kattymy24 Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Hei. Jeg er en jente på 26 år som har en hevelse på halsen. Den er et par centimeter nedenfor kjevebenet på høyre side, og går skrått ned mot midten av halsen. Jeg har vært hos legen med denne, og han henviste meg til UL. Lege som utførte UL sa at det så ut til å være en forstørret lymfeknute, men at denne ikke virket ruglete. Er det slik at når den ikke er ruglete, kan man utelukke ondartede tilstander? Nå har legen min kontaktet meg, for videre undersøkelser av denne på sykehuset, noe som overrasket meg litt ettersom jeg fikk inntrykk av at dette var ganske "uskyldig" under ultralyden.. Hvilke prøver vil være aktuelle videre? I tillegg opplyste legen meg om at jeg har svært lavt jernnivå og må begynne å ta jern med en eneste gang. Jeg spiser mye jernholdig mat, kjøtt, leverpostei osv., så dette også forundret meg. Kan dette ha noen sammenheng med kulen på halsen? Jeg har hatt kulen over en lang periode, mange måneder, kanskje år.. Dette er vel også med å utelukke ondartede tilstander? Hva kan det være? Kjenner jeg er litt stressett etter at legen vil ha meg tilbake for nye prøver, men det er kanskje bare ren rutine i slike situasjoner? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/379853-hevelse-p%C3%A5-halsen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Det høres ut som om legen din tar dette på alvor og det kan være at det skal tas en liten prøve av kulen ved hjelp av en nål for å se på hvilke celler den inneholder. Som regel vil en hoven lymfeknute kunne oppstå i forbindelse med en infeksjon, så det er kanskje greit å ta en sjekk av halsen og måle hvite blodlegemer etc i en blodprøve. En infeksjon kan også gi redusert jernlager. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/379853-hevelse-p%C3%A5-halsen/#findComment-3344865 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.