4) før de gikk vekk. kan man miste mensen av trening? er dette farlig, når det går så lenge som 5 måneder? har fått noen mellomblødninger eller lignende. vet egentli ikke helt hva det var. var ikke mensen, men jeg fikk småe antydninger til mensensmerter. dette har vært nå i 2 dager. har vært hos legen, er ikke gravid! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/379851-tror-ikke-jeg-er-gravid/#findComment-3346821 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 hadde symptomene i noen dager (3-4) før de gikk vekk. kan man miste mensen av trening? er dette farlig, når det går så lenge som 5 måneder? har fått noen mellomblødninger eller lignende. vet egentli ikke helt hva det var. var ikke mensen, men jeg fikk småe antydninger til mensensmerter. dette har vært nå i 2 dager. har vært hos legen, er ikke gravid! De som er slanke pga trening, kan miste menstruasjonene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/379851-tror-ikke-jeg-er-gravid/#findComment-3348323 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.