Gjest Ekle greier-46 år Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 For nøyaktig to år siden begynte jeg helt plutselig å få dråpelekkasje (urin). Har vært hos både gynekologer og urolog. Ingen slapphet. Ingen lekkasje ved nysing, hosting eller hopping. Bare konstant små drypp.Heller ikke rest urin i blæra. Har prøvd å gå på do hver time. Hjalp ikke. Har prøvd Emselex, Destustirol og et par andre lignende tabletter, også Vagifem. Alt uten hjelp. Gynekolog mente at fysioterapi ikke vil hjelpe pga ingen slapphet. Gjør forøvrig knipeøvelser hjemme. Urologen mente at jeg skulle gå til fysio, men det var nok mest en henvisning han skrev ut til alle han ikke selv kunne hjelpe:-) Ellers er det laaang ventetid på fysikalsk behandling. En slik plage er slett ikke farlig, men det sliter på psyken å gå rundt å lukte urin. Viss noen har gode råd blir jeg "verdens lykkeligste".Noen som har prøvd noe alternativ?. Har tenkt litt på kiropraktor eller osteopat f.eks. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/379862-dr%C3%A5pelekkasje/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Jeg tror du kunne kommet langt med bare å godta at noen opplever lekkasje. Du er godt utredet og undersøkt, og det har ikke hjulpet. Da tror jeg heller ikke videre behandling hos osteopat eller lignende vil hjelpe. Jeg har slitt med lekkasje hele livet, men vet du hva, det gjør meg fint lite.Jeg bruker egnede bind og truseinnlegg og bytter regelmessig. Jeg tror ikke det lukter noe av meg heller. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/379862-dr%C3%A5pelekkasje/#findComment-3344975 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ekle greier -46 år Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Jeg tror du kunne kommet langt med bare å godta at noen opplever lekkasje. Du er godt utredet og undersøkt, og det har ikke hjulpet. Da tror jeg heller ikke videre behandling hos osteopat eller lignende vil hjelpe. Jeg har slitt med lekkasje hele livet, men vet du hva, det gjør meg fint lite.Jeg bruker egnede bind og truseinnlegg og bytter regelmessig. Jeg tror ikke det lukter noe av meg heller. Tuuusen takk for nyttig svar. Var hos lege rett før jeg leste svaret ditt, og vi snakket om det samme. Rett og slett og gjøre det beste ut av det. Men jeg synest at det det lukter av bindene jeg skifter. Derfor jeg er engstelig for lukt.. Jobber med mennesker veldig nært innpå meg. Ellers bor jeg heldigvis alene........... Ble anbefalt å prøve Tena Lady ang å beskytte mot lukt. Er det frekt å spørre hva du bruker og om årsaken til lekkasjen(viss du vet)? Går nok fint dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/379862-dr%C3%A5pelekkasje/#findComment-3345488 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Tuuusen takk for nyttig svar. Var hos lege rett før jeg leste svaret ditt, og vi snakket om det samme. Rett og slett og gjøre det beste ut av det. Men jeg synest at det det lukter av bindene jeg skifter. Derfor jeg er engstelig for lukt.. Jobber med mennesker veldig nært innpå meg. Ellers bor jeg heldigvis alene........... Ble anbefalt å prøve Tena Lady ang å beskytte mot lukt. Er det frekt å spørre hva du bruker og om årsaken til lekkasjen(viss du vet)? Går nok fint dette. Jeg har alltid lekket urin, helt siden jeg var barn faktisk. Da trodde man at jeg var lat og ikke gadd gå på do. Det ble mye skjenn og avstraffelser for våte bukser. Hussarrest og skjenn, og jeg husker moren til ei venninne av meg alltid måtte legge en avis under rompa før jeg fikk sette meg i sofaen. Nå er det heldigvis andre tider. Jeg har ingen klar diagnose, annet en urinlekkasje. Fikk nok av utredninger ig undersøkelser som barn, nå bare godtar jeg at slik er det. Og er glad det ikke feiler meg verre ting. Jeg er åpen rundt min lekkasje, det er nesten som mine halvvoksne barn skjemmes når jeg utbryter at huff, der tisset jeg i buksa. Og fordi jeg alltid har ekstra truse med. Og den får jeg bruk for. Rett som det er. Til vanlig er det nok med store truseinnlegg eller de minste bindene. Beregnet for urinlekkasje. Men, jeg har innimellom større uhell, og da blir det for lite. Det er imidlertid såpass sjeldent at jeg velger å ikke bruke større bind i hverdagen. Lukt tenker jeg ikke på. Kjenner jo litt når jeg skifter bind, men jeg tror ikke det lukter av meg. Har samboer og han synes alltid jeg lukter godt. Så da tror jeg det er slik. Håper du greier å forsone deg med at noen lekker, men har et godt liv likevel. Når jeg bestemte meg for å være åpen rundt min lekkasje fikk jeg dessuten vite at mange av mine venninner også hadde urinlekkasje. Og jammen kan vi le av det også! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/379862-dr%C3%A5pelekkasje/#findComment-3345637 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Jeg har alltid lekket urin, helt siden jeg var barn faktisk. Da trodde man at jeg var lat og ikke gadd gå på do. Det ble mye skjenn og avstraffelser for våte bukser. Hussarrest og skjenn, og jeg husker moren til ei venninne av meg alltid måtte legge en avis under rompa før jeg fikk sette meg i sofaen. Nå er det heldigvis andre tider. Jeg har ingen klar diagnose, annet en urinlekkasje. Fikk nok av utredninger ig undersøkelser som barn, nå bare godtar jeg at slik er det. Og er glad det ikke feiler meg verre ting. Jeg er åpen rundt min lekkasje, det er nesten som mine halvvoksne barn skjemmes når jeg utbryter at huff, der tisset jeg i buksa. Og fordi jeg alltid har ekstra truse med. Og den får jeg bruk for. Rett som det er. Til vanlig er det nok med store truseinnlegg eller de minste bindene. Beregnet for urinlekkasje. Men, jeg har innimellom større uhell, og da blir det for lite. Det er imidlertid såpass sjeldent at jeg velger å ikke bruke større bind i hverdagen. Lukt tenker jeg ikke på. Kjenner jo litt når jeg skifter bind, men jeg tror ikke det lukter av meg. Har samboer og han synes alltid jeg lukter godt. Så da tror jeg det er slik. Håper du greier å forsone deg med at noen lekker, men har et godt liv likevel. Når jeg bestemte meg for å være åpen rundt min lekkasje fikk jeg dessuten vite at mange av mine venninner også hadde urinlekkasje. Og jammen kan vi le av det også! Har du blitt vurdert til tvt-inngrep? Det står litt om det et stykke nede på denne siden: https://www.onlinelege.no/temaer-om-helse/lekker-du-urin-er-du-inkontinent-dette-er-hva-som-finnes-av-loesninger.html Jeg har gjennomgått et slikt inngrep selv pga stressinkontinens og er svært fornøyd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/379862-dr%C3%A5pelekkasje/#findComment-3345657 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ekle greier-46år Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Jeg har alltid lekket urin, helt siden jeg var barn faktisk. Da trodde man at jeg var lat og ikke gadd gå på do. Det ble mye skjenn og avstraffelser for våte bukser. Hussarrest og skjenn, og jeg husker moren til ei venninne av meg alltid måtte legge en avis under rompa før jeg fikk sette meg i sofaen. Nå er det heldigvis andre tider. Jeg har ingen klar diagnose, annet en urinlekkasje. Fikk nok av utredninger ig undersøkelser som barn, nå bare godtar jeg at slik er det. Og er glad det ikke feiler meg verre ting. Jeg er åpen rundt min lekkasje, det er nesten som mine halvvoksne barn skjemmes når jeg utbryter at huff, der tisset jeg i buksa. Og fordi jeg alltid har ekstra truse med. Og den får jeg bruk for. Rett som det er. Til vanlig er det nok med store truseinnlegg eller de minste bindene. Beregnet for urinlekkasje. Men, jeg har innimellom større uhell, og da blir det for lite. Det er imidlertid såpass sjeldent at jeg velger å ikke bruke større bind i hverdagen. Lukt tenker jeg ikke på. Kjenner jo litt når jeg skifter bind, men jeg tror ikke det lukter av meg. Har samboer og han synes alltid jeg lukter godt. Så da tror jeg det er slik. Håper du greier å forsone deg med at noen lekker, men har et godt liv likevel. Når jeg bestemte meg for å være åpen rundt min lekkasje fikk jeg dessuten vite at mange av mine venninner også hadde urinlekkasje. Og jammen kan vi le av det også! Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive et så langt og fint innlegg!! Ser at du har det mye verre enn meg.Jeg lekker aldei mye, kun konstant dråping. Beundrer åpenheten din. Men kanskje lettere når man "alltid" har hatt lekkasje.....Og så fint at mannen din synest du lukter godt. Selv blir jeg så stressa pga lukt frykt at jeg får vemmelse av urin lukt. Men har blitt mere avslappet bare siste uken:-) Skal sjekke ut det Lillemus skriver. Går ikke det, så ler jeg og "driter" i hele lekkasjen. Men det blir lenge til jeg snakker med de nesten voksne barna mine om tissinga mi altså:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/379862-dr%C3%A5pelekkasje/#findComment-3345893 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ekle greier-46 år Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Har du blitt vurdert til tvt-inngrep? Det står litt om det et stykke nede på denne siden: https://www.onlinelege.no/temaer-om-helse/lekker-du-urin-er-du-inkontinent-dette-er-hva-som-finnes-av-loesninger.html Jeg har gjennomgått et slikt inngrep selv pga stressinkontinens og er svært fornøyd. Skal jammen undersøke det mer! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/379862-dr%C3%A5pelekkasje/#findComment-3345894 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Skal jammen undersøke det mer! Det er ikke lett å være åpen om det, det er jo både litt flaut og tabubelagt. Jeg ble også operert for blærefremfall etter to fødsler og fikk flere takknemlige tilbakemeldinger for at jeg var så åpen om det her inne etterpå. ) Det er jo noe man gjerne forbinder med halvsenile gamlinger liksom, men det rammer faktisk alle aldre i større eller mindre grad, antagelig er antallet større jo eldre man er, men det er en del unge som lider av dette også. Lykke til! ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/379862-dr%C3%A5pelekkasje/#findComment-3345896 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.